Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avstemming: Mugg i soltaket.

Startet av laumb, mandag 17. februar 2014, klokken 16:15

« forrige - neste »

Cecilie

Fikk litt angst av å lese denne tråden, og sjekket egen takluke i morges. Mugg på meg og :(
Men så ikke ut som det var like mye som endel av bildene postet her viser. Jeg er ikke voldsomt bekymret for spredning i bilen, muggsoppsporer eksisterer tross alt overalt hele tiden, det er først når de får grobunn at det blir et problem. Bilen ellers holder seg fin og tørr innvendig, så jeg tar den biten med knusende ro enn så lenge. Det virker også som Tesla tar dette meget seriøst. Jeg gjorde som Laumb og sendte dem et bilde på epost, og fikk svar nesten umiddelbart (så raskt har de aldri svart meg på noe som helst før...) av en utlending og med 2 andre utlendinger på kopi. De ville ha inn bilen min snarest, og ba meg ikke rengjøre området. Antar de vil analysere muggen. Jeg tar og kjører bilen til Skøyen etter lunsj, så får vi se hva de sier og gjør...
Tesla Model S #2370 levert 18/11, herlig rød skjønnhet :)

Epleskreller

Sitat fra: Teslanewbie på onsdag 19. februar 2014, klokken 22:05
Sitat fra: laumb på onsdag 19. februar 2014, klokken 22:03
Jepp.
Så du var banna. ;)

Ha ha , ja det likte ikke min kritiske approach og mine svar på de Mail som jeg fikk der de i prinsipp ba meg å holde kjeft pga av effekt dette kunde få for evt børspris og hvilke skumle hensikter jeg evt hadde .

Noen skikkelige fanatikere kontaktet meg der, men jeg var nok ikke heller helt diplomatisk. Skylder på språkbarrierer :-)

Men med å tie dette ihjel gjør vi alle oss selve en bjørnetjeneste , viktig å få frem problemene så fort som mulig , det er faktisk slik vi kan hjelpe tesla å bli bedre.

Snakker du her om et annet forum eller mailutveksling med Tesla? Fant ingenting om dette på teslamotorsclub..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)


Epleskreller

Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Teslanewbie

#139
Sitat fra: Epleskreller på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:09
Sitat fra: laumb på torsdag 20. februar 2014, klokken 12:02
TMC.
fant den.. rota med søkefunksjonen..
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/27598-Aggressive-mold-in-the-front-inside-of-the-panorama-sunroof?highlight=mould

TMC er for meg et totalt useriøst forum,  moderatorerne er inne og sensurer ytringer og banner folk for off topic samtidig som de skriver flåsete off topic selve.  ( se siste innlegget fra lenken ovenfor fra TMC) De jobber og aktivt for å bagatellisere hver kritisk ytring og latterliggjør brukere for å siden dreie fokus vekk fra sakens kjerne.
Anbefaller flere å poste der slik at det settes fokus på saker .. Tror at brukergruppen fra Norge vurderes høyt av tesla . Dessverre har de amerikanske brukerne en naiv innstilling synes jeg ..
Ser nå også at det er mye rust på chromlistene i fronten.. Bilen er ny, hvordan blir dette etter noen år med saltete vinter veier?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Kanskje noen burde poste på TMC at det nå er 29 biler av 126 som har påvist mugg..  Jeg er bannet :-)
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Gusse

Sjekket jeg også. Hadde også montert filtbit. Så ikke tegn til mugg, men vått var d......sa brura :)

leifarneb

Hei,

Har bare et lite tillegg til denne diskusjonen. Har hatt langvarige problemer med enten vannlekasje eller kraftig kondensering på soltaken. Så kraftig at det faktisk renner vann i huet på det nær bilen kjøres oppover. I den forbindelse var den inne hos Tesla for andre gang denne uken. Service Representaten fant store mengder kondens hos meg og fortalte videre at mugg var blitt et ganske omfattende problem på biler i Norge. Vistnok arbeidet de med å finne ut hvordan de kunne løse problemene. I mellomtiden ble mine pakninger etc rundt soltaket smørt inn med en vannavvisende silikon/krem som en midlertidig fiks.

Så til de av dere som kanskje nå finner mugg: stikk innom før du finner på å fjerne det selv etc..

Vh
Leif Arne

autofil

Hei,

Venter på TMX, og leser med bekymring om mugg og rust:( Når det gjelder mugg og soltak; kan ikke forstå annet enn at dette er en alvorlig konstruksjonsfeil som det ikke finnes noe quickfix på? At de setter inn lister etc med midler for å hindre vannintregning avhjelper ikke problemet med kondensering grunnet for tett konstruksjon? Må ikke her konstruksjonen "åpnes opp"? Særs viktig at Tesla kommer med gode svar på dette. Ladeproblemene forstår jeg utbedres SW-messig. Dette kan ikke løses på samme måte.

laumb

Stein Magnus: Da Tesla fortsatt undersøker hva som er årsaken skal du være forsiktig med å påstå at det gjelder lufting og konstruksjonen. Dette kan like så godt være et problem fra utsiden og inn som innsiden og ut - eventuelt at det er effekten av filtbiten og den ekstra avstanden den skaper mellom gummipakningen og metallet som endrer den tiltenkte konstruksjonen..

Jeg hadde aldri noe knriking før de satte på denne, så skulle vel sagtens ha klart meg uten og. :)

autofil

#145
Sitat fra: laumb på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:00
Stein Magnus: Da Tesla fortsatt undersøker hva som er årsaken skal du være forsiktig med å påstå at det gjelder lufting og konstruksjonen. Dette kan like så godt være et problem fra utsiden og inn som innsiden og ut - eventuelt at det er effekten av filtbiten og den ekstra avstanden den skaper mellom gummipakningen og metallet som endrer den tiltenkte konstruksjonen..

Jeg hadde aldri noe knriking før de satte på denne, så skulle vel sagtens ha klart meg uten og. :)

Men rapporteres det ikke også om vannperler fra de som ikke har filtbiten? Da er vel alternativene kondens eller lekkasje via lister? Kjenner meg dog sikker på at det kommer en god løsning og at det legges stor vekt på tilbakemeldingene fra Norge med vårt klima som avviker kraftig fra deler av USA.

Muffinman

Sitat fra: HaraldT på mandag 17. februar 2014, klokken 22:11
En annen god og effektiv behandling er ozonbehandling, men det er kanskje ikke nødvendig i forhold til omfanget.
Redox på Averøy har små ozongeneratorer som blir brukt blant annet til å fjerne lukt i utskjemte taxier og mugne kjellere. Vurderer faktisk å skaffe en slik selv, selv om jeg hverken har mugg eller panotak.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på torsdag 20. februar 2014, klokken 21:15
Sitat fra: HaraldT på mandag 17. februar 2014, klokken 22:11
En annen god og effektiv behandling er ozonbehandling, men det er kanskje ikke nødvendig i forhold til omfanget.
Redox på Averøy har små ozongeneratorer som blir brukt blant annet til å fjerne lukt i utskjemte taxier og mugne kjellere. Vurderer faktisk å skaffe en slik selv, selv om jeg hverken har mugg eller panotak.
Just in case? Hvor mye koster den minste Ozongeneratoren- og er den effektiv?
Man kan sikkert bruke den mange steder (bad, kjøkken, soverom) og slipper da anakelig å vaske 8)

cra

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 20. februar 2014, klokken 22:14
Man kan sikkert bruke den mange steder (bad, kjøkken, soverom) og slipper da anakelig å vaske 8)

Den kan brukes til mye, ja, men du må fortsatt vaske vekk muggen. I alle fall om den er synlig. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslanewbie

Noen nyheter i saken ?

Har vi fått noen forklaring frå tesla?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA