Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har du stått i kø for å få lade på en fungerende superlader?

Startet av RaBalder, søndag 16. februar 2014, klokken 08:31

« forrige - neste »

RaBalder

Jeg har ikke noen erfaring med superladere siden jeg enda ikke har fått noen bil  ???

Men jeg har inntrykk av at det er foreløpig lite kø på superladere i Norge.

Stemmer den antakelsen?

Hvis de som har vært innom på en superlader kunne angitt det tilfellet med "mest kø" som dem har opplevd, så tror jeg vi får en god indikasjon.

Knut Øygard

Det nærmeste jeg har vært superladerkø var på Brokkelandsheia 1. Nyttårsdag. Der var det 4 ladepunkter og i løpet av de 30 min jeg var der var det 6 biler innom, alle 4 var opptatt på likt en kort stund men det var aldri kø. 4 punkter her er vel mindre enn det Tesla ønsker seg - det var 2 punkter til der som venta på nettoppgradering.

Bortsett fra denne gangen på Brokkelandsheia har jeg ikke opplevd mer enn 3 ladende biler samtidig selv der det er 8 punkter. Men jeg har hørt at Tesla skal doble antall biler på norske veier i løpet av 1. kvartal så jeg vil tro at ladekø kan oppstå om ikke så lenge...
Model S 85, P1480 Hentet 28. Sept 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA