Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ulyd fra høyre hjuloppheng bak

Startet av Johnny, lørdag 15. februar 2014, klokken 19:43

« forrige - neste »

Johnny

Jeg har altså en slaglyd fra hjulopphenget bak når jeg kjører over ujevnheter som kumlokk og lignende. Var innom butikken, og "teslamannen" kunne forsikre meg om at dette var normalt og gjaldt alle biler han hadde kjørt så langt. Det som forundrer meg er at det definitivt bare gjelder høyre side. Noen andre som opplever dette?
TMS og eGolf.

daniel_mh83

Hei,

jeg var forleden dag på Tesla Alnabru da en kompis av meg skulle prøve kjøre den hvite TMS P85+ der. Da han rygget ut og kjørte over kanten på vei ut på hovedveien der overhøret jeg en lik lyd du forklarer. Jeg spurte da ene ansatte der om dette var normalt!! han hadde ingen svar! men kan si deg så mye at når min bil omsider kommer å den har den lyden! da leveres bilen rett tilbake! Til de har fikset det! Heldig vis er broren min mekaniker og finner de på noen "raske løsninger" så skal de nok bare få levere meg ny bil! DET SKAL IKKE VÆRE SÅNN! Har du hørt om en BMW M5 som har slike problemer??!!! for det er bilen du kan sammenligne med! Panomera og S5 til audi.

Teslanewbie

Sjekk at filmen som beskytter innsiden av hjulhuset ikke har løsnet. Og nei det ska ikke være lyd. Blir så trett på disse folkene som ikke skjønner at det ikke er en Citroën eller Mazda de selger nå men en luksusbil ... Ber at dem oppfør seg deretter ! Det skall ikke være lyd , knak , vindsus , pip eller annet som kan oppfattes skjemmende , punktum !

Gå tilbake, slå neven i bordet og klag!
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Sitat fra: daniel_mh83 på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:54
Hei,

jeg var forleden dag på Tesla Alnabru da en kompis av meg skulle prøve kjøre den hvite TMS P85+ der. Da han rygget ut og kjørte over kanten på vei ut på hovedveien der overhøret jeg en lik lyd du forklarer. Jeg spurte da ene ansatte der om dette var normalt!! han hadde ingen svar! men kan si deg så mye at når min bil omsider kommer å den har den lyden! da leveres bilen rett tilbake! Til de har fikset det! Heldig vis er broren min mekaniker og finner de på noen "raske løsninger" så skal de nok bare få levere meg ny bil! DET SKAL IKKE VÆRE SÅNN! Har du hørt om en BMW M5 som har slike problemer??!!! for det er bilen du kan sammenligne med! Panomera og S5 til audi.

Du kom meg i forkant , samme tanker som du. Lyden skall ikke være der og er den der på min bil da kan de ønske at jeg aldri hadde kjøpt deres bil !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

petersv

Dere må ha vært snille barn siden dere fikk så mange utropstegn fra julenissen. Bruk dem med omhu, ikke spis alt godiset på en gang. ;)

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:04
Dere må ha vært snille barn siden dere fikk så mange utropstegn fra julenissen. Bruk dem med omhu, ikke spis alt godiset på en gang. ;)

Konstruktivt .... Sukk..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tai

Det er tross alt en premium bil vi kjøper, da må de regne med at vi setter noen krav.

Tai
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

Muffinman


Johnny

 :) Jeg nok av den kompromissvillige typen av natur, og ble lovet at problemstillingen ble registrert. Hadde egentlig tenkt å se det litt an, men nå kan de i alle fall ikke si ved en senere anledning at dette burde jeg sagt fra om før!
TMS og eGolf.

Teslanewbie

Sitat fra: Johnny på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:43
Var innom butikken, og "teslamannen" kunne forsikre meg om at dette var normalt og gjaldt alle biler han hadde kjørt så langt.

Reagerte på dette , at det var på alle biler han hadde kjørt .. Da er det liksom greit ? Når man ikke har forklaring på lyd og argumenterer med at alle har det da har man ikke noe å gjøre på en sk premiumbil utsalg.

Gå til , legen og få et svar at alle har det når du spør om rassel i brystet...  Du har ikke veldig tillit til den legen etterpå ...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

OleJA

Kan det være antispinnen dere hører? Den er ganske hørbar, og høres ut som små slag i hjulopphenget. Slår ofte inn om man gir på litt for mye over små ujevnheter, særlig i kombinasjon med at man ligger i sving, feks ut av kryss, eller kjører ut på hovedveien.

Johnny

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:20
Sitat fra: Johnny på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:43
Var innom butikken, og "teslamannen" kunne forsikre meg om at dette var normalt og gjaldt alle biler han hadde kjørt så langt.

Reagerte på dette , at det var på alle biler han hadde kjørt .. Da er det liksom greit ? Når man ikke har forklaring på lyd og argumenterer med at alle har det da har man ikke noe å gjøre på en sk premiumbil utsalg.

Gå til , legen og få et svar at alle har det når du spør om rassel i brystet...  Du har ikke veldig tillit til den legen etterpå ...
Kansje jeg har hatt for mange Audi'er, og har utviklet en abnormal følsomhet for ulyder fra hjuloppheng ;)

Regner med at jeg kommer til forlange en grundig sjekk av dette på første service, om ting tyder på at det ikke er like vanlig som jeg ble fortalt.
TMS og eGolf.

Teslanewbie

Sitat fra: Johnny på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:32
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 15. februar 2014, klokken 20:20
Sitat fra: Johnny på lørdag 15. februar 2014, klokken 19:43
Var innom butikken, og "teslamannen" kunne forsikre meg om at dette var normalt og gjaldt alle biler han hadde kjørt så langt.

Reagerte på dette , at det var på alle biler han hadde kjørt .. Da er det liksom greit ? Når man ikke har forklaring på lyd og argumenterer med at alle har det da har man ikke noe å gjøre på en sk premiumbil utsalg.

Gå til , legen og få et svar at alle har det når du spør om rassel i brystet...  Du har ikke veldig tillit til den legen etterpå ...
Kansje jeg har hatt for mange Audi'er, og har utviklet en abnormal følsomhet for ulyder fra hjuloppheng ;)

Regner med at jeg kommer til forlange en grundig sjekk av dette på første service, om ting tyder på at det ikke er like vanlig som jeg ble fortalt.

Generell synes jeg det er pinlig med å ha ulyd på en ny bil som du har betalt +700k for..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

LED

Kan være foringer til stabstag som lager slike dunkelyder.

Har skiftet disse selv en god del ganger og opplever at jeg får ulyder etter nyinstallasjon. Skyldes mest sannsynlig ujevnheter mellom gammelt stag og nytt stag. Litt demontering og herjing har i noen tilfeller fjernet disse lydene helt, men av og til har jeg måttet levd med de.

At du får disse lydene på en helt ny bil synes jeg egentlig at du skal få et bedre svar enn at dette er normalt. For det er det ikke.

Teslanewbie

Re johnny

Har du luft eller standard fjæring ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA