Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Bestillingsklar i Tyskland

Startet av hovik, fredag 14. februar 2014, klokken 12:56

« forrige - neste »

hovik

http://auto.freenet.de/news/neuheiten/preis-vw-egolf_4317674_553858.html?pictureshowoffset=16

Fra Eur 34900, inkludert 30 dager leiebil per år, i størrelse opptil VW Sharan.

Den er også konfigurerbar her: http://www.volkswagen.de/de/CC5.html

Hvis prisen følger e-Up bør e-Golf starte på ca 250t NOK (194000/26900*34900)


2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

Sonus

#1
Ojojoj, blir nok lite tid til annet i helgen enn å prøve å tyde tysk ;)

e-Golfer

#2
Spekket "min" e-Golf med den konfiguratoren i går. Kom ut i 43.000€.

Er de prisene inkludert tysk mva, går jeg ut ifra? Så den må jo trekkes fra.

Gøy at det går an å spekke en elbil fullstappet. Eneste jeg savner er elseter, soltak og felger som ikke ødelegger hele bilen.

Har lest at e-golfen kommer std med 205/55-16 dimensjoner på dekk. Noen som vet hva det vil si for rekkevidden og "pynte" litt på dimensjonen?
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

Gordon Retriever

Interessant. Som ventet ser det ut til at LED-frontlykter og navigasjon (med 8-tommers skjerm) er standard.

Skal vi gjette på en norsk pris; tysk pris minus 19% tysk moms pluss 7-10.000 norske kroner?

pberg

BMW i3 koster også €35000 i Tyskland, og den koster 250000 her.  Så noe rundt der er vel sannsynlig.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

e-Golfer

Fant brosjyre og tyske priser på ekstrautstyr.
e-Golf bestilt 26.02.2014, levert 28.07.2014. Night Blue Metallic, 18" Durban + alt utstyr.

mortenbar

Åpner for bestilling i uke 9, pris blir ca 260.000.- + frakt og klargjøring

pberg

Dyrere enn i3, altså. Den koster 250 ferdig levert.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

mortenbar

Men nå har vel ikke BMW hurtiglade mulighet som standard+ en del andre ting som er et Må ha på el.bil dette blir standard på Golf.
E-Golf bygger på en Highline og har mye standard utstyr. Så hvis du legger på det så blir nok BMW'n dyrere

Gordon Retriever

I Tyskland koster i3 og e-Golf akkurat det samme.
Eller, for å være helt korrekt, e-Golf er 50 euro rimeligere.

PerBear

Sitat fra: mortenbar på lørdag 15. februar 2014, klokken 22:13
Men nå har vel ikke BMW hurtiglade mulighet som standard+ en del andre ting som er et Må ha på el.bil dette blir standard på Golf.
E-Golf bygger på en Highline og har mye standard utstyr. Så hvis du legger på det så blir nok BMW'n dyrere
På eGolf er DC hurtigladekontakt tilleggsutstyr, som på BMW i3.

Jeg synes det er rart at tyskerne standardiserer på å ikke tilby hurtiglading som standard  ::)
Sandnes, Norway.
Podbike FRIKAR, TM3 AWD LR

Gordon Retriever

Dersom man spesifiserer en e-up! med hurtiglader og DAB+ i den tyske prislisten, kommer man til en pris som er så godt som lik den i den norske prislisten.

En tysk e-Golf med hurtiglader og DAB+ koster så vidt jeg kan se tilsvarende 249.000 norske kroner.

Dersom Møller planlegger å selge e-Golf fra 260.000, kan dette tyde på at de enten ønsker en større fortjeneste, eller vil tilby bilen med en større utstyrspakke.
Min spekulasjon er at e-Golf vil tilbys med en leiebilavtale slik som i Tyskland, og at kostnaden ved dette er større i Norge.

jkirkebo

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:41
Min spekulasjon er at e-Golf vil tilbys med en leiebilavtale slik som i Tyskland, og at kostnaden ved dette er større i Norge.

Uff, håper ikke de også går i den fella der. Det er så mange som aldri vil ha bruk for en slik avtale at det er bare tull å gjøre den obligatorisk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

basar

Vet ikke om det her er en fornuftig sammenligning, men.

Golf: Billigste Trendline koster 251300kr og Highline 289800 kr.
Up!: Billigste versjon Take up til 141100 kr og neste er High Up til 163600kr mens e-Up! er dyreste modell 194200kr.

Er det så store prisforskjeller mellom Up! og Golf i Tyskland? Kan e-Golf bli billigste golf-modell? I så fall blir det jo obligatorisk nummer to bil til alles om trenger ekstra bil til jobb-pendling.

Blir spennede å se om Nissan velger og har mulighet til å svare med å senke prisene.

hovik

Sitat fra: Gordon Retriever på lørdag 15. februar 2014, klokken 23:41
Min spekulasjon er at e-Golf vil tilbys med en leiebilavtale slik som i Tyskland, og at kostnaden ved dette er større i Norge.

Som andre nevner, det vil være en stor taktisk bommert. De burde heller ha samme ordning som Leaf i USA, gratis tauing til nærmeste ladested om batteriet går tomt (billig ordning som gir ekstra trygghet).

Personlig er jeg i hvertfall null interessert i leiebil til eGolf'n, og vil heller vurdere import om det blir obligatorisk.
2019 Tesla Model 3
2021 Volvo XC90

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA