Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Statsbudsjettet ugunstig for Think?

Startet av Cobos, tirsdag 07. oktober 2008, klokken 18:38

« forrige - neste »

Cobos

Jeg lurte på hva dere andre tror. Jeg ser at med de nye CO2 komponentene i avgiftene blir f.eks. en Prius rundt 10 000 billigere. Tilsvarende blir alle biler med små bensin/diesel motorer også en del billigere. Tilsvarende Audi sin A4 TDI concept e som de viser fram i Paris med 105g CO2/km vil elske det nye avgiftssystemet. Dette er jo godt nytt for miljøet men det gjør at ihvertfall prisen for den nye City'en og deres Ox når/hvis den kommer vil slite mot mer vanlige gjerrige dieselbiler i pris.
Er Think City sine fordeler sammenlignet med en VW Polo eller Toyota Aygo så store at den ikke vil miste salg den veien?

Cobos

PS: Har noen sett om det har kommet noen ideer om hvordan GM Volt skal behandles i avgiftssystemet vårt enda, sånn apropos statsbudsjett?
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

cra

Det er klart at om andre biler blir billigere så er det i el-bilens disfavør, i den forstand at terskelen for å velge konkurenten (f.eks. nevnte audi) blir lavere.

Selv skulle jeg gjerne sett at batterier og andre el-bil spesifikke reservedeler som lader, kontrollere osv. også ble fritatt for mva.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

elektrolux

Sitat fra: Cobos på tirsdag 07. oktober 2008, klokken 18:38
PS: Har noen sett om det har kommet noen ideer om hvordan GM Volt skal behandles i avgiftssystemet vårt enda, sånn apropos statsbudsjett?

Savner også info om dette. Ellers er det bare en fordel at ikke ALLE kjøper elbil; da ville særfordelene snart forsvunnet. At resten sparer penger og samtidig sparer miljøet på å velge liten bil er helt OK etter mitt syn. Også at Audi Q7 blir minst 70000 kr dyrere. ;D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA