Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

kjolnerdomen

Noen som har OZ Ultraleggera HLT i 20" som kan legge ut ett bilde av de på sin Tesla?



MaW

Sitat fra: petersv på lørdag 24. oktober 2015, klokken 15:10
Du må jo kjøpe et ekstra sett, iom. at du ikke får brukt opp sommerdekkene dine i 19" dim. Er billige dekk i 20 og selvfølgelig.

Tanker er at jeg uansett må ha felger og dekk for vinter. Så når jeg førrst kjøper felger så kan jeg legge til litt ekstra for å få noen litt kulere felger. Og vil ikke ha de "fineste" felgene som vinterfelger så dermed skifte de til sommer istede. Nåværende sommerdekk er det noen som vil kjøpe alt, så taper ikke så mye på det.

Men vist det ikke er noen andre bakdeler med kjøp at 20" felger så kanskje jeg får for det.

Salvesen

Hvordan er Pirelli vinterdekkene som Tesla selger? Fungerer de ok ift Nokian dekkene en kan få med? Eller er det verdt å gå opp 5000 for nokian dekkene?

Tenkte først å legge om sommerdekkene til vinterdekk og selge pilot dekkene etterpå. Men tror det blir like billig og mye lettere å bare kjøpe et helt sett med felger + vinterdekk av Tesla også selge sommerdekkene da jeg ikke trenger disse.

helt nye pilot dekk + sensorene bør jo dra inn en god del tenker jeg.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

fonberg

Sitat fra: Salvesen på mandag 26. oktober 2015, klokken 13:09
Hvordan er Pirelli vinterdekkene som Tesla selger? Fungerer de ok ift Nokian dekkene en kan få med? Eller er det verdt å gå opp 5000 for nokian dekkene?

Sakset fra første post, hvor de fleste spørsmål ang. dekk besvares: "Sottozero II-dekkene som opprinnelig var det eneste vinterdekkvalget er såkalte kontinentale vinterdekk, noe som gjør at de er dårligere enn nordiske piggfrie dekk. De er ok på snø, men spesielt på is faller de gjennom sammenligna med f.eks Nokian R-serien og Michelin Xi-serien. For de som kjører mye på våt\bar veg om vinteren og av og til kommer borti is og snø så er sottozerodekkene gode, men blir det mye snø og is så bør man styre unna disse."
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 26. oktober 2015, klokken 19:06
Tesla leverer nå Sottozero 3.
Virkelig? Det er gode nyheter. Jeg bestilte mot bedre vitende Pirelli vintersett på på bilen (85D) som forhåpentligvis snart leveres, men håpte at Sottozero 2 ble erstattet med noe bedre siden jeg valgte levering såpass langt fram i tid. Så fikk jeg heller kvitte meg med dem om det ikke fungerte.

Følger vinterhjulene bilen fra fabrikk, eller plukkes de fra "hylla" lokalt? I så fall er det vel en mulighet for at jeg får utgave 3.

Hva er forskjellen?

Øyvind.h

La vinterdekk på min fars Model S forrige helg, og der stod det Sottozero 3 i hvert fall :) Den er fra i sommer og har regnr 677xx. Demobil, men tipper de leverer samme dekkpakker med både nye og demo da demo følger samme spekk-løypa med DS, kjøp av tilleggspakker osv.

Blir spennende å prøve denne med Sottozero 3 sammenlignet med rwd og r2.
Jeg har ikke lest tester, men derimot lest påstander om at de er gode på vinteren.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Muffinman

Ser ut som de er oppgitt til samme støynivå, men et par hakk mer rullemotstand. Får vel se når bilen kommer - hvis den kommer. Er jo så forsinket at de ville hatt tid til å miste den av toget i september og produsere en ny og få over i god til til bebudet leveringstid  :P

Skjøteledning

@muffinman. Din 85D er det en danske som sikkert er lykkelig eier av nå. :o

Muffinman

Så frekke er de ikke. Har jo også VIN som dette kan sjekkes mot. Men at forsinkelsene skaper store utfordringer og frustrasjon i heimen er bra sikkert.

Krigil

Noen som har erfaring med nexen winguard sport piggfrie dekk på tesla??

jorgen.s

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 27. oktober 2015, klokken 08:06
Så frekke er de ikke. Har jo også VIN som dette kan sjekkes mot. Men at forsinkelsene skaper store utfordringer og frustrasjon i heimen er bra sikkert.

Føler med deg. Jeg fikk bil med annen VIN enn tildelt etter bekreftelse av bestilling, men det var kun 1 tegn forskjell som reflekterer at jeg byttet fra 70 til 85.
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

mj

Vet ikke helt om dette er tråden for priser. Men uansett, på Fevik Dekk i Grimstad får man 19'' polar eller ph turbin med hakka 8 alternativ nokia r2 piggfri til 18000,- Ny eller gammel sensor.
Tror heller ikke de skiller på fargevalg.
De sender også.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA