Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

petersv

Continental Viking Contact da? De er jo ekstremt billige og ser ut som scorer bra i tester.

Undertegnede

Sitat fra: petersv på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:52
Continental Viking Contact da? De er jo ekstremt billige og ser ut som scorer bra i tester.

Billig hvor?  ;D

havardma


petersv

Ikke bare felg, men felg, dekk og sensorer. Tilsier en pris på 7-8k ca for dekk.


hgs

Sitat fra: Undertegnede på mandag 19. oktober 2015, klokken 13:37
Hvis dekket ikke er lov å ha på bilen engang så er det uaktuelt... Da er jeg vel tilbake til r2 med litt ekstra luft i dekka... Fått tilbud på 11000,- montert på bil av en annen selger... Er bare redd for denne "svampe" følelsen folk mener dette dekket gir... Mulig overdrevet?

Jepp. Første tur denne sesongen med R2 i dag. Gikk opp fra 45 til 50 psi, og synes bestemt dekkene virket mindre svampete nå enn sist vinter. Det kan være fordi de er slitt ned litt også. På vinteren er det uaktuelt å dra på gjennom svinger uansett for vår del, og til vanlig kjøring er de veldig behagelige å kjøre med. Lavt forbruk og lite støy. Ser ingen grunn til ikke å velge disse om man ikke kun kjører på bare veier langs kysten vinteren gjennom. Da klarer man seg greit med noe mer kontinentalt.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

Muffinman

@jazz: Ikke så sikker på at jeg likte disse, men nå får man i det minste like hjul på begge sider av bilen. Sjekk turbinhjulene i konfiguratoren, den viser hjulene speilvendt på høyre side og ikke slik som i virkeligheten - at de står forskjellig vei.

LA-Thing

Sitat fra: Undertegnede på mandag 19. oktober 2015, klokken 10:33
Jeg kommer til å prøve meg på Yokohama IG50+. Ble anbefalt dse dekket til TMS og får de ferdig lagt og avbalansert for 9200,-. Lite info om dekket på nett egentlig... Fant dette om dekket i en brosjyre (se bildet)... Noen andre tanker om dette dekket?

Har kjørt på disse i to sesonger, tredje og siste starter nå. De har fungert helt fint hittil, men slites fort siden jeg kjører mest på våt, saltet vei. Til våren har de nok rullet 25tkm, tviler på at jeg bruker dem en fjerde sesong. Har ikke hatt problemer på snø eller is, men kjører etter eget syn fornuftig og forsiktig på vinteren.
Drammen, Tesla Model S #2510

Sjøhyene

#1178
Noen som vet om noe billig hurtigkjetting som passer til 19" vinterdekka. Ser jo at de fra biltema ikke passer til såpass stor diameter på dekka. Kommer sannsynligvis aldri til å få bruk for de, men greit å ha som sikkerhet når man er på fjellet. Men gidder ikke betale et par tusen for et par.

Har også sett at jula selger sånne brodder. Noen som har testet noe sånt?
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/vintertilbehor/kjetting-og-grepmatter/bilbrodder-619470/
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)


Undertegnede

Siden dette er er dekk tråd. Fikk sjekket mønsterdybden i dag uten at ba om det. Kudos :)

Her er resultatet: Kontrollert dekkets mønster dybde [mm]:
Yttre Senter Indre
VF: 5 5 5
HF: 5 5 5
VB: 5 5 5
HB: 5 5 5

Er dette normalt etter 10k km med PS3 19"? Hvor mye er det når de er nye?

Godt å se at det ikke er noen som helst antydning til skevslitasje

Muffinman

Mål selv før du komkluderer. Opplevd å måle ujevn slitasje selv etter jevn måling utført av disse.

jazzwheel

Sitat fra: Undertegnede på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 17:47
Siden dette er er dekk tråd. Fikk sjekket mønsterdybden i dag uten at ba om det. Kudos :)

Her er resultatet: Kontrollert dekkets mønster dybde [mm]:
Yttre Senter Indre
VF: 5 5 5
HF: 5 5 5
VB: 5 5 5
HB: 5 5 5

Er dette normalt etter 10k km med PS3 19"? Hvor mye er det når de er nye?

Godt å se at det ikke er noen som helst antydning til skevslitasje

Undertegnede

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 21. oktober 2015, klokken 01:03
Sitat fra: Undertegnede på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 17:47
Siden dette er er dekk tråd. Fikk sjekket mønsterdybden i dag uten at ba om det. Kudos :)

Her er resultatet: Kontrollert dekkets mønster dybde [mm]:
Yttre Senter Indre
VF: 5 5 5
HF: 5 5 5
VB: 5 5 5
HB: 5 5 5

Er dette normalt etter 10k km med PS3 19"? Hvor mye er det når de er nye?

Godt å se at det ikke er noen som helst antydning til skevslitasje

Stig O

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 18:24
Mål selv før du komkluderer. Opplevd å måle ujevn slitasje selv etter jevn måling utført av disse.

Ja på min som nylig var på service stod det 10.10.10.10 på alle hjul selv om det var max 2mm på bakhjulene !!

Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA