Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Djur1

Sitat fra: Djur1 på torsdag 16. juli 2015, klokken 18:13
Jeg fikk servert en sikkelig bullshit historie om at dette var helt normalt når jeg kom på tesla skøyen.  Istedenfor å fortsette å snakke med det rasshølet der dro jeg å skiftet bakdekkene.  Hjulstillingsmaskin på skøyen var også på 'service' .  Litt for mye løgner på en gang!   

Dekkgutta kunne fortelle meg at dette ikke var noe i nærheten av normal slitasje.  De hadde hatt noen teslaer der oppe som hadde fått erstattet dekkene av Tesla.  På ingen andre biler er det slik slitasje,  uansett krefter og vekt ifølge dem.

Så jeg tok med dekkene opp til Tesla nord og der var servicen ganske annerledes.  Time på fredag neste uke for hjulstillingen. Utifra hva de fant der skulle de erstatte dekkene.  Før jeg skal dit har jeg fått en time for hjulstillingskontroll et annet sted for å få en second opinon. Jeg tror nemlig de fikser opp den tabben de gjorde forrige gang med å sette hjulene riktig, men hevde at alt var i skjønneste orden for å unngå at de skal erstatte dekkene.

Så hvis jeg får en slik historie har jeg bevis fra det uavhengige stedet pluss at dekkene ser helt jævlig ut. Da blir det bråk!  Kanskje det er en nettavis eller noe som vil ta saken.  Det virker som folk leser alt som kommer om tesla.

En takk til Tesla er påpskolen plass  for at de leverer knall service til slutt. 
Bakhjula hadde fått feil stilling ved bytte av DU. 
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

Muffinman

Jeg synes det er litt for mange eksempler på at ting blir normalforklart når det egentlig er feil likevel. Har også opplevd den sorten. Ikke bra.

jorgen.s

#1007
Noen som vet hvor mye innpress originalfelgene har? Og om det eventuelt er et toleranseområde uten å gå på bekostning av slitasje, rullemotstand osv?

Holder på å source alternative felger, og har sett det påstatt at alt fra ET35 til ET50 er originalt offset / innpress

P.S.: Og er det noen som vet hvilke TPMS-sensorer man kan bestille og bruke med en 2015-modell Model S? Eventuelt hva slags typebetegnelse el. man må lete etter, gitt at det er standarder på dette?
Fotgjenger
01.11.2012 - 15.09.2015 : 2012 Leaf
S85D VIN 98*** i transitt

SunSeeker


Muffinman

7,5mm i begge retninger er godkjent, men ikke nødvendigvis optimalt. Avvikende ET kan ha betydning for slitasje og sporing. Jo større felg, jo større konsekvenser av et gitt avvik. Kjører selv med ET35 på 19" og merker intet negativt med det.

http://www.tempedekk.no/ har sensorer til kr. 500 pr stk.

petersv

Tesla har org. sensorer til 416 inkl. moms sist jeg hørte.

Tromic

Jeg skal selge et sett med 19" Goodyear sommerdekk ink felger brukt på min S85.  Nå spør en potensiell kjøper om disse kan brukes på en P85+  selv om den er satt opp med noe bredere originalt bak. Jeg klarer ikke helt finne ut av dette. Noen som vet?
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Muffinman

Det går nok helt fint :)  Tesla har jo også levert P85D med 19", 21" med bredere bak og 21" like i alle hjørner.

Muffinman

Ta en titt på denne "kampanjen" hos Megahjul:
http://www.megahjul.com/nb/produkter/dekk/271262-Tesla-S-13-UP#product-list

Her oppgir de førpriser som er helt hinsides, hva tycks for eksempel om at man påstår at ordinær pris for billigdekket Nexen er over 6000kr samtidig som de selger det på kampanje en god del over det Dekkonline selger det for til ordinær pris? 

Dette kan ikke være lovlig markedsføring. Jeg legger ihvertfall ikke igjen ei krone der.

De tror visst at Model S heter Tesla S også :)

MeTesla

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 11. august 2015, klokken 21:38
Ta en titt på denne "kampanjen" hos Megahjul:
http://www.megahjul.com/nb/produkter/dekk/271262-Tesla-S-13-UP#product-list

Her oppgir de førpriser som er helt hinsides, hva tycks for eksempel om at man påstår at ordinær pris for billigdekket Nexen er over 6000kr samtidig som de selger det på kampanje en god del over det Dekkonline selger det for til ordinær pris? 

Dette kan ikke være lovlig markedsføring. Jeg legger ihvertfall ikke igjen ei krone der.

De tror visst at Model S heter Tesla S også :)

Oi! Det hadde jeg tenkt. Men hvor gjør man det beste kjøpet av vinterdekk på felg til Vesle Tesle nå for tiden da? Vinteren nærmer seg.

Muffinman

#1015
Jeg er også ute etter vinterdekk til gamlingen. Skulle i utgangspunktet ta et standardfelgsett fra nybilen og legge vinterdekk på, men kan like godt slå til på et pent brukt komplett hjulsett om det dukker opp. Hvis nybilen blir forsinket kan det bli i seneste laget...

Tempe i Trondheim er et godt tips om du holder til i nærheten. De har godt rykte og priser seg fornuftig. Billigste alternativ er vel å handle dekkene på Dekkonline og få noen til å legge om. Men det er nok ikke alle dekkverksteder som legger om "medbragt".

MeTesla


eleseus

Har bestilt en 90d med originale sommerhjul og uten vinterhjul. Planlegger å kjøpe noe som ligner på Teslas 19' Cyclone og flytte sommerdekkene dit og vinterdekkene til de originale felgene.

Noen som kjenner til alternativ utover den som er nevnt i guiden?
------------------------
Oslo

erlanddf

Kom over et tilbud på Nokian Hakka R2 hos Megahjul. 245/45/19 ferdig lagt på felgene med avbalansering for ca 9000,- Det er vel ikke ille? :) Tilbudet gjelder til 15/8 visstnok.
2014 P85+

Muffinman

Sitat fra: petersv på tirsdag 04. august 2015, klokken 18:20
Tesla har org. sensorer til 416 inkl. moms sist jeg hørte.
Hørte du noe om de er lagervare i samme slengen?


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA