Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Cowboystrekk

Sessanta er vell et ok dekk, med kanskje det tøffeste utseende jeg har sett på noe sommerdekk ;) Nokian R2 har etter min mening det tøffeste utseende på vinterdekk.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Torpedo Ted

Noen som vet hvor en får 19" Turbin felger i grå/sort, billigst mulig?

NilsRo

Skal kjøpe meg nye sommerdekk på 20" felg. Dimensjon 245-40-20/275-35-20.
Har valget mellom Vredestein Ultrac Vorti, og Pirelli PZero. Har noen erfaring med disse på Tesla, det viktigste for meg er rullemotstand og støy. Hvem ville dere valgt?
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Hyperstress

Sitat fra: NilsRo på mandag 20. april 2015, klokken 19:58
Skal kjøpe meg nye sommerdekk på 20" felg. Dimensjon 245-40-20/275-35-20.
Har valget mellom Vredestein Ultrac Vorti, og Pirelli PZero. Har noen erfaring med disse på Tesla, det viktigste for meg er rullemotstand og støy. Hvem ville dere valgt?

Jeg hadde Vredesten Ultrac Sessenta 20" i fjor. Jeg opplevde at de var gode på kriteriene dine. Hadde snitt på 200wh/km på 15000km med mest motorveikjøring.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

B_Tesla

Gikk igår fra Nokian R2 til Continental Conti Contact 5 (?). Slo meg hvor utrolig stille de R2 dekkene er. Hvertfall min oppfatning at det var litt forskjeld. Kanskje det endrer seg når jeg får kjørt noen km på de Conti Contact dekkene. Er fortsatt biter fra klistremerket på de.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Cowboystrekk

De fleste opplever R2 som et støysvakt dekk, forhåpentligvis støyer CCC5 mindre når det er innkjørt etter 1000 km :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Muffinman

Støyen på R2 endrer seg veldig etterhvert som det blir slitt. Durer en del nytt, og blir til "ullsokker" når det nærmer seg utslitt.

B_Tesla

Så at jeg nok hadde det litt gøy rett etter at jeg fikk bilen:) Var ikke VELDIG mye igjen på de R2 dekkene. Går helt flott en sesong til, med margin, men bytter nok etter neste år. Hadde en Toyota Camry fra 91' som ventebil, så gleden var stor da jeg fikk skikkelig bil igjen.

Får dra på litt ut av kryssene med CCC5, slik at de blir litt mer stille:)
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

fonberg

Sommerdekk bråker (og forbruker) mye mer når det er kaldere temp enn de er beregnet for. Dette kommer seg fort når det blir godt innpå tosifra antall grader.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

B_Tesla

Nå bor jeg I Trondheim, så godt innpå tosifra antall grader kan ta litt tid.... :P
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

fonberg

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 21. april 2015, klokken 14:15
Nå bor jeg I Trondheim, så godt innpå tosifra antall grader kan ta litt tid.... :P

Jepp, her både kommer og går varmegradene før man aner det  ;D
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Thor2014


Arntiv

Hvor stort avvik må du ha før Tpms gir varsel? Vinterdekkene hadde 48 psi, mens sommerdekkene har 45 psi. Foreløpig ingen alarm. Tenkte å sjekke om jeg får alarm før jeg resetter sensorene.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Johnny

Sitat fra: Arntiv på tirsdag 21. april 2015, klokken 22:19
Hvor stort avvik må du ha før Tpms gir varsel? Vinterdekkene hadde 48 psi, mens sommerdekkene har 45 psi. Foreløpig ingen alarm. Tenkte å sjekke om jeg får alarm før jeg resetter sensorene.

Jeg pleier å få en advarsel når jeg har satt fire nye sensorer på bilen uten å ha resatt etterpå. Du har kansje byttet dekk på de samme felgene?
TMS og eGolf.

Arntiv

Sitat fra: Johnny på onsdag 22. april 2015, klokken 00:09
Jeg pleier å få en advarsel når jeg har satt fire nye sensorer på bilen uten å ha resatt etterpå. Du har kansje byttet dekk på de samme felgene?

Det er fire andre felger med sensor. Jeg fikk varsel. Måtte tydeligvis kjøre noen km før Tpms reagerte. Uansett takk for svar
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA