Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

BMW850

Normalt skal de hodene være nedsenkbare og "flush" med overflaten. Dette er bare en skrue for å holde tromlene/skivene på plass når dekka er av.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

jazzwheel

Merker jeg er ekstremt spent på om det er dette som gjør at bilen vugger med sommerdekk i +/- 50km/t. Har avbalansert hjula på nytt, til og med bytta dekk, men det er der fortsatt...

Beachboy

Noen som vet hvor mye forbruket øker dersom man går fra 21" til 22"?
Vurderer _Vossen cv4
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

bull

Jeg fikk meg en 85D for én uke siden (og er veldig fornøyd) og er på jakt etter nye/brukte sommerfelger. Mener å ha lest noe om at 2015 modellene har en ny TPMS, stemmer det? Og vil det si at hvis jeg kjøper en eldre felgpakke så må jeg kjøpe nye sensorer til min bil?

Havebigfun


Jejl

Sitat fra: jazzwheel på mandag 06. april 2015, klokken 16:38
Merker jeg er ekstremt spent på om det er dette som gjør at bilen vugger med sommerdekk i +/- 50km/t. Har avbalansert hjula på nytt, til og med bytta dekk, men det er der fortsatt...
Noen dekk/felger er rett og slett feilprodusert og ikke mulig å balansere skikkelig. Vi fikk 4 nye dekk og felger etter at Vianor hadde prøvd 3 ganger å balansere dekkene.

Lynet

Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:10
Ja og ja- Tpms ble endret fra Nov 14
Gjelder det da fra det kom autopilot? Og er det noen som vet hva endringen er?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

bull

#832
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:10
Ja og ja- Tpms ble endret fra Nov 14

Ok, takk for svar :)

Dumt spørsmål, men er det noen forskjell i 21" orginale turbinfelger på de forskjellige modellene? Vet at bredden på dekkene er forskjellig, men er felgene bredere?  ::)

RonnyØ

Sitat fra: bull på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:56
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:10
Ja og ja- Tpms ble endret fra Nov 14

Ok, takk for svar :)

Dumt spørsmål, men er det noen forskjell i 21" orginale turbinfelger på de forskjellige modellene? Vet at bredden på dekkene er forskjellig, men er felgene bredere?  ::)
Ja. P85+ og P85D er levert med 8,5 foran og 9" bak

bull

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 07. april 2015, klokken 22:50
Sitat fra: bull på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:56
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:10
Ja og ja- Tpms ble endret fra Nov 14

Ok, takk for svar :)

Dumt spørsmål, men er det noen forskjell i 21" orginale turbinfelger på de forskjellige modellene? Vet at bredden på dekkene er forskjellig, men er felgene bredere?  ::)
Ja. P85+ og P85D er levert med 8,5 foran og 9" bak

Takk for svar, har fått et akutt behov for nye felger ASAP når jeg først fikk bilen (og dermed et akutt informasjonsbehov)  :P

Mc_Herreington

Har ikke sett gjennom alle postene her inne så beklager hvis jeg spør om noe som allerede er svart på :)

Skal skifte sommerdekk da mine er utslitt etter 1,5 sesong. Har standard ps2 21" fra Tesla på fra før og kunne tenkt meg noe litt mer slitesterkt med mindre støy hvis det er mulig. Har kommet over lyskryss racingen nå så må ikke på død og liv være de dekkene med mest grep på tørr asfalt. Har p85 med orginale 21". Tips om hvilket dekk og hvor det er best å kjøpe mottas med takk :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

EvenSteven

Hei,

Er det helt ok å bytte til 19" på P85+ -?
Har i dag mye kjøring på dårlige veier så er noe skeptisk til kjøring med 21" og staggered oppsettet. 265 bak / 245 foran. Michelin PS2
Kjøpte bilen på vinterdekk, så har ikke byttet over til 21" enda ergo ingen erfaring.  ::)
Tesla S P85+ sølv

krister461

Sitat fra: Lynet på tirsdag 07. april 2015, klokken 20:54
Sitat fra: Havebigfun på tirsdag 07. april 2015, klokken 19:10
Ja og ja- Tpms ble endret fra Nov 14
Gjelder det da fra det kom autopilot? Og er det noen som vet hva endringen er?
Ja, tpms ble endret når autopilot kom. Funksjonalitet er samme, men det er forskjellige leverandører og de funker ikke på tvers. Dvs biler med autopilot må ha tpms fra ny leverandør, biler uten må ha fra gammel leverandør.

Elektrolytt

Ser på felger og prøver å bestemme meg for 19" sommerfelger.
Vurderer PH Turbin i Gun Metal eller Proline PXF:
http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/48/TurbinII_635331709590548407_medium.jpg
http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/41/pxf_mb_medium.jpg
http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/EA/pxf_mg_medium.png

Noen som har valgt en av disse og har bilder å dele? Vanskelig å finne noen bilder på nett som viser disse på en grå Tesla..

Hva tror dere om PXF Matt Bronze på grå bil? http://nettbutikk.norgesdekk.no/images/41/pxf_mb_medium.jpg

EvenSteven

Noen med erfaring med 19" - 245 sommerdekk på en P85+ utgave. ?
Er det ok å bytte dette mht. bredden på original dekkene - 265 bak / 245 foran 21"

Er usikker på lavprofil og store felger mht. comfort. Kjører en del dårlig vei etc....
Tesla S P85+ sølv

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA