Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Øggen

Ut ifra et høyst spekulativt, men logisk nivå, vil jeg tro du får problemer med ABS. Om ikke det er mulig å angi forskjellig dekk dim. i menyen.

amund

Har noen erfaring med å handle felger fra http://wheelsshop.no/ ? Ser at de har et helt SINNSSYKT utvalg, og prisene ser også meget bra ut. Dansk firma.

Spørsmål 2: Erfaringer med 8,5x19 ET35 og original Goodyear? Blir det passe langt ut? Subber ved sving eller går det greit? Har luftfjæring om det utgjør noen forskjell.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

fonberg

Sitat fra: amund på onsdag 18. februar 2015, klokken 11:08
Spørsmål 2: Erfaringer med 8,5x19 ET35 og original Goodyear? Blir det passe langt ut? Subber ved sving eller går det greit? Har luftfjæring om det utgjør noen forskjell.

Jeg har den felgdimensjonen med Nokian R2 245/45-19, det har i hvert fall ikke vært noe problem.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Celter

Vi trenger mer humor på forumet. Les om hva slags felger du IKKE skal sette på bilen. Han skriver bra og dere må lese helt til slutten
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

Muffinman

#709
Da har jeg gjort alvor av tanken å teste ut billigdekk på 21". Har bestilt to stk av disse:

http://www.dekkonline.com/cgi-bin/rshop.pl?dsco=129&cart_id=50168356.129.27862&sowigan=So&Breite=245&Quer=35&Felge=21&Speed=&kategorie=6&Marke=&ranzahl=4&tyre_for=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=ALL&search_tool=standard&Label=E-C-71-2&details=Ordern&typ=R-247041

Nankang AS-1 245/35 ZR21 96Y XL til ca. kr. 1700 pr stk. Kjøper nå da billigdekkene som regel forsvinner fra alle hyller når sommersesongen er over oss.

Blir en stund til jeg får testet da jeg er nødt til å slite ut vinterdekkene i løpet av våren (ikke noe å starte en ny sesong på) og at 21" ikke er en spesielt god opplevelse før temperaturene blir lune. Har dessuten 4-5000km igjen på PS2-dekkene igjen billigdekkene skal erstatte. Setter de bak, fortsetter å rulle på PS2 foran. Dette blir spennende, var veldig fornøyd med Nankang på forrige bil. Betydelig mer støysvake og slitesterke enn originaldekkene bilen ble levert på.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 24. februar 2015, klokken 21:03
Dette blir spennende, var veldig fornøyd med Nankang på forrige bil. Betydelig mer støysvake og slitesterke enn originaldekkene bilen ble levert på.
Til de som ikke har fulgt med på alle dine inleggene var det helt uegnete Conti-dekk du fikk levert bilen med primært- det er vel de du mener?

Muffinman

Forrige bil var en Saab. Men ja, sommerdekkene levert med Tesla'en var en sørgelig historie kalt Continental.

Celter

Snart tid for sommerhjul. Noen som har erfaring med Vertini felger? Synes disse konkave felgene ser bra ut. (Regner med at det er low-pressure cast felger):


Eller skal jeg gå for skikkelig kvalitet med HRE (Flow Formed):



Prisforskjellen er ca. 30'
Porsche Taycan Turbo (Bestilt)
Tesla P85D  (Solgt)
Tesla P85+ (Solgt)

ELTesla

Sitat fra: Muffinman på onsdag 25. februar 2015, klokken 05:28
Forrige bil var en Saab. Men ja, sommerdekkene levert med Tesla'en var en sørgelig historie kalt Continental.

Jeg hadde den samme opplevelsen med Continental.

Cowboystrekk

Blir artig å høre hvordan nankang funker! Jeg vurderer sterkt å kjøpe nexen nfera su1 i 19" neste gang. De er billige og får ganske gode resultater i tester både på grep og rullemotstand, dog litt støy.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

petersv

Noen som har fått noen bra tilbud på Polar med Nokian R2 (uten sensorer) i det siste?

B_Tesla

Kan jeg spørre hvorfor du vil ha uten sensor?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Havebigfun

Sitat fra: petersv på fredag 27. februar 2015, klokken 08:35
Noen som har fått noen bra tilbud på Polar med Nokian R2 (uten sensorer) i det siste?
Tempe hadde settet for 18 k incl sensorer, antakelig 16 uten  for ca 6 uker siden.

Johnny

Sitat fra: Celter på torsdag 26. februar 2015, klokken 12:45
Snart tid for sommerhjul. Noen som har erfaring med Vertini felger? Synes disse konkave felgene ser bra ut. (Regner med at det er low-pressure cast felger):


Eller skal jeg gå for skikkelig kvalitet med HRE (Flow Formed):



Prisforskjellen er ca. 30'

Jeg har også lyst på slike felger. I 20" for min del. Det finnes ikke så mange med rustfri felgkant slik som den Vertini felgen, men Vossen CV1 og noen Niche felger har det. Jeg vil også ha de med svarte med maskinerte fronter.

Enn så lenge så sier "finansministeren" at jeg må vente til jeg har slitt ut det jeg har av dekk :(
TMS og eGolf.

Muffinman

Det er da fort gjort om man går inn for det

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA