Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Mippen

#555
Hvis jeg går for 21" i stedet for 19" felger, hva passer best til den nye gråfargen? Jeg liker de mørke felgene til den gamle gråfargen men den nye bilen har så mørk farge at felgene går mer i et med bilen.
Fremtiden er elektrisk.

Øggen

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 11. november 2014, klokken 21:52
Var dette for lakerte felger? Som 21" orginal. Std. 19" er vel ikke lakkert.

Dette var uoriginale 22". De sandblåser, reparere skader og lakkerer i ønsket farge for den prisen.

oled


Quattro

Noen som har erfaring med Bridgestone VRX?
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Mippen

Skitt au... Snakket med tesla nå og har endret til 21" turbin i sølv. Har hele tiden vært skeptisk til 21" men på samme tid har jeg lyst på det og klarte ikke å slå meg til ro med cyclone på sommer. Får teste og se hvordan det blir. Hvis ikke selger jeg de og går for noen polar wheels i 20".  Syns de mørke 21" også kler bilen men det er så mange med de mørke felgene og grå bil etter hvert og de lyse felgene får bilen til å se kraftig men mer "klassisk" ut. De mørke får den til å se mer ut som racing.
Fremtiden er elektrisk.

turfsurf

Sitat fra: Mippen på torsdag 13. november 2014, klokken 11:49
Syns de mørke 21" også kler bilen men det er så mange med de mørke felgene og grå bil etter hvert og de lyse felgene får bilen til å se kraftig men mer "klassisk" ut. De mørke får den til å se mer ut som racing.

Enig i dette. Jeg liker kontrast mellom felgen og lakken, hvis ikke må fargene matche helt. Så grå felger med en litt annen gråfarge på bilen synes jeg blir helt feil.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

darthy001

Hadde de grå felgene hatt samme farge som de vises med i design studio så hadde jeg mest sannsynlig bestilt de tvert. De er mye finere der enn i virkeligheten.

Eip

Finnes det 20" kopier av tesla turbin  felger å kjøpe?
VIN: 509XX PD

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

endsan

Etter å ha lest side opp og side ned om felger/dekk er jeg nå mer forvirret enn noen gang :P
Tydeligvis ikke lett å ta det store steget fra Peugeot 307 til P85D, så får prøve lykken her.

Har i utgangspunktet bestilt orginale tesla felger, 21"grå sommer og 19" Pirelli vinter.

For å ta sommerfelgene først: Stilige felger, men etterhvert temmelig mange som har disse. Noen som har andre anbefalinger til noenlunde samme pris som ikke gir dårligere kjørekomfort/støy/subbing i hjulbuer etc??

Vinterhjul: Syntes orginalfelgene her er ganske kjedelige og kunne vurdert noe annet igjen rundt samme prisklasse med samme kvalitet.

Ellers ser jeg mange anbefaler andre en Pirelli dekk, bor selv i Stavanger, så hovedsaklig er vinteren preget av sidelengs regn/sludd, men hadde vært greit med dekk som fungerer til en fjelltur eller to.

Takker og bukker for alle tips :D


krister461

Ang. felger. I prisklassen til Teslas 21'' hadde jeg heller valgt en av Vossens 22''. Istedenfor 19'' pirelli så kan du vurdere polarwheels med Michelin xi3. Disse er bedre på vinterføre uten å bli like myke som Hakka R2.

OddB

Bare vær klar over  xi3 har  ganske markant  veistøy , Michelin  har tydeligvis  enda ikke forstått  at kaster og lameller  må ha forskjellig  bredde for å unngå at dekket blir en tonegenerator 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Havebigfun

Sitat fra: OddB på mandag 24. november 2014, klokken 18:06
Bare vær klar over  xi3 har  ganske markant  veistøy , Michelin  har tydeligvis  enda ikke forstått  at kaster og lameller  må ha forskjellig  bredde for å unngå at dekket blir en tonegenerator 

rene

Jeg har kjørt mine X-ice3 ca 500 km, og har ikke merket noe til støy sammenlignet med RS-A2.

endsan

Polarweels er vertfall noe å vurdere, syntes dem ser mye bedre ut en Teslas orginale 19".
Er litt skeptisk til 22" med tanke på støy/forbruk etc etter hva jeg har lest, men ser forbanna bra ut :D

Må vell uansett sjekke opp muligheten for å kanselere bestilling av Tesla felger, så kan jeg teste ut bilen med ett sett "gratis" 19tommere før jeg kjøper nye vinter/sommer sko :D

Sitat fra: krister461 på mandag 24. november 2014, klokken 07:52
Ang. felger. I prisklassen til Teslas 21'' hadde jeg heller valgt en av Vossens 22''. Istedenfor 19'' pirelli så kan du vurdere polarwheels med Michelin xi3. Disse er bedre på vinterføre uten å bli like myke som Hakka R2.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA