Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

Oakl

Noen som har bilder av Brock B32 på Model S? Gjerne 19" matt svart på grå bil.

krister461

Sitat fra: Sense på torsdag 02. oktober 2014, klokken 18:21
Lurte på hvilke erfaringer du har gjort ang. kvaliteten, kast og vibrasjoner. Blir det fort riper? Opplever du nevneverdig forskjell i rekkevidde på 20" kontra 19" ?
(Om du har erfaring med 19" sommerstid da.)
Hvor kjøpte du de?
Beklager seint svar. Jeg kjøpte Concave-felgene mine fra Dekk 24 (på finn.no) med Dunlop Sport Maxx RT. Jeg kjørte 19' pirelli i vinter/vår  på standard felger og merket ikke noe spesielt på rekkevidden når jeg la om. Ei heller merket jeg noe særlig på vibrasjoner eller støy, men bilen lå kanskje ørlite bedre på veien. Jeg har også testet litt 19' Goodyear på standard felg og synes de oppførte seg relativt likt (jeg er ikke veldig sensitiv). Men, når jeg testet 21' Michelin Pilot Sport 2 merket jeg mye mer støy.

Det som plager meg er at de ikke ser bra ut (og det er veldig tungvint) å montere Alloygators på de. Disse vil dekke ytterste ringen og ikke matche fargen, slik at jeg kjører uten. Dette, kombinert med trange parkeringshus i Bergen har ført til et par skraper i ytterste ring.

I tillegg har jeg lest om en kar som fikk feile muttre med sine Concave-felger og dertil ødelagte nav. Jeg er spent på hvordan mine ser ut når jeg skifter til vinterdekk. Jeg så ingen skader når jeg tok av ene dekket for å teste med Alloygators tidligere i sommer. :)

Mippen

Hvor kjøper man rimelige dekk i 21" til tesla på nett?
Fremtiden er elektrisk.


bennygullfot

Sitat fra: Nasse på onsdag 08. oktober 2014, klokken 17:57
Sitat fra: sn0le på lørdag 04. oktober 2014, klokken 00:19
Byttet dekk på 19" felgene i dag.
Fikk det gjort på Johs Bjerke på Bryn.
Med omlegging på felg og montering på bil så koster 4 stk Nokian R2 245/45R19 meg kr 9.990,-

De visste om jack mode, heiste opp bilen på korrekt måte, dro til med moment på 175Nm og fylte 50PSI i dekkene.
Han ene i butikken kjører visst Tesla, så de er vel godt instruert. :)

Jepp, var innom å kjøpte samme dekk hos de i dag. De hadde også Michelin X Ice tilgjengelig. Super behandling av bilen, og de har full kontroll på Tesla :)

Takk for tipset. Brukte de i dag. Han ene som la om hadde tesla selv så de kan jeg anbefale:)

Nordtroms

Jeg la om til vinterdekk i går, har Bridgestone VRX etter anbefaring fra Tempe Dekk.

Det må jeg si. Jeg synes ikke støynivået i Model S er påtrengengende høyt med sommerdekkene på ( Good Year RSA). Men fy søren disse vinterdekkene er jo bare dødsstille! Jeg skulle bare stille inn dekksensorene med et par kilometers kjøring men endte opp med en tur på 6 mil. Var bare helt rått å sitte i bilen mens den rullet lydløst bortover vegen. Hvilke andre erfaringer har dere med vinterdekk og støynivå?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Philippo10

Selgeren på Tesla mente at HakkaP8 Pigg er for myke dekk for TMS!?
Tesla Model S Performance 85 Brun - Alt utenom barneseter og Nappaskin.
16/06-2014 - Bestilt - 01/12 Levert
VIN: 465XX - Trondheim

Muffinman

Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 14. oktober 2014, klokken 23:04
Selgeren på Tesla mente at HakkaP8 Pigg er for myke dekk for TMS!?
Henger ikke på greip all den tid de leverer bilen med Hakka R2. DET er myke dekk. Men null problem med mindre man prøver seg på såkalt sportslig kjøring. De er knallgode på det de skal gjøre; nemlig holde bilen på veien når det er glatt.

Mippen

Sitter fortsatt å vrir hodet for hva jeg skal gå for til min kommende bil. Har vel bestemt meg for å ikke gå for 21". Valget blir da enten standard 19" på vinter og cyclone 19" på sommer eller å kjøpe uoriginale felger i 20" med 40 profil til sommer. Problemet er at jeg er skeptisk til uoriginale. Har lest litt her inne og på nett og noen passer ikke skikkelig. Andre subber og noen har blitt ødelagt til tross for at de skal passe til bilen. Vet ikke jeg?
Fremtiden er elektrisk.

krister461

Teslas cyclone og 21'' er veldig overpriset imo. Kjøper du fra Tempe eller andre som kan Tesla så får du god service og felger som passer fint. :-)

Mippen

Tempe er vel i Trondheim? Litt langt unna... Noen som har peiling på hvem som kan tesla i Bergen?
Fremtiden er elektrisk.

B_Tesla

Tempe ligger i Trondheim ja. Men QWT ligger i Bergen. Der kjøpte jeg mine Polar 20" med R2 til min Tesla. Skulle egentlig kjøpe hos Tempe, da jeg holder til i Trondheim, men ble med på gruppekjøp hos QWT. Får bli Tempe Dekkservice på neste dekkbytte. Super service hos Tempe, og daglig leder er lidenskapelig opptatt av dekk og felg. Skjelden vare i bransjen han.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Mippen

Men er det egentlig så dyrt å kjøpe fra tesla? Kjøper jeg vanlige 19 med vinterdekk fra tesla koster de mellom 16 og 20.000kr. Kjøper jeg cyclone felgene koster de litt over 16.000kr. Det blir mellom 30 og 36.000kr. Kjøper jeg ikke felger hos tesla får jeg med 19" med sommerhjul. Kjøper jeg uoriginale dekk og felger havner jeg fort over 25.000kr hvis jeg skal ha greie dekk og felger. Jeg må også kjøpe nye vinterdekk til 19" felgene. Får riktig nok noen kr for de "gamle" dekkene, men ender fort opp rundt 30.000kr uansett, og da har man gjerne noen felger som passer til tesla men som kanskje ikke er like gode?
Fremtiden er elektrisk.

krister461

Kjøper du fra Tesla med hakka vinterdekk og cyclone sommer så koster det 38 000 for to sett med 19''.
Kjøper du 3.parts så slipper du unna med ca halvparten for 19'' med hakka-dekk. Skal du ha 20'' på sommer blir det litt mer riktignok...

Mippen

#434
Ja, naturligvis...


Noen som har erfaring med de felgene her? Kan få de i 245/40-20" med et35. Vil jeg få plassproblemer da?

Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA