Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

En liten dekk- og felgguide

Startet av Cowboystrekk, onsdag 12. februar 2014, klokken 09:52

« forrige - neste »

petersv

Megahjul har R2 for 10,5k ca nå på felg, ekstra hvis du skal ha montert på bil. Sjekk hjellesida.

sn0le

Johs Bjerke på Bryn i Oslo tar kr 9.090,- for 4 stk Nokian R2 245/45x19 XL 102RR.
Arbeid kommer i tillegg.
Så tar de kr 700,- for montering/avbalansering av 4 dekk.
Og kr 200,- for montering på bil.
Altså under 10k for 4 stk R2 ferdig montert på bilen. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Bjoris

Var det ikke ett felleskjop i fjor med Polar og R2? Nyskjerrig på prisen på denne dealen så en har peiling på om det er ok eller ikke, like Polar felgene, men trodde jeg skulle få disse under 20.000, i tillegg skulle jeg ha byttet om så jeg fikk disse på sommerhjulene, men har ikke funnet noe fornuftig tilbud på vestlandet...

petersv

Sitat fra: bjoris på søndag 17. august 2014, klokken 16:09
Var det ikke ett felleskjop i fjor med Polar og R2? Nyskjerrig på prisen på denne dealen så en har peiling på om det er ok eller ikke, like Polar felgene, men trodde jeg skulle få disse under 20.000, i tillegg skulle jeg ha byttet om så jeg fikk disse på sommerhjulene, men har ikke funnet noe fornuftig tilbud på vestlandet...

Dealen var 19,5k for R2+Izar med dekkhotell og omlegging til begge sesonger.

tonl

Jeg venter selv på en tms 85kwh som kommer i november. Skal sende en mail til dekkhallen imorgen for å høre om tilbud på polar 19" + r2 er forsatt gjeldende. Ellers så fant jeg ut iladekk.no har tilbud på samme pakker til samme pris uten dekk hotel

Bjoris

Jeg har spurt Dekkhallen om ett tilbud i år, som i fjor så får vi se hva de kommer opp med. Hvor mange måtte kjøpe i fjor for å få det til 19.500? Min pris på 22.500 var inkludert frakt til vestlandet så jeg vet ikke sikkert hvilken pris jeg har fått da frakt ikke var spesifisert...

Skal se om jeg ikke kan klare å oppdrive ett brukbart tilbud på vestlandet også, Bergen-Stavanger ett sted...

tonl

Sitat fra: bjoris på mandag 18. august 2014, klokken 07:49
Jeg har spurt Dekkhallen om ett tilbud i år, som i fjor så får vi se hva de kommer opp med. Hvor mange måtte kjøpe i fjor for å få det til 19.500? Min pris på 22.500 var inkludert frakt til vestlandet så jeg vet ikke sikkert hvilken pris jeg har fått da frakt ikke var spesifisert...

Skal se om jeg ikke kan klare å oppdrive ett brukbart tilbud på vestlandet også, Bergen-Stavanger ett sted...

http://alloygator.no/products/polarwheels-19-felgpakke-vinter-mnokian-hakka-r2 tar 22.500kr inkl. frakt, sensor. Nettbutikken drives av Tempe Dekkservice i Trondheim som har fått skryv for servicen. Har sendt forespørsel til Dekkhallen. For se hva Dekkhallen svarer meg.

petersv

#337
Vi var mange, veldig mange, men kun Dekkhallen vet eksakt (de svarer nok om du spør.)

Et tips er å innhente flere tilbud og sette de opp mot hverandre, de matcher, eller overgår ofte hverandres tilbud ned til et visst nivå såklart.

Breezec

#338
Var og handlet Polar Izar 19" + Michelin Xi3 hos Ila Dekk i Oslo før helgen. Inkl sensorer kom dette på 18.900,- Nokian R2 ville ha kostet 500,- ekstra.
2022 Model 3 Performance

Bjoris

Ref "Vestlandstråden" så har vi der fått tilbud på 18.390 for R2 og Polar Izar om vi da er 10 stk som bestiller, om vi klarer 5 blir det fortsatt hyggelige 18.990,-. Har spurt om pris på Mich og venter på svar...

bakskj

2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

Philip

Sitat fra: bjoris på mandag 18. august 2014, klokken 11:27
Ref "Vestlandstråden" så har vi der fått tilbud på 18.390 for R2 og Polar Izar om vi da er 10 stk som bestiller, om vi klarer 5 blir det fortsatt hyggelige 18.990,-. Har spurt om pris på Mich og venter på svar...

Bjoris jeg er med. Er det inkl. sensorer? Blir det då sendt til vestlandet? Jeg bor i Stavanger.

Philip

Bjoris

#342
Jeg skal sjekke i dag hvordan det blir med evt forsendelse til andre steder på vestlandet/resten av landet. Pt har jeg 6 navn på blokka som interesserte, har spurt TOCN om vi kan legge det ut som ett tilbud der. Slik jeg ser det er det ideelt å få ett tilbud pr landsdel siden jeg (og flere med meg?) ønsker å bytte om sommerdekkene til de nye felgene og dermed er det enklere om vi kan kjøre bilen til dekkforhandleren. Jeg liker å få nye dekk montert av dekkshappene så prisene er inkl montering.

Jeg til tro at det går fint å få tilsvarende tilbud i alle landsdeler, Dekkhallen skulle ha 1237 kr i frakt og eg vil tro at med litt jobbing får en tilbud lokalt som gjør at det ikke svarer seg å kjøpe fra andre steder i landet, men som sagt jeg skal sjekke pris på frakt i dg. Stay tuned i den andre tråden

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15979.0.html

Bjoris

Jeg lurer på om det er noen som har kjørt R dekkene til Nokian på TMS. Som dere ser av tilbudet vi har fått så er disse veldig rimelige, hele kr. 1.690,- rimeligere enn R2. Jeg har hatt to sett med slike på en A6 og syns dekkene var meget bra så er usikker på om jeg skal bruke 1.690 ekstra for R2 som jo ryktes å være ekstremt myke. En dekk pusher jeg snakket med sier at disse også slites veldig fort og det er vel ikke ulogisk når de er så mye mykere enn andre...

X-Ice i tilbudet vårt er midt i mellom med kr. 17.160,- om vi da klarer å bestille totalt 20 pakker!

Er også veldig interessert å høre om erfaringer fra de som har kjørt X-ICE i vinter!

Cowboystrekk

R2 slites ikke spesielt fort, selv om de er myke er det tydelig at gummiblandinga er "seig". Nokian R er også gode dekk, muligens litt stivere, marginalt dårligere vinteregenskaper og rekkevidde kontra R2, MEN R er på veg ut og ved f.eks punktering kan man bli nødt til å erstatte 2 og 2 hjul i gangen pga lite tilgang på dekk, det kan være lurt å tenke på. Dog er de absolutt et godt dekkvalg!
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA