Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur til Fitjar fra Bergen

Startet av VL, tirsdag 11. februar 2014, klokken 16:40

« forrige - neste »

VL

Hei.
Tenkte å ha meg en tur til helgen! Jeg bor ved Sotrabroen og ferden skal ende i Fitjar sentrum. Dette er en strekning på vel 70 km.. Noe som fint skal klares på en ladning, selv med litt kjip temperatur!.
Spørsmålene er, om det er noen hurtigladere på veien? Hadde jo håpet på at det var på en av ferge kaiene da.. Noen som vet noe? Eventuelt i Fitjar sentrum?. Og er dem betalte, eller gratis i så fall? Tror dere jeg vil komme fram selv med kun 85-90% batteri?
Og hvordan fungerer dette med ferge? Bilen går gratis på, men betaler for personer?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Kjell Leaf

Sitat fra: VL på tirsdag 11. februar 2014, klokken 16:40
Hei.
Tenkte å ha meg en tur til helgen! Jeg bor ved Sotrabroen og ferden skal ende i Fitjar sentrum. Dette er en strekning på vel 70 km.. Noe som fint skal klares på en ladning, selv med litt kjip temperatur!.
Spørsmålene er, om det er noen hurtigladere på veien? Hadde jo håpet på at det var på en av ferge kaiene da.. Noen som vet noe? Eventuelt i Fitjar sentrum?. Og er dem betalte, eller gratis i så fall? Tror dere jeg vil komme fram selv med kun 85-90% batteri?
Og hvordan fungerer dette med ferge? Bilen går gratis på, men betaler for personer?
Det er hurtiglader i Halhjem,
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

VL

Takk. Betalt eller gratis? Ingenting på Stord siden?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Bergenseren

Tror den er gratis ved Halhjem enn så lenge.
Stord har hurtiglader ved Heiane ... også ennå gratis, tror jeg
Grå Leaf 2013 Tekna 24 kWh september-13.
Brun Leaf 2021 N-Connecta 62 kWh desember-21.

BE

VL, Laderen på Halhjem står på fergekaien. Når du kommer på andre siden, Sandvikvåg, er det bare 7 km til Fitjar.

Fra Sandvikvåg til Hurtigladeren på Heiane er det ca 3 mil, så det er en kjempeomvei.

Lad opp på Halhjem på vei til eller fra Fitjar, alt etter om det passer med fergen, så kommer du deg hjem etterpå.

---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

VL

Takk for svar : - ) .. Da blir det å lade fult i Bergen før avreise, så fylle den opp igjen før fergen.. Sånn at den holder til Fitjar og hjem! Får satse på at det går bra :)
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Knotten

Sitat fra: VL på tirsdag 11. februar 2014, klokken 19:56
Takk. Betalt eller gratis? Ingenting på Stord siden?

Hurtigladeren på Halhjem var gratis torsdag 6.02..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

Tommen

Det er hurtiglading på Halhjem som er gratis, den på heiane stord er det grønnkontakt som har betaling på med rfid kort . Eg kjører Kvinnherad - bergen på 1 lading så det klarer du fint . :)

VL

Takker : ).. Nå er turen lagt om.. Jeg skal rett til Heiane istedenfor, ikke til Fitjar. Vil jeg klare meg fra Sotra broen til Heiane uten å lade? Er vel ganske opptatt den laderen på fergekaien vil jeg tro?.. Og hvor får jeg fatt i et sånt ladekort da?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

ovev

Du klarer turen fra Sotrabroen til Heiane uten problemer. For et par år siden kjørte jeg tur/retur Leirvik/Minde uten lading. Dette gjorde jeg 4 dager i strekk, kun ene dagen fikk jeg varsel om lavt batterinivå. Den dagen snødde det lett, men veien var stort sett bar.
2012 Nissan Leaf blå hentet 8/12 solgt
2015 Toyoty Yaris solgt
2018 Kia Niro PHEV innlevert
Hyundai Kona EV solgt
VW E-up! Entry hentet 10/9/20

Knotten

Sitat fra: VL på onsdag 12. februar 2014, klokken 18:26
Takker : ).. Nå er turen lagt om.. Jeg skal rett til Heiane istedenfor, ikke til Fitjar. Vil jeg klare meg fra Sotra broen til Heiane uten å lade? Er vel ganske opptatt den laderen på fergekaien vil jeg tro?.. Og hvor får jeg fatt i et sånt ladekort da?

Du klarer, som en annen skriver, fint Sotrabroen - Heiane uten å lade, men husk at Halhjem er gratis mens Heiane ikke er det. Har du ikke avtale med Grønn Kontakt koster en lading med SMS 100 kroner om det virker..
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

VL

Godt å høre. : - )..
Hva med sånn ladekort til hurtigladerne? Bruker de et universalt kort? Eller har alle forskjellige kort? Og hvor får jeg fatt i dette?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

VL

Noen link til hvor jeg kan fikse meg en avtale med grønn kontakt da? 100 spenn for en ladning? Det var jo i meste laget :P
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Knotten

Sitat fra: VL på torsdag 13. februar 2014, klokken 07:27
Godt å høre. : - )..
Hva med sånn ladekort til hurtigladerne? Bruker de et universalt kort? Eller har alle forskjellige kort? Og hvor får jeg fatt i dette?

http://gronnkontakt.no/
Nissan Japan Leaf, blå, siden juli 2013, foreløpig 88000 km - dette er moro!!
UM-EVSE ladekabel uten kladd-forskjellen på 10A og 16A føles større enn ventet!

El gresstrimmer
El tannbørste..

VL

Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA