Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Think 2002 - håndtaket brakk av med nøkkel inni bilen(!)

Startet av pmlovold, mandag 10. februar 2014, klokken 12:41

« forrige - neste »

pmlovold

I vinter har det i perioder vært tungt å åpne ulåst dør, har måttet rykke og dra hardt i døren for å få den opp. Verst faktisk i ca 0'C temperatur av en eller annen grunn.

I dag skjedde marerittet. Levert ungen og skulle inn i bilen. Den ulåste døren ville ikke opp, så jeg rykket i døren for å få den opp, og håndtaket brakk rett av..! Med nøkler i bilen, og passasjerdøren låst.

Vet ikke hvordan jeg kan åpne døren eller komme inn i bilen. Noen tips? Går det an å bruke sugekopper for å prøve å dra ned vinduet slik at jeg kommer til med en arm og får åpnet innenfra? Eller kan jeg da ødelegge vindus-mekanikken om jeg bruker for mye kraft?
Eller er det andre lure måter å komme seg inn i låst el-bil?

Mvh Per Magnus
99419321

Caspar

Ganske lett å åpne med ståltråd. Hvor i landet holder du til ?
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

pmlovold

Det høres jo lovende ut...!?
Holder til i Oslo, bilen står ikke langt fra Majorstua. Er dette noe man kan prøve på selv med litt instruksjoner?? :)

pmlovold

Har fått opp låsen, men fortsatt veldig tungt å åpne dørene. Noen som har tips om hvordan man kan unngå at dørene blir så tunge å åpne om vinteren?
Prøvde med vaselin på gummilistene, men det virker ikke å ha noe effekt. Fikk tips om at det måtte gjøres noe med låskassen. Noen tips her?

BauDemo

I am not sure I fully understand the problem, but on the following document page 40 there is a procedure for adjusting the doors. Maybe this would help?

http://www.uldalen.no/Elbil/ThinkDiagnoseManual.pdf
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Ken

På min bil er førerdøra låst på begge sider. Paasasjerdør er kaputt, men bakluke er åpen. Foreslag til å åpne døra med minst mulig skade? Ikke minst er kabelen til Nikometer er sperret inni ODBkontakt!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA