Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruk av parkeringsplasser

Startet av pug106, søndag 09. februar 2014, klokken 15:04

« forrige - neste »

pug106

Jeg er fersk el bil eier og bruker.
Hvor kan jeg egentlig parkere uten å betale, og hvilke regler er gjeldende vedr parkering av el bilen?
Hvor kan jeg eventuelt finne reglementet om dette?
Takker for svar.

dørvakta

Alle kommunale plasser er gratis. De med blått p-skilt er kommuale, de med svart er private og her må du betale som vanlig. Max parkeringstid gjelder selv om det er gratis. Og sist men ikke minst: parkeringsplasser for elbiler bruker du bare hvis du trenger å lade!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk


Olemann


Viktig at vi snarest slutter å snakke om parkering på ladeplasser.  Dette er LADEplasser for elbiler.  Og siden man enda ikke kan lade i fart, så må man altså parkere for å få lade.
Men det er ladeplass, ikke parkeringsplass....mange har ikke skjønt dette, se en rekke andre tråder.

Mvh Ole

Sitat fra: pug106 på søndag 09. februar 2014, klokken 15:04
Jeg er fersk el bil eier og bruker.
Hvor kan jeg egentlig parkere uten å betale, og hvilke regler er gjeldende vedr parkering av el bilen?
Hvor kan jeg eventuelt finne reglementet om dette?
Takker for svar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA