Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autotilting av speil i revers

Startet av Maartensommer, lørdag 08. februar 2014, klokken 18:47

« forrige - neste »

Maartensommer

Dette har plutselig stoppet å fungere hos meg.  Har resettet skjermer og bil, deaktivert og aktivert funksjonen uten at det har løst utfordringen.  Noen som har noen andre tips?

Har 4,5 cm totalklaring når jeg rygger inn i garasjen, så dette er en funksjon jeg setter stor pris på.

rakriste

fungerer ikke på min heller, viste forsovet ikke at det var en funksjon før jeg hadde en tesla-loaner forrige uke.

er det dette på alle model s?
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

sn0le

På min fossil så må den lille bryteren for valg mellom høyre og venstre speil (når du skal justere speil) stå f.eks til høyre om jeg ønsker autotilt på høyre speil ved rygging.
Det er ikke noe sånt da?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

RaBalder

Dere har selvfølgelig lagret hvordan speilene skal stå når bilen står i revers i fører-profilen deres?  ::)

Milzit


Sitat fra: Maartensommer på lørdag 08. februar 2014, klokken 18:47
Dette har plutselig stoppet å fungere hos meg.  Har resettet skjermer og bil, deaktivert og aktivert funksjonen uten at det har løst utfordringen.  Noen som har noen andre tips?

Har 4,5 cm totalklaring når jeg rygger inn i garasjen, så dette er en funksjon jeg setter stor pris på.
Jeg mistet også tilt ved revers. Stilte inn på nytt og det fungerer nå.

mrjalle

Jeg mistenker at dette kan ha med profilen å gjøre. Hos meg sluttet tiltingen å fungere på min profil. Jeg kjørte frem og tilbake et par ganger, så virket det igjen....

På profilen til min samboer fungerer det for øvrig ikke lenger - muligens etter at FW .83 ble installert.

Prøv å slette profilen, og opprett ny?

Oreo

Prøv å stille speilene i ønsket posisjon i revers og lagre i profilen. Se om ikke dette vil hjelpe. Har skjedd meg noen ganger, men usikker av hvilken grunn.


Sent from a mobile device
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

Maartensommer

Sitat fra: Oreo på lørdag 08. februar 2014, klokken 20:43
Prøv å stille speilene i ønsket posisjon i revers og lagre i profilen. Se om ikke dette vil hjelpe. Har skjedd meg noen ganger, men usikker av hvilken grunn.

Har prøvd dette, men da går de ikke tilbake til "vanlig stilling" i drive.  Har nå vært ute å slettet profilen og opprettet ny.  Det hjalp heller ingenting.  Har servicetime 17. februar.  Får legge til dette på den etterhvert laaange listen.

takktakk

Sitat fra: Maartensommer på lørdag 08. februar 2014, klokken 21:28
Sitat fra: Oreo på lørdag 08. februar 2014, klokken 20:43
Prøv å stille speilene i ønsket posisjon i revers og lagre i profilen. Se om ikke dette vil hjelpe. Har skjedd meg noen ganger, men usikker av hvilken grunn.

Har prøvd dette, men da går de ikke tilbake til "vanlig stilling" i drive.  Har nå vært ute å slettet profilen og opprettet ny.  Det hjalp heller ingenting.  Har servicetime 17. februar.  Får legge til dette på den etterhvert laaange listen.

Er listen så lang? Hva sliter du med? #nysgjerrig
P85+ Levert i uke 37 2013 - Solgt
90D Levert høsten 2015

Milzit


Sitat fra: Maartensommer på lørdag 08. februar 2014, klokken 21:28
Sitat fra: Oreo på lørdag 08. februar 2014, klokken 20:43
Prøv å stille speilene i ønsket posisjon i revers og lagre i profilen. Se om ikke dette vil hjelpe. Har skjedd meg noen ganger, men usikker av hvilken grunn.

Har prøvd dette, men da går de ikke tilbake til "vanlig stilling" i drive.  Har nå vært ute å slettet profilen og opprettet ny.  Det hjalp heller ingenting.  Har servicetime 17. februar.  Får legge til dette på den etterhvert laaange listen.

Mine gikk heller ikke tilbake første gang og lurte på om jeg hadde glemt hvordan man gjorde det. Men plutselig fungerte det igjen. Virker å ha noe med siste oppdateringen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA