Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Striper etter vindusheis

Startet av Gusse, fredag 07. februar 2014, klokken 23:05

« forrige - neste »

bb

Jeg hadde også striper på førersiden og fikk byttet den. I ettertid har jeg fått små korte riper på begge sidene som følge av at rutene går litt ned ved åpning av dørene. Dette skyldes sand som setter seg på rutene. Løsningen er å ta vinduene helt ned. Deretter bruker du fingrene og peller på innsiden av de sorte flippene. Jeg aner ikke hva de heter. Men når jeg peller der merker jeg at det sitter mye sand. Når jeg vasker bilen prøver jeg også å spyle siderutene godt.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Roma

Vekker denne igjen.

Jeg skal inn til tesla nå i forbindelse med noe annet. Jeg har ca 10 stk 15-20 cm vertikale riper som går på begge dørvinduene fremme. Har også noen på de bakre vinduene.

Når jeg kjører vinduene opp og ned så hører jeg at er skikkelig trangt mellom vindu og pakninger.

Jeg har også sjekket pakningen nederst i døra (altså der vinduet forsvinner ned imellom) og den er tjukkpakka i sand og partikler. Sjiten forsvinner ingen plass. Bare så det er sagt så nytter det ikke å spyle godt her tydeligvis. For det har jeg jeg gjort.

Er det mange med lignende riper eller kun meg? De er så dype at du kjenner dem lett med fingrene.


Tuxedo

#47
Har ingen riper, og tar vinduet på førersiden ned og opp minst en gang hver dag (for å passere bommen inn til jobben, eller til andre parkeringsgarasjer).  Har hatt bilen i 15 mnd.

Gusse

Har riper enda. Har skiftet ruter 1 gang før. Står enda på liste over ting som skal utbedres. Tesla har sagt at dette er et problem på noen, som de leter etter en fix på.

slumberjack

Sitat fra: Muffinman på torsdag 27. mars 2014, klokken 20:09
Her er løsningen på en "97 Corolla med et par hundre K på telleren. Noen riper i vinduene, men det ser mye verre ut på Tesla`en.

Har to Corolla'95 i familien (forøvrig asurd lite driftsfeil på de), men den ene har fryktelig mye riper på glasset eller glassene fremme med samme leppeløsning. Når det først kommer dritt ned der på ett eller annet vis må man vel nesten rengjøre hele systemet fra innsiden. 

Mulig en hydrofob overflate ville latt vannet rulle av ruten inkl skitt, er ihvertfall det de skryter av i div dokumentarer og reklamer.

Mippen

Flere erfaringer med riper? Har oppdaget på min nye bil på førersiden. Vet ikke hva det kommer av. Hvordan stiller Tesla seg til dette?
Fremtiden er elektrisk.

ihlhaug

Jeg var innom SC i Bergen på fredag for å avtale service og legge til ting som ikke er helt som det skal med bilen. Jeg har disse ripene, som faktisk er dype, på begge vinduer fremme. Det var et kjent problem og de løser det med at de skifter ruter og justerer handtak på dørene. Hun jeg snakket med sa at de bilene dette er et problem med har handtak som går for langt inn og skraper ruten, de justerer de da ut. Vet ikke helt hvordan det skal bli, for hvis de justerer handtakene mine lengre ut vil de ikke gå i ett med resten av døren.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Mippen

Sitat fra: ihlhaug på søndag 19. april 2015, klokken 23:35
Jeg var innom SC i Bergen på fredag for å avtale service og legge til ting som ikke er helt som det skal med bilen. Jeg har disse ripene, som faktisk er dype, på begge vinduer fremme. Det var et kjent problem og de løser det med at de skifter ruter og justerer handtak på dørene. Hun jeg snakket med sa at de bilene dette er et problem med har handtak som går for langt inn og skraper ruten, de justerer de da ut. Vet ikke helt hvordan det skal bli, for hvis de justerer handtakene mine lengre ut vil de ikke gå i ett med resten av døren.

Ok, så de bare sier de skal fikse det uten noen spørsmål? De må vel også se bilen selv? Har ikke mulighet til å stikke innom Tesla før om minst en uke så lurte på om jeg skulle ringe de eller sende de en mail, men hvis de må se bilen er det vel bedre at jeg stikker innom de når jeg har mulighet.
Fremtiden er elektrisk.

ihlhaug

Sitat fra: Mippen på mandag 20. april 2015, klokken 06:46
Sitat fra: ihlhaug på søndag 19. april 2015, klokken 23:35
Jeg var innom SC i Bergen på fredag for å avtale service og legge til ting som ikke er helt som det skal med bilen. Jeg har disse ripene, som faktisk er dype, på begge vinduer fremme. Det var et kjent problem og de løser det med at de skifter ruter og justerer handtak på dørene. Hun jeg snakket med sa at de bilene dette er et problem med har handtak som går for langt inn og skraper ruten, de justerer de da ut. Vet ikke helt hvordan det skal bli, for hvis de justerer handtakene mine lengre ut vil de ikke gå i ett med resten av døren.

Ok, så de bare sier de skal fikse det uten noen spørsmål? De må vel også se bilen selv? Har ikke mulighet til å stikke innom Tesla før om minst en uke så lurte på om jeg skulle ringe de eller sende de en mail, men hvis de må se bilen er det vel bedre at jeg stikker innom de når jeg har mulighet.

Bare send en mail å til hun som er din kontakt der, så skriver hun alt ned i filen om bilen og alt er klart til neste service. Hvis du skulle oppdage noe så er dette det greieste tenker jeg siden de da får det registrert med dato etc.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Mippen

Jeg har ikke noen annen kontakt med tesla enn Ds før utlevering. Er det samme person? Lurte på å stikke innom treffet på Lo
Illehammer men de klarer vel ikke å fikse den så fort. Første service blir jo ikke før neste vår.
Fremtiden er elektrisk.

fonberg

Sitat fra: Mippen på mandag 20. april 2015, klokken 08:36
Jeg har ikke noen annen kontakt med tesla enn Ds før utlevering. Er det samme person?

Tesla Service-sentrene har en el flere med tittel "Service Advisor", det er disse du kommuniserer med om service og utbedringsbehov på bilen din.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

trasanapanson

Har bla annet byttet begge vinduene foran etter høy ripe lyd og lange synlige riper. Det de sa var at det var deksel over dørhåndtaket inne i døra som lå og lagde ripene.


BMW850

#57
Sitat fra: fonberg på mandag 20. april 2015, klokken 09:40
Sitat fra: Mippen på mandag 20. april 2015, klokken 08:36
Jeg har ikke noen annen kontakt med tesla enn Ds før utlevering. Er det samme person?

Tesla Service-sentrene har en el flere med tittel "Service Advisor", det er disse du kommuniserer med om service og utbedringsbehov på bilen din.

Bare ett lite tips. Ved bestilling av neste service brukte jeg "kontakt"- knappen på My Tesla. Der har du også ett kommentarfelt. Når du sender får du beskjed om svar innen to dager. Fungerte veldig greit :)

PS Man behøver faktisk ikke å logge seg inn engang. Teslamotors.com og kontakt nederst ;)


Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt?
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Mippen

Endte opp med å bruke kontaktakjema. Takk :)
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA