Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen her som skal treffe Elon førskommende lørdag?

Startet av Cowboystrekk, tirsdag 28. januar 2014, klokken 10:11

« forrige - neste »

Brede

Jeg og fruen ble invitert til eventet så sent som kvelden før og fikk så vidt bestillt oss fly og kommet oss nedover, men er begge veldig fornøyde med at vi brukte helgen vår i Oslo.

Svært bra arrangement, å få det såpass velordnet og profesjonelt på så kort varsel var for oss ganske imponerende.

Synes så at Elon kom med gode nyheter som en innledning, men synes godt han og JB kunne snakket litt mer om løst og fast før han gikk til Q&A.

Spørsmålsrunden var særdeles varierende..
Mye tid gikk som sagt til å skryte av seg selv, noen hadde relevante bakgrunner mens andre solgte boblebad, iskrem og dameblader..

Mange hadde likevel interessante spørsmål og vi fikk jo vridd en del informasjon ut av gutta på podiet. Imidlertid kom det mange dårlige spørsmål, flere ganger satt jeg og fruen å kikket på hverandre og hadde mest lyst til å synke ned under stolene..
Hadde jeg visst nivået så hadde jeg forberedt noen spørsmål om det vi har på agendaen her, men jeg kjenner meg selv såpass godt at slikt tar jeg ikke på sparket.
Og som en simpel industriarbeider som tilbringer dagene svett og møkkete hadde jeg jo ikke noen imponerende introduksjon heller.  ;D

Uansett var det moro å se og høre gutta, samt at det var gratis mat.  ;D

dotten

Sitat fra: Lille Lance på mandag 03. februar 2014, klokken 08:42
Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 01:05
Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...
Godt skrevet Espen1976.
Jeg blir helt matt av å tenke på noen av spørsmålene som ble stilt. Hva måtte Elon tro om oss nordmenn? ... Når folk bruker ordet "pissed" til en fremmed person, da skjønner man at voksenopplæringa ikke ble gjennomført.

Antagelig hadde mange av spørsmålstillerne også skulka timen om "cultural awareness".  >:(

Det var jeg som brukte det ordet, og det var ikke det ordet jeg skulle bruke, samt at spørsmålet mitt skulle være "Om man monterer 3. parts deler, forsvinner da garantien på hele bilen, sli kservicesenter sier? Jeg er irritert på servicesenterne, fordi de ikke kan en døyt om bilen, ladingen, eller er serlig serviceinstilte" (Jeg fikk beskjed om at jegi kke hadde råd til en tesla en gagn jeg var der)

Sant at jeg glemte å ta med at de har 80k i garanti km, noe som er det laveste på markedet.

Beklager, men da man står forann 1400 folk i salen, med lyset i tryne og er temmelig nærvøs, blir ting litt feil.
S85

P85D fra mars 2015

dotten

Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 01:05
Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...

Jeg beklager for "pissed" var så nærvøs at jeg holdt på å drite i buksa. :-(
S85

P85D fra mars 2015

Bjoris

Det var mye verre i Nederland så jeg tror ikke de syns vi nordmenn er spesielt dumme, men jeg er redd de ser at slik måte å gjøre det på ikke lenger fungerer like godt som når det bare var "ekte entusiaster" med peiling...

espen1976

Sitat fra: dotten på mandag 03. februar 2014, klokken 11:00
Sitat fra: Lille Lance på mandag 03. februar 2014, klokken 08:42
Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 01:05
Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...
Godt skrevet Espen1976.
Jeg blir helt matt av å tenke på noen av spørsmålene som ble stilt. Hva måtte Elon tro om oss nordmenn? ... Når folk bruker ordet "pissed" til en fremmed person, da skjønner man at voksenopplæringa ikke ble gjennomført.

Antagelig hadde mange av spørsmålstillerne også skulka timen om "cultural awareness".  >:(

Det var jeg som brukte det ordet, og det var ikke det ordet jeg skulle bruke, samt at spørsmålet mitt skulle være "Om man monterer 3. parts deler, forsvinner da garantien på hele bilen, sli kservicesenter sier? Jeg er irritert på servicesenterne, fordi de ikke kan en døyt om bilen, ladingen, eller er serlig serviceinstilte" (Jeg fikk beskjed om at jegi kke hadde råd til en tesla en gagn jeg var der)

Sant at jeg glemte å ta med at de har 80k i garanti km, noe som er det laveste på markedet.

Beklager, men da man står forann 1400 folk i salen, med lyset i tryne og er temmelig nærvøs, blir ting litt feil.

Skjønner godt at du var nervøs, det hadde jeg nok selv vært om jeg hadde stilt meg i spm køen. Og Elon og co er nok klar over at folk var nervøse, noen sa det jo rett ut også. Som nordman så skjønner jeg hva du egentlig mente å si og med hvilken holdning. Tror Elon og co ikke lot seg affisere for mye av akkurat det ordvalget ditt.

Elon svarte vel riktig, og på generelt grunnlag: "Hva med 3. parts installasjoner og garanti?" Og han sa vel at Tesla ikke kunne ansvarliggjøres hvis ettermontert u-originalt utstyr ødelegger batteriet. Noen jeg forstår. Selv ettermonterte LED lys kan ikke de garantere for, om det setter i gang en kjedereaksjon som tilslutt kanskje i ytterste konsekvens skader batteriet.

Som sagt, forstår godt at dere var nervøse

dotten

Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 11:29
Sitat fra: dotten på mandag 03. februar 2014, klokken 11:00
Sitat fra: Lille Lance på mandag 03. februar 2014, klokken 08:42
Sitat fra: espen1976 på mandag 03. februar 2014, klokken 01:05
Jeg var på eventet. Enig i at de som stilte spm var både nervøse, starstruck og ikke flink til å formulere seg. Dessverre hadde ikke de fleste tenkt igjennom sitt (sine) spm på forhånd (noen hederlige unntak) og heller ikke øvd på å formulere dem på engelsk på forhånd (tørrtrene i eget hode på forhånd er bra).

Kommunikasjon kan være vanskelig. Nordmenn er kjent i "utlandet" for å være kalde og uhøflige, selv om vi ikke mener å være slik. Vi glemmer ofte å bruke "please" og "thank you" og glemmer å spørre "how are you" etc.

Å si at man er "pissed" fordi man kanskje mister batterigarantien ved å feste egne LED konstruksjoner på bilen blir helt feil formulering. "dissapointed" er et bedre ord, og mer imøtekommende.

Men uansett. Det som gikk gale var at det ikke var noen som var ordstyrer som strammet inn etterhvert.
Et tips til neste gang er å ha en norsktalende Tesla ansatt som ordstyrer som kan si noen ord mellom folks spm og Tesla sine svar:

"Ok folkens, fint at dere har egne firma og flotte jobber, men prøv å hold egenreklamen til et minimum. Si hva dere heter, om dere har en bil, og still deretter spm deres. Ellers går vi tom for tid, det står mangen i kø som vil spørre. Husk at vi er her for å stille spm om Model S hovedsaklig. neste!"

På denne måten hadde det ikke sklidd sånn ut som det gjorde. Jeg er 100% sikker på at Elon og co tenkte "what the heck was THAT?" etter seansen...
Godt skrevet Espen1976.
Jeg blir helt matt av å tenke på noen av spørsmålene som ble stilt. Hva måtte Elon tro om oss nordmenn? ... Når folk bruker ordet "pissed" til en fremmed person, da skjønner man at voksenopplæringa ikke ble gjennomført.

Antagelig hadde mange av spørsmålstillerne også skulka timen om "cultural awareness".  >:(

Det var jeg som brukte det ordet, og det var ikke det ordet jeg skulle bruke, samt at spørsmålet mitt skulle være "Om man monterer 3. parts deler, forsvinner da garantien på hele bilen, sli kservicesenter sier? Jeg er irritert på servicesenterne, fordi de ikke kan en døyt om bilen, ladingen, eller er serlig serviceinstilte" (Jeg fikk beskjed om at jegi kke hadde råd til en tesla en gagn jeg var der)

Sant at jeg glemte å ta med at de har 80k i garanti km, noe som er det laveste på markedet.

Beklager, men da man står forann 1400 folk i salen, med lyset i tryne og er temmelig nærvøs, blir ting litt feil.

Skjønner godt at du var nervøs, det hadde jeg nok selv vært om jeg hadde stilt meg i spm køen. Og Elon og co er nok klar over at folk var nervøse, noen sa det jo rett ut også. Som nordman så skjønner jeg hva du egentlig mente å si og med hvilken holdning. Tror Elon og co ikke lot seg affisere for mye av akkurat det ordvalget ditt.

Elon svarte vel riktig, og på generelt grunnlag: "Hva med 3. parts installasjoner og garanti?" Og han sa vel at Tesla ikke kunne ansvarliggjøres hvis ettermontert u-originalt utstyr ødelegger batteriet. Noen jeg forstår. Selv ettermonterte LED lys kan ikke de garantere for, om det setter i gang en kjedereaksjon som tilslutt kanskje i ytterste konsekvens skader batteriet.

Som sagt, forstår godt at dere var nervøse

Det var ikke led lysene som var viktig, men at de på alna sa til meg at jeg mistet garantien på batt. om jeg koblet det til. Det provoserer meg, skjønner jo at jeg ikke har noen garanti på 3. parts deler som tesla skal dekke, det er jo høl i hode. Bare synd det kom frem så feil.
S85

P85D fra mars 2015

Kagex

Er vel hvis tredjepartsutstyr er med å ødelegge batteriet du mister garantien på. Kanskje han på service senteret ordla seg feil.

Sent from my GT-I9505 using Xparent Cyan Tapatalk 2
P29687

dotten

Sitat fra: Kagex på mandag 03. februar 2014, klokken 11:43
Er vel hvis tredjepartsutstyr er med å ødelegge batteriet du mister garantien på. Kanskje han på service senteret ordla seg feil.

Sent from my GT-I9505 using Xparent Cyan Tapatalk 2

Da må det i såfall bevises, og det blir som å si "Nei du, den telefonen din, den er fuktskadet, og du får ignenting igjen"

Han ordla seg mulig feil, men jeg spurte rett ut om han fleipet, mens han da ordla seg slik "Om du vil ha 3. parts produkt, vil du da miste garantien i det du kobler det til"..
S85

P85D fra mars 2015

Teslanewbie

Sitat fra: Kagex på mandag 03. februar 2014, klokken 11:43
Er vel hvis tredjepartsutstyr er med å ødelegge batteriet du mister garantien på. Kanskje han på service senteret ordla seg feil.

Sent from my GT-I9505 using Xparent Cyan Tapatalk 2

Hva med tredjeparts utstyr koblet til 12v " cigarett tenner uttaket" ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Kagex

det er jo laget for å kobles til, er jo forskjell om du kobler på et headset til mobilen enn at du bruker tredjeparts lader for eks
P29687

sigurdi

Garanti
Elon svarte på spørsmålet ditt dotten: at som en tommel finger regel:
Kobler du uoriginalt utstyr til et subsystem så mister du garantien på det subsystemet, dersom det er det uorginale ustyret som gjør at subsystemet failer.

Men han kunne ikke se hvordan montering av ekstralys ville ha noe innvirkning på batteriet.
Men vær forsiktig med å modifisere noe i kablingen på en bil.
Er foresten 1.17 ut i filmen:

http://link.brightcove.com/services/player/bcpid1469910594001?bckey=AQ~~,AAAA2HPclaE~,R0973rSFnpd3rj-FrYGMmfdU3EbvkGcE&bctid=3131195256001

sigurdi

Horten
Model X90D (18.03.17)

frosken


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA