Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tanker rundt debatten rundt elbil på Debatten på NRK 6.2.14?

Startet av autofil, torsdag 06. februar 2014, klokken 21:45

« forrige - neste »

autofil

Hvilke tanker gjør du deg etter kveldens elbildebatt på NRK 1?

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

Leaffen

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???


autofil

Landets mest velstående? Her er det jo snakk om elbiler generelt.

vonar

Oslo

thawi

Stusser litt over at det støtt belegges de "rike fra oslo vest med teslaer" at kollektivfeltet blir fyllt opp. Selv pendler jeg Asker - Økern hver dag i fossilbilen (har ikke fått min Tesla enda). Jeg synes ikke kollektivfeltet virker så belastet som det fremstilles. Problemene oppstår ifm. fletting på kryss av kollektivfeltene og ikke at det fylles opp med elbiler. Elbiler (av alle typer) blir også bremset av dette, sammen med bussene, men de fleste elbilene kjører fortere en det bussene kjører.

Eksempelet fra bussjåføren handler jo også om Mosseveien, og ikke veien ut til "rikingene i oslo vest". Er dette virkelig et så strot problem på E18 vestover som det fremstilles? Jeg har ihvertfall ikke opplevd det, men kanskje jeg kjører litt for tidlig til å merke den største tyngden ...

fortoggale

Var ikke dette en litt kjedelig sending fra Østlandssendingen?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

Leaffen

Spatelen driter seg loddrett ut. Fyren er jo helt blåst. Han har visst bare et budskap, som blir motsagt gang på gang.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Zneip

Hauge kjører elektrisk dampveivals over Stray Spetalen! Takk Hauge - stor underholdning :) Tror jeg melder meg inn i Bellona.
Nord Trøndelag | X90D

D.O

Spetalen in your face! Elbil kom deffinitivt positivt ut og Spetalen dårlig  :)
Sjeldent å se politikere enig, men her er de jo egentlig det  :)
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Muffinman

Ikke en veldig verdifull debatt, men den har jo sin underholdningsverdi.  Spetalen er jo en sjarmerende type.

:P

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Mindgame

Tenker at debatten har kommet på rett kjøl igjen. Exit Spetalen.

tony@lunatech.no

Sølv TMS P85 m/ 20" Vossen CV4 og det meste av utstyr. Bekreftet 1. Januar 2014 - Levert 22. Mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA