Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel?

Startet av laric, torsdag 06. februar 2014, klokken 07:10

« forrige - neste »

laric

Har precis bestilt en Focus electric. Der inngår en lade kabel med 'vanlig' schuko kontakt.
Vilken lade kabel bør jeg kjøpe for å lade 'best' mulig runt om i landet?

Og hvor får jeg tag i rimelige kabler nå som elbil foreningen ikke selger lenger?

mvh
Michael

maxmekker

#1
Om jeg ikke har tatt feil har vel Ford den samme 'pistol' type 1 som leaf.

da kan du plukke opp en type 2 -  type 1 kabel for å dra nytte av de type2 mode3 stolpene som det popper opp fler og fler av rundtom.

Forden har vel en mulighet for å ta imot opp til 6,6 KW fra hjemmelader/type2 stolper.
(noen må rette på meg om dette er feil)

skroll litt nedover her for mer lesning
http://elbilshop.no/chargingstandards.html




laric

Da er det en slik her som jag skal ha?

SitatLadekabel Type 2 til Type 1 - 32A enfas.



Har du en bil med 6 kW lader som f.eks. nye Leaf så kan denne kabelen komme godt med. Du vil da kunne utnytte bilens lader maksimalt når du er koblet til en ladestasjon med Type 2/Mennekes kontakt. Leveres med 4 m ledning.

Pris 2100,- pluss levering

maxmekker

Det kan stemme ja. Men sjekk at det er 'type 1 ' i forden just in case  ;)

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

maxmekker

da var det type 2 type 2 du skulle ha .
El bil shopen setter ford'n under type 1 . Ble lurt der  :P

pottle

Ford Focus Electric skal ha TYPE 1 / J1772 - støpsel.
Blå Nissan Leaf Acenta 2013

Justerbar 16A/10A EVI portabel ladekabel for mer boost

www.ev-institute.no

laric

http://gronnkontakt.no/kjop-ladekabel er ju en lustig websida..

først sier den att forden er en av de som skall ha type 1 kontakt.. sen så lister den forden som en av bilene som skall ha type 2 kontakt i bestillings skjemaet..

maxmekker

ikke lett  ;D

da er det en slik du bør få tak i ( 32 amp utgaven)


emil

For fremtiden er det vel liten tvil om at det er en 32A Type2-Type1 kabel som er beste alternativ. Men jeg har ennå tilgode å se en ladestolpe med Type2 kontakt selv, så for meg hadde en sånn kabel ikke fått mye brukstid.

Nå kan ikke min bil lade mer enn 16A så her er beste valg en (variabel) 16A kabel med schuko siden schuko kontaktene ikke kommer til å forsvinne med det første. Den dagen schuko forsvinner fra ladestolpene skal jeg vurdere en overgang til Type2-Schuko eller en Type2-Type1 kabel

maxmekker

Sant nok Emil. Ikke flust med type 2 stolper ennu. Men vi merker en etter spm i den typen stolper om dagen.


elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

nofuelno

Sitat fra: laric på torsdag 06. februar 2014, klokken 13:11
http://gronnkontakt.no/kjop-ladekabel er ju en lustig websida..

først sier den att forden er en av de som skall ha type 1 kontakt.. sen så lister den forden som en av bilene som skall ha type 2 kontakt i bestillings skjemaet..
Hei, om du holder til i Oslo området, så har vi alle typer kabler hos oss på Lysaker.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

hedda

Akkurat den kabelen du fikk tak i hos Elbilforeningen kan du kjøpe hos oss direkte.
32A type2/type2 eller Type1/type2. Denne kabelen passer til alle fremtidige type 2 uttak.
Gå inn på slato.no og bestill direkte på nettet. kabelen koster det samme som en gjorde hos elbilforeningen. Eller du kan komme innom testbasen på Salto PowerPark på skøyen.
Vi har noen kabler der også.

Mvh
Salto ladestasjoner as
www.salto.no

bruisepristine

Sitat fra: hedda på tirsdag 11. februar 2014, klokken 14:32
Akkurat den kabelen du fikk tak i hos Elbilforeningen kan du kjøpe hos oss direkte.

Mvh
Salto ladestasjoner as
www.salto.no

Hva koster type1 til type2? Kan denne brukes på en i-miev?
Hvor lang er kabelen?

:)
i-MiEV 2013
MG4 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA