Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Status: Hurtigladere med Combo

Startet av østfolding, tirsdag 04. februar 2014, klokken 22:02

« forrige - neste »

Elmo

Ja, de fungerer. Finns både 16 og 32A type2. om du kan utnytte 32 kommer jo anpå bilen.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

østfolding

Sitat fra: Elmo på søndag 23. februar 2014, klokken 09:12
Ja, de fungerer. Finns både 16 og 32A type2. om du kan utnytte 32 kommer jo anpå bilen.

Godt å høre.

Har BMW i3. Den klarer vel 32A med den medfølgende type 2-kabelen så vidt jeg vet (?).

Elmo

Sitat fra: østfolding på søndag 23. februar 2014, klokken 09:13
Har BMW i3. Den klarer vel 32A med den medfølgende type 2-kabelen så vidt jeg vet (?).

Ja, hvis du har kjøpt med hurtiglader/dobbellader opsjon, men det er vel en forutsetning for å få med 32A kabelen, såvidt jeg har forstått.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

znaky85

Ser dårlig ut med hurtigladere med combo over fjellet fra Bergen til Oslo?

lillemarius

Det skal i løpet av 2014 bygges ut slik at det blir god dekning for hurtiglading Combo på Vestlandet langs E39. Bra! Men det virker som det blir et hull mellom Heiane på Stord til Randaberg ved Stavanger. Med alle undersjøiske tunneler burde det vært noe i mellom. Noen som vet noe om dette? Blir f.eks. hurtiglader på Aksdal bygget om til Combo selv om det ikke er gitt melding om dette? Hva med rykte om stasjon på Mosterøy?

østfolding

Noe nytt om Combo-laderen til PowerPark i Oslo? Har laderen kommet tilbake?

pberg

Jeg sendte en mail til Haugaland Kraft ang. laderen i Aksdal, men de hadde ingen planer om å oppgradere den.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Sirka

Her er et kart over alle nåværende og planlagte Comboladere i Europa:

http://ccs-map.eu/
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Sirka

Sitat fra: znaky85 på søndag 23. februar 2014, klokken 20:58
Ser dårlig ut med hurtigladere med combo over fjellet fra Bergen til Oslo?

Ja, hvorfor det, egentlig? Ser ut som det er best å ta turen hele veien rundt Sørlandskysten for å komme seg på andre siden av Langfjella ...  :-\
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Hans Håvard Kvisle

Sitat fra: Sirka på onsdag 05. mars 2014, klokken 01:58
Her er et kart over alle nåværende og planlagte Comboladere i Europa:
http://ccs-map.eu/

Et godt eksempel på at vi har ressurser i Norge som kommer til nytte for andre. Kilden til norske Combo-stasjoner er ladestasjoner.no :)
St.Hanshaugen

Elmo

Sitat fra: østfolding på søndag 02. mars 2014, klokken 22:40
Noe nytt om Combo-laderen til PowerPark i Oslo? Har laderen kommet tilbake?
Dette svaret fikk jeg fra Salto da jeg spurte igår:
"I løpet at uka har jeg svaret. De har hatt BMW der nede i går, så det går fremover.
Gir beskjed til alle så snart den har kommet
"
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

østfolding

Prøvde Combo-laderen i Vestby nå, som egentlig ikke er lansert helt (venter på godkjenning av laderen. Du må ha Ishavsveien-kort fra tidligere). Det fungerte ikke.

Skal melde det inn.

Dumt, for jeg har dårlig tid. Men heldigvis var det en "Tesla-lader" der også - type 2 AC 43kW. Den funker. Type 2 som gir oss 7,4kW har Ishavsveien også i Rygge ved E6 retning sør (den har jeg også testet. Fungerer).

Alle disse laderne nevnt over ligger ikke inne på Ladestasjoner.no, heller ikke type 2 AC-ladingen - selv om den fungerer - også for Tesla.

snakkis

Sitat fra: østfolding på søndag 02. mars 2014, klokken 22:40
Noe nytt om Combo-laderen til PowerPark i Oslo? Har laderen kommet tilbake?
Er det noen som vet noe mer om denne?

Elmo

Her er en som igår meldte at den ikke var tilbake
Sitat fra: nien på tirsdag 25. mars 2014, klokken 10:26
Ankom Sandvika / Fortum sin Combo 2 i Sandvika i går ettermiddag. Meeen... ikke mulig å få liv i laderen / alle lys og menyer og Rfid virker tilsynelatene, men lading starter ikke. Heldigvis er det jo bare å kjøre til neste hurtiglader på Skøyen... nei, den virker jo ikke fordi den er jo i Tyskland. Heldigvis er det en lader ved Furuset inne i Oslo...Nei det er det ikke, for den virker jo ikke på E-up...  Kanskje ta en tur til Fredrikstad eller Drammen for å lade ? Vel vel... løsningen ble treiglading på Møller Bil Asker og Bærum.. bra at Ikea er rett ved siden av, slik at en har noe å gjøre mens en lader!

Jeg sendte mail til Prosjektlederen igår og spurte om status, men har ikke fått svar.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Hans Håvard Kvisle

Dere har kanskje lagt merke til at Salto Power ikke er i NOBIL? De ønsker ikke en gang å legge den inn der. Pussig.
St.Hanshaugen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA