Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har "folk" vendt seg mot Tesla?

Startet av Quattro, tirsdag 04. februar 2014, klokken 21:29

« forrige - neste »

espen1976

Har vanligvis sansen for Spetalen. Han ser mye av galskapen vedrørende pressestøtten i Norge, propaganda apparatet til AP ("arbeider avisene"), Jens skjulte formue, korrupsjonen etc.

Er redd for at hatet hans mot Jens og AP har bikket ham over kanten. Han har ihvertfall ekskludert seg selv fra å eie en Tesla for all fremtid. Han kan jo ikke inrømme nederlag ved å kjøpe en :-)

Uansett tror jeg det roer seg ned fremover. Når model E kommer på markedet om noen år og begynner
på 195 000,- ( Det er lov å håpe :-)  ) med samme rekkevidde som S, og med ferdig utbygd Superladernett over helle Norge og Europa, DA er fremtiden her, og folk kommer til å gå mann av huse for den bilen...

ebbrey

Blir med på tippingen selv. Model E - basis utstyr 249.000,- Ser veldig for meg at dette blir vår bil nr 2.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

frosken

Det hjelper ikke på vår anseelse når det kjøres som dette:

SitatJørgen A. Schyberg (@mrjorgen) tweetet kl. 6:04 PM on søn., feb. 09, 2014:
Så en veldig strømsparebevisst Tesla S-sjåfør på motorveien i ettermiddag. Skifta fil flere ganger, uten å bruke blinklyset en eneste gang.
(https://twitter.com/mrjorgen/status/432560590155182080)

drFloyd

Sitat fra: frosken på mandag 10. februar 2014, klokken 00:13
Det hjelper ikke på vår anseelse når det kjøres som dette:

SitatJørgen A. Schyberg (@mrjorgen) tweetet kl. 6:04 PM on søn., feb. 09, 2014:
Så en veldig strømsparebevisst Tesla S-sjåfør på motorveien i ettermiddag. Skifta fil flere ganger, uten å bruke blinklyset en eneste gang.
(https://twitter.com/mrjorgen/status/432560590155182080)
+1

Øyvind.h

Sitat fra: frosken på mandag 10. februar 2014, klokken 00:13
Det hjelper ikke på vår anseelse når det kjøres som dette:

SitatJørgen A. Schyberg (@mrjorgen) tweetet kl. 6:04 PM on søn., feb. 09, 2014:
Så en veldig strømsparebevisst Tesla S-sjåfør på motorveien i ettermiddag. Skifta fil flere ganger, uten å bruke blinklyset en eneste gang.
(https://twitter.com/mrjorgen/status/432560590155182080)
Trafikken er full av idioter. At noen av dem kjører Tesla er vanskelig å gjøre noe med :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Philip Marlowe

Tja, på grunn av all oppmerksomheten i media den siste tiden, så tror jeg snart 80% av Norges befolkning vet litt om Tesla. Av bilistene over 90%.  ::)
Det er nok derfor flere som har gjort seg opp en mening, men kanskje flere også skjønner at TMS er et godt kjøp.

Lurer på om dette har gitt et oppsving i antall bestillinger. Noen som vet?

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

19quiz76

Må få dele et deilig Tesla-øyeblikk;
stoppet for en barneskoleklasse som skulle over fotgjengerfeltet, og flere av dem pekte, ga tommel-opp og klappet. Til slutt stoppet hele klassen opp og jublet mens de pekte på meg og bilen. Ga dem et lyshorn- og tuteshow til takk før de fortsatte klappende og leende over veien.
Gjelder å ta til seg entusiasmen også, ekstra gledelig at det er den oppvoksende slekt som ser ut til å omfavne elbilen mest, det er jo delvis dem revolusjonen er til for :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Gusse

Sitat fra: 19quiz76 på mandag 10. februar 2014, klokken 13:05
Må få dele et deilig Tesla-øyeblikk;
stoppet for en barneskoleklasse som skulle over fotgjengerfeltet, og flere av dem pekte, ga tommel-opp og klappet. Til slutt stoppet hele klassen opp og jublet mens de pekte på meg og bilen. Ga dem et lyshorn- og tuteshow til takk før de fortsatte klappende og leende over veien.
Gjelder å ta til seg entusiasmen også, ekstra gledelig at det er den oppvoksende slekt som ser ut til å omfavne elbilen mest, det er jo delvis dem revolusjonen er til for :)
Har også flere lignende opplevelse. Helt enig i at det gjelder å ta til seg entusiasmen også :)
Står stadig vekk å prater bil med positiv interesse for bilen.
Et godt eksempel på paranoia:
En kollega komenterte i dag at bilen burde være ren. Klar til å forsvare ren-strøm med alle argumentert, spurte jeg heldigvis hva han mente med det? Han mente at når jeg kjørte en sånn lekker bil, lurte han på om jeg følte for å vaske den ofte :-X

timingbeltkiller

#83
Sitat fra: espen1976 på torsdag 06. februar 2014, klokken 00:12
Når model E kommer på markedet om noen år og begynner
på 195 000,- ( Det er lov å håpe :-)  ) med samme rekkevidde som S, og med ferdig utbygd Superladernett over helle Norge og Europa, DA er fremtiden her, og folk kommer til å gå mann av huse for den bilen...
Tipper prisen blir i overkant av NOK 300K, rekkevidde Tesla 200 miles = EPA 187 miles = 300 km og du i motsetning til S må betale for superlading.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Chlangum

Opplevde i går en gammel BMW 5 serie med full gass opp bakken første stykket av Bjørgeveien på Loddefjord siden og ca midt i bakken hvor jeg kom nedover så sto han på fløyten i det han passerte.

Lurer fælt på hva hensikten skulle være men tviler sterkt på at det var ment som en vennlig "steike så tøff bil du har" tut.

Merket at jeg føler litt mer skam (selv om jeg har ingen grunn til det) når jeg ratter rundt nå en det jeg gjorde før jeg reiste på jobb for 5 uker siden
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

janmb

Sitat fra: timingbeltkiller på mandag 10. februar 2014, klokken 13:56
Tipper prisen blir i overkant av NOK 300K, rekkevidde Tesla 200 miles = EPA 187 miles = 300 km og du i motsetning til S må betale for superlading.

At de skulle skille mellom S og E på superlading virker usannsynlig - rent praktisk er det jo problematisk og E-kunder vil vanskelig akseptere en slik forskjellsbehandling selv om de har kjøpt en billigere modell.

Ironisk nok tror jeg haterne kommer til å hate Teslaer uansett, men antakelig blir nok E langt mer spiselig og mindre utfordrende or janting/misunnelse enn S har vært hittil.

Slik jeg oppfatter det virker det som om svært få har et nøytralt syn på bilen. Man er enten for eller imot.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

ebbrey

SC har aldri og blir aldri gratis. Vi forhåndsbetaler jo for en del km, også kjører vi så mye vi vil. Prisen pr km kommer jo ann på hvor mye du bruker nettverket.
11/2013 - 2018 Modell S
Bestillt Enyaq Sportline 80X alt unntatt bagasjeromspakke og Canton

Gjermund

For ett par uker siden så jeg en anen Model S ett like stykke forran meg i køen (saktegående kø), bilen før den andre Model S'en kjørte litt bak bil forran seg, så når det ikke var trafikk imot kjørte Model S'en forbi.  :(

Ikke bruk bilens akslerasjon til å snike en plass i køen og spare 2 sekunder på vei til jobb.

turfsurf

Sitat fra: Gjermund på tirsdag 11. februar 2014, klokken 08:10
For ett par uker siden så jeg en anen Model S ett like stykke forran meg i køen (saktegående kø), bilen før den andre Model S'en kjørte litt bak bil forran seg, så når det ikke var trafikk imot kjørte Model S'en forbi.  :(

Ikke bruk bilens akslerasjon til å snike en plass i køen og spare 2 sekunder på vei til jobb.

Hvis bilen foran ikke følger køen, så er det jo bare å kjøre forbi, køen blir jo ikke lengre av det.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

janmb

Nei, men på motorveien er det dessverre mange som har helt latterlig feilkalibrert oppfatning til avstanden til forankjørende. Vær tilbakeholden med å tenke at bilen ikke følger køen bare fordi den holder normal avstand til bilen foran isteden for audi-avstanden de fleste praktiserer på motorvei i Norge.

Dersom bilen derimot øker avstanden til bilen foran over tid er det jo bare å kjøre forbi.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA