Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering Gardermoen - Lade eller ikke?

Startet av KingKongKent, tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:19

« forrige - neste »

Teslaguten

Lad.
Har brukt OSL P10 sidan desember, står som regel 3-5 dagar i slengen 2-4 gangar i månaden. Aldri vore problem, sjølv med bruk av kun original Tesla UMC.

Heilt på sin plass med bøter til bilar som ikkje lader, litt folkeskikk har vel vi Tesla bøller og.. ;)
Sjøl flyttar eg bilen til vanleg parkering når eg har anledning, og bilen er opplada. Pendlar 750km T/R, så eg er avhengig av lading på OSL fram til SC er klar i Lier.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

sondell

Siden det allerede finnes en tråd fortsetter jeg der da. Det har begynt å bli ganske fullt på Gardermoen med elbiler som lader. Lurer på om virkelig alle som står det trenger å lade. Er veldig mange Tesla og flere kommer sikkert fra Oslo. Jeg har flyttet fra Oslo og har 25 mil til Gardermoen. Jeg kommer meg ikke hjem hvis jeg ikke får ladet på Gardermoen. Finnes heller ikke lader langs veien over Kongsvinger mot Karlstad. Dette gjelder sikket for mange elbiler med kort rekkevidde som står der også, men de tar ikke opp halvparten av plassene en gang. Det er flest Tesla biler der. Så et lite önske er et kun de som trenger å lade står på ladeplass.

jkirkebo

Sitat fra: sondell på fredag 22. mai 2015, klokken 22:31
Siden det allerede finnes en tråd fortsetter jeg der da. Det har begynt å bli ganske fullt på Gardermoen med elbiler som lader. Lurer på om virkelig alle som står det trenger å lade. Er veldig mange Tesla og flere kommer sikkert fra Oslo. Jeg har flyttet fra Oslo og har 25 mil til Gardermoen. Jeg kommer meg ikke hjem hvis jeg ikke får ladet på Gardermoen. Finnes heller ikke lader langs veien over Kongsvinger mot Karlstad. Dette gjelder sikket for mange elbiler med kort rekkevidde som står der også, men de tar ikke opp halvparten av plassene en gang. Det er flest Tesla biler der. Så et lite önske er et kun de som trenger å lade står på ladeplass.

Gardermoen Parkering har 100 ladeplasser. Har aldri opplevt at det er fullt der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.


sondell

De skriver på webbsiden att det begynner å blo fullt der også. Men det går jo å booke plass.  Det er bra. Hva lang tid tar det derfra sammenlignet med P10. Står opp kl 04 vanligvis når jeg skal dit. Vil ikke stå opp veldig mye tidligere ;).
Poenget mitt står kvar fortsatt da, at man ikke skal ta opp ladeplass hvis man ikke trenger. 

Nuvolari

Tirsdag ettermiddag var samtlige elbilplasser på P10 opptatt.
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

hgs

Sitat fra: Nuvolari på lørdag 23. mai 2015, klokken 19:22
Tirsdag ettermiddag var samtlige elbilplasser på P10 opptatt.

Og i dag var det fortsatt mange ledige ladeplasser på Gardermoen Parkering. Skal du lade og ikke må ha gangavstand til terminalen er dette førstevalget. 440 kr for en uke med lading.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
TMY reservasjon

elbilmanne

Da jeg var på P10 for et par uker siden, drev de og monterte noen braketter ned fra taket mellom "rekkene" overfor ladeplassene. Kan det være de skal sette opp en ny skinne der?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA