Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Medlemmenes BMW i3

Startet av i3_X5_116dA, mandag 03. februar 2014, klokken 21:55

« forrige - neste »

i3_X5_116dA


Tok bilde av i3'en i garasjen i kveld. Her er bilde av velkomstlysene når du låser opp.




Det lyser grønt, når i3'en er fulladet.


"Anup Sastry" på anlegget:


http://youtu.be/8bnjst_GwaI









Ellers virker det som om det foreløpig holder med å lade bilen 1 gang i døgnet: om natta. Barna simpelthen elsker bilen, og man blir selvsagt "brydd" når barna ublygt krinkaster at: Vi har fått ny EL-bil!
Og endel foreldre må også spørre og se om i3'en. De "visste ikke" at BMW lagde EL-biler ... og i allefall ikke så "nusselige" og flotte. (Nusselig kom selvsagt fra damene).

Ellers er det så masse rare innstillinger og snæks på bilen, at jeg enda ikke har fått helt oversikten. Kan uansett anbefale å kjøre på ACC ... så ofte som mulig! Jeg ble avhengig av denne i X5'en og er forsatt avhengig av den i i3'en. Den gjør kjøreturen faktisk mer gjevn. Jeg klarer ikke etter beste evne å fjerne all "rykk & napp" ved egen kjøring og lar heller i3'en ordne kjøringen.

Ellers er alt man trenger på rattet av ACC & multimedia og bilens Internett er overraskende rask(!)

Og, ja ... i3'en går noe så inn i hamperævva! Hadde ett drag mot en Audi TT i dag .... å det var nok ikke han som satt og gliiiste ...  ;D

Til dere alle som venter på deres biler: Gled dere, ha høye forventninger, dere vil ikke bli skuffet!  8)

Vind

Fin bil - Helt lik min (eller nesten, litt forskjellige vinterfelger)

Det er så mye positiv feedback når man møter andre - at det er bare morro  Så den første i3'en i dag som ikke var en demobil fra forhandler (i tilegg til min egen), så flott at de kommer ut fra fabrikken og ut på norske veier.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

i3_X5_116dA

Sitat fra: Vind på mandag 03. februar 2014, klokken 22:05
Fin bil - Helt lik min (eller nesten, litt forskjellige vinterfelger)
Ja, jeg synes det er en fin fargekombinasjon.  ;)

Sitat fra: Vind på mandag 03. februar 2014, klokken 22:05
Det er så mye positiv feedback når man møter andre
Slik opplever jeg også situasjonen.  :D Hadde ikke ventet at slikt skulle skje. Var ikke akkurat tilfelle med hverken X3'en eller X5'en ... (!) (Heller det motsatte)

østfolding

Fantastisk bil!

Er gulvlyset i kupeén samt det røde lyset på dørkarmen inkludert i standardutgaven? Eller er dette en del av LED-pakken?

østfolding

Kunne du forresten sjekket én ting før jeg bestemmer plassering av strømstikket ved p-plassen min (felles garasjeanlegg)?
Jeg lurer på hvor langt må ladekabelen og lokket stikke ut for å lade? Må det stå helt åpent - hvor mye stikker den ut da eventuelt?

ali_ben

Herlig! Blir veldig utålmodig nå når jeg ser andre som har fått bilen sin - og når jeg møter andre biler på veien. Nå er jo i3'en tiltenkt å være "min" pendlerbil, men jeg frykter konkurranse fra kona når hun oppdager hvor fin den er og hvor god den er å kjøre. Evigheter til jeg får min. Får nyte bildene så lenge.
BMW i3 levert 2. mai 2014

Vind

Sitat fra: østfolding på mandag 03. februar 2014, klokken 22:35
Fantastisk bil!

Er gulvlyset i kupeén samt det røde lyset på dørkarmen inkludert i standardutgaven? Eller er dette en del av LED-pakken?
Det er en del av led pakken, gir også lys i sminkespeilet.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Lars-bgo

Ladluken: bredeste punkt er 95 cm høyt, med luken åpen trenger du 22 cm fra bilen bredeste punkt, med " halvlukket"  luke om du samtidig kan få ladekabeken på plass, må du minimum ha 18 cm, også fra bredeste punkt.

LED farge: ambente belyningen er flott, men jeg har ikke fått med meg at den kan skifte farge...?
Tesla S85, Leaf - solgt , i3 - solgt, B electric

Sirka

- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Tinhlevan

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på mandag 03. februar 2014, klokken 21:55

Tok bilde av i3'en i garasjen i kveld. Her er bilde av velkomstlysene når du låser opp.




Det lyser grønt, når i3'en er fulladet.


"Anup Sastry" på anlegget:


http://youtu.be/8bnjst_GwaI









Ellers virker det som om det foreløpig holder med å lade bilen 1 gang i døgnet: om natta. Barna simpelthen elsker bilen, og man blir selvsagt "brydd" når barna ublygt krinkaster at: Vi har fått ny EL-bil!
Og endel foreldre må også spørre og se om i3'en. De "visste ikke" at BMW lagde EL-biler ... og i allefall ikke så "nusselige" og flotte. (Nusselig kom selvsagt fra damene).

Ellers er det så masse rare innstillinger og snæks på bilen, at jeg enda ikke har fått helt oversikten. Kan uansett anbefale å kjøre på ACC ... så ofte som mulig! Jeg ble avhengig av denne i X5'en og er forsatt avhengig av den i i3'en. Den gjør kjøreturen faktisk mer gjevn. Jeg klarer ikke etter beste evne å fjerne all "rykk & napp" ved egen kjøring og lar heller i3'en ordne kjøringen.

Ellers er alt man trenger på rattet av ACC & multimedia og bilens Internett er overraskende rask(!)

Og, ja ... i3'en går noe så inn i hamperævva! Hadde ett drag mot en Audi TT i dag .... å det var nok ikke han som satt og gliiiste ...  ;D

Til dere alle som venter på deres biler: Gled dere, ha høye forventninger, dere vil ikke bli skuffet!  8)


Står lysene på slik når den lader?

hma

#10
@i3_X3_X5_730:
Lekker bil og fine bilder :)

Kjørte forbi forhandleren i Trondheim sist lørdag og så en svart i3 parkert utendørs. Fikk ikke studert den veldig grundig, men syns den var finere/tøffere/kraftigere (spesielt bakfra) enn hva jeg hadde forestilt meg.

Liker formatet på bilen godt og tror den vil gi mange fine kjøreopplevelser.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Hyundai Ioniq 5 P45 (08-2021)
   (tidl.: Think 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S85 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) - Tesla Model S75D (12/2018-06/2021) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012)

i3_X5_116dA

Sitat fra: østfolding på mandag 03. februar 2014, klokken 22:35
Fantastisk bil!

Er gulvlyset i kupeén samt det røde lyset på dørkarmen inkludert i standardutgaven? Eller er dette en del av LED-pakken?

Uh .... jeg vet ikke, kryssa av på Lyspakken ... (som alltid) ... så jeg går ut fra at det er fra denne ... arrester meg om jeg tar feil.  :o

i3_X5_116dA

Sitat fra: østfolding på mandag 03. februar 2014, klokken 22:46
Jeg lurer på hvor langt må ladekabelen og lokket stikke ut for å lade?

Det MÅ max være 4 meter fra stikkontakten til stikket på i3'en. Ladekladden er 5 meter totallengde.
- 1,5 meter kabel fra Schuko til boxen
- 3,5 meter kabel fra boxen til støpselet til i3'en.

i3_X5_116dA

Sitat fra: Tinhlevan på tirsdag 04. februar 2014, klokken 00:29Står lysene på slik når den lader?

Neida, dette er lysene som møter deg når du låser opp bilen ...  ;)

Vind

Får vel bidra med ett bilde her, ett i skikkelig vinterføre - at i3 ikke er en vinterbil har blitt kraftig motbevist - den fungerer veldig bra!

Det andre bildet viser i3en sammen med sin nye bestevenn A2en.  Diseldyret er forvist til gårdsplassen - og brukes bare til langturer.  Skal komme med noen bedre sammenligningsbilder av A2 og i3 når været tilater det - men de bilene er likere enn man skulle tro.

BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA