Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf mest registrert i januar 2014

Startet av Rossifan46, mandag 03. februar 2014, klokken 21:17

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:48
Jeg har behandlet div frontruter med Rain-X repellent. Dette er et vidundermiddel som gjør at behovet for spylevæske reduseres til et minimum! Fås trolig kjøpt i rekvisitabutikker eller på nett. Anbefales på det ..reneste..! 8)

Tok en runde med Rain-X på en tidligere bil. Fungerte veldig greit i 60+ km/t, mens i hastigheter under ble ting veldig mye værre og jeg måtte bruke vindusviskerene mye mer enn før. Da kjørte jeg tid mer under enn over 60 så det ble med den ene behandlingen.

Mr.Zero

Sitat fra: emil på tirsdag 04. februar 2014, klokken 18:19
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:48
Jeg har behandlet div frontruter med Rain-X repellent. Dette er et vidundermiddel som gjør at behovet for spylevæske reduseres til et minimum! Fås trolig kjøpt i rekvisitabutikker eller på nett. Anbefales på det ..reneste..! 8)

Tok en runde med Rain-X på en tidligere bil. Fungerte veldig greit i 60+ km/t, mens i hastigheter under ble ting veldig mye værre og jeg måtte bruke vindusviskerene mye mer enn før. Da kjørte jeg tid mer under enn over 60 så det ble med den ene behandlingen.

Vel, da har vi to ulike opplevelser med stoffet. Jeg er kjempefornøyd - og kjører stort sett på saltede veier i og rundt Oslo i fra 0 til 90 km/t. :o
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

RuneW

Sitat fra: emil på tirsdag 04. februar 2014, klokken 18:19
Sitat fra: Mr.Zero på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:48
Jeg har behandlet div frontruter med Rain-X repellent. Dette er et vidundermiddel som gjør at behovet for spylevæske reduseres til et minimum! Fås trolig kjøpt i rekvisitabutikker eller på nett. Anbefales på det ..reneste..! 8)

Tok en runde med Rain-X på en tidligere bil. Fungerte veldig greit i 60+ km/t, mens i hastigheter under ble ting veldig mye værre og jeg måtte bruke vindusviskerene mye mer enn før. Da kjørte jeg tid mer under enn over 60 så det ble med den ene behandlingen.

Jeg har samme erfaring. Det fungerer bare bra når man kommer opp i en viss hastighet slik at regndråpene blåser vekk. I lave hastigheter fungerer det dårlig og i tillegg virker ikke viskerene ordentlig med dette stoffet (blir bare masse smådråper som blir smurt utover).
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Arha

Sitat fra: Lynet på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:59
Sitat fra: Starfox på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:41
Sitat fra: Lynet på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:37
Da høres det ut som Leaf fra Sunderland har større beholder for spylevæska.

Og ikke glem at lyktespylerne bruker mye væske.

Går det ann å nappe ut en sikring til lykt spylerene?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Ja hvis noen kan finne ut hvor den sikringen er. Min 1973-modell Datsun 1200 hadde hele koblingsskjemaet i bruksanvisningen (litt mindre enn A5!), men i Leaf sin bruksanvisning står det ikke sikringsoversikt engang!!!!
Mener at jeg leste en gang at sikringene til hovedlysene er på undersiden av en boks like ved batteriet!!!!
Jeg mener å huske at lyktespylerne aktiveres for hver 5. spyling, så det er ikke allverden av spylevæske som brukes til disse.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Starfox

Sitat fra: Arha på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:52
Sitat fra: Lynet på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:59
Sitat fra: Starfox på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:41
Sitat fra: Lynet på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:37
Da høres det ut som Leaf fra Sunderland har større beholder for spylevæska.

Og ikke glem at lyktespylerne bruker mye væske.

Går det ann å nappe ut en sikring til lykt spylerene?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Ja hvis noen kan finne ut hvor den sikringen er. Min 1973-modell Datsun 1200 hadde hele koblingsskjemaet i bruksanvisningen (litt mindre enn A5!), men i Leaf sin bruksanvisning står det ikke sikringsoversikt engang!!!!
Mener at jeg leste en gang at sikringene til hovedlysene er på undersiden av en boks like ved batteriet!!!!
Jeg mener å huske at lyktespylerne aktiveres for hver 5. spyling, så det er ikke allverden av spylevæske som brukes til disse.

Det bare griser til hele bilen.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA