Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Leaf mest registrert i januar 2014

Startet av Rossifan46, mandag 03. februar 2014, klokken 21:17

« forrige - neste »

Rossifan46

Bare å ta av seg hatten, da ble Leaf mest reistrerte bilmodellen i januar med 650 biler foran Auris og Golf :-)

http://ofvas.no/bilsalget/
Kia Niro EV
Nissan Leaf Tekna 30 kWh
Tesla Model S 85 AP1

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

Leaf_entusiast

ja, det er ganske spesielt med en markedsandel på 5,7%. Det er det beste for Nissan Leaf noensinne. De solgte riktignok noen flere biler i oktober, men da var markedsandelen 5,6%. Tesla model S har heller ikke hatt så mye som 5,7% i en måned; det er stort sett kun VW Golf som har hatt det.

johncl

Gode nyheter. Merk at det er i all hovedsak Leaf kjøpere som har hindret norsk CO2 utslipp fra å skyte i taket da 30% av bilsalget er SUV'er som har høyere utslipp enn bilene de erstatter.
Perlehvit Leaf 2014

elox

Th!nk 2008, kjørt 40000

Nå Leaf Tekna reg 27.1.2014

StineLeaf

Jeg også, hurra! Knallfornøyd så langt :) Det eneste jeg har å klage på er at bilen ikke sier ifra når den er tom for spylevæske... Noen som vet om det går an å gjøre noe med det?
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

knutgrr

Ser dårlig ut. Er nesten kronisk fri for spylevæske ;p
Hvor stor er tanken?
4 liter virker å være "et spøtt i havet"... :)
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

cra

Sitat fra: StineLeaf på tirsdag 04. februar 2014, klokken 15:12
Jeg også, hurra! Knallfornøyd så langt :) Det eneste jeg har å klage på er at bilen ikke sier ifra når den er tom for spylevæske... Noen som vet om det går an å gjøre noe med det?

Det måtte i så fall være å installere en tredjepartsmåler med et panel som viser mengden (eller bare en LED som lyser på et visst nivå). Det finnes massevis av slikt i campingvognkataloger og båtkataloger. Jeg tviler på at det er mulig å få til noen form for indikasjon i bilens display.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

emil

Sitat fra: knutgrr på tirsdag 04. februar 2014, klokken 15:16
Ser dårlig ut. Er nesten kronisk fri for spylevæske ;p
Hvor stor er tanken?
4 liter virker å være "et spøtt i havet"... :)

Tanken min er i hvertfall i underkant av 3L, litt idiotisk størrelse. Får ihvertfall ikke fyllt på en full 3L pose når tanken er tom.

Elendige spyledyser gjør at forbruket også går veldig mye opp i forhold til andre biler jeg har hatt.

Har uansett alltid hatt som vane å kjøre rundt med en ekstra dunk i bilen i vinterhalvåret. Nekter å betale overprisen bensinstasjonene skal ha for spylevæsken sin.

StineLeaf

Tror jeg bare også får venne til meg å ha en ekstra dunk med meg rundt. Da jeg fylte spylevæske her om dagen fikk det plass til 4L med god margin. Og spyledysene på min bil spruter fint og høyt over hele frontruta :) Det eneste er at snøen tetter veldig fort igjen hvis man ikke er nøye med å fjerne den, men det kan jeg leve med.
Rød Nissan Leaf Acenta som eneste bil.
Registrert 13.01.2014
Oslo/Kristiansand.

Kjell Leaf

Sitat fra: StineLeaf på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:16
Tror jeg bare også får venne til meg å ha en ekstra dunk med meg rundt. Da jeg fylte spylevæske her om dagen fikk det plass til 4L med god margin. Og spyledysene på min bil spruter fint og høyt over hele frontruta :) Det eneste er at snøen tetter veldig fort igjen hvis man ikke er nøye med å fjerne den, men det kan jeg leve med.
Jeg fikk også plass til 4 liter, men i instruksjonsboken står det 2,5 liter..........
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Lynet

Da høres det ut som Leaf fra Sunderland har større beholder for spylevæska.

Og ikke glem at lyktespylerne bruker mye væske.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Starfox

Sitat fra: Lynet på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:37
Da høres det ut som Leaf fra Sunderland har større beholder for spylevæska.

Og ikke glem at lyktespylerne bruker mye væske.

Går det ann å nappe ut en sikring til lykt spylerene?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk


Mr.Zero

Jeg har behandlet div frontruter med Rain-X repellent. Dette er et vidundermiddel som gjør at behovet for spylevæske reduseres til et minimum! Fås trolig kjøpt i rekvisitabutikker eller på nett. Anbefales på det ..reneste..! 8)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 2017 Full Pakke Protonic blue
BMW i3 2021 Full Pakke Blue Ridge Mountain
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Lynet

Sitat fra: Starfox på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:41
Sitat fra: Lynet på tirsdag 04. februar 2014, klokken 17:37
Da høres det ut som Leaf fra Sunderland har større beholder for spylevæska.

Og ikke glem at lyktespylerne bruker mye væske.

Går det ann å nappe ut en sikring til lykt spylerene?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Ja hvis noen kan finne ut hvor den sikringen er. Min 1973-modell Datsun 1200 hadde hele koblingsskjemaet i bruksanvisningen (litt mindre enn A5!), men i Leaf sin bruksanvisning står det ikke sikringsoversikt engang!!!!
Mener at jeg leste en gang at sikringene til hovedlysene er på undersiden av en boks like ved batteriet!!!!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA