Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hurtigladere på strekning Oslo- Tønsberg og i Tønsberg

Startet av AJF, mandag 03. februar 2014, klokken 12:11

« forrige - neste »

AJF

Hei

Skal prøve meg på en "langtur" med min Leaf. Noen som kan hjelp med å fortelle hvor jeg finner hurtigladere på strekningen, samt hvilke hurtiglader muligheter som finnes i Tønsberg?
2012 US Leaf (Sølvpilen), registrert i Norge 11.12.2013

maxmekker

#1
Drammen.
Marinlyst stadion.
2 CHAdeMO/Combo
https://maps.google.com/?daddr=59.73425+,10.20412


Gliderman

Kjørte selv Holmestrand - Oslo forleden med god og varm bil. Parkerte i Nydalen med 25% igjen. På veien kan du lade hos Nissan på Kjelstad(ved siden av Shell) da har du godt med juice til Oslo.  Hjemover har Fortum en hurtiglader på parkeringsplassen på nedsiden av det gamle rådhuset i Sandvika. Brambanisvei. Det er også en på Billingstad.
I Tønsberg er det kun Gravdahls Auto på Semslinna som har hurtiglader.
God tur.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

AJF

Takk for nyttige tips. Krever noe av disse ladestasjonene spesiell medlemskap eller er de åpne for alle mot betaling på stedet?
2012 US Leaf (Sølvpilen), registrert i Norge 11.12.2013

Gliderman

Nissan på Kjelstad og Semslinna tar alle typer kort og Fortum i Sandvika kan betales med sms.
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

breitling

Hos Gravdahls auto kan du betale med kort. Tror det er 45 kr for 20 min (eller 15?).
Oslo
2012 Peugeot iON - solgt
2016 MB B-250e Edition - solgt
2021 VW id.3 1.st Pro Performance "Eldina3"

Hans Håvard Kvisle

På hurtigladekartet på elbil.no og ladestasjoner.no skal det komme svært godt fram hva som kreves for å kunne benytte hurtigladestasjonene rundt omkring. Anbefaler å ta en titt der.
St.Hanshaugen

AJF

Turen ble unnagjort sist helg, følte at strekningen var litt i lengste laget for Leaf batteriet (så jeg var sjelden over 90km/t på turen= kjedelig). Ble litt småkjøring i byen på vei ut av Oslo, så ladet på vei nedover på Grønnpunkt bortenfor Statoil på Kjelstad, kostet 100kr (Drøy pris for strøm til 15-20kr) som jeg betalte med SMS. PÅ returen kunne jeg nok klart og akkurat karre meg hjem, men siden vi skulle innnom Svigers å hente unger, tok vi ingen sjanser og ladet ved Kjellestad igjen, denne gangen ved Nissan forhandleren, her betalte vi bare 40kr med SMS (en mer fornuftig pris:-) ).
2012 US Leaf (Sølvpilen), registrert i Norge 11.12.2013


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA