Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

hoffa

Sitat fra: mj på mandag 27. oktober 2014, klokken 06:42
Jeg har i alle fall fått en ny ''bug'' på 7 dager har skjermen ''fryst'' 3 ganger når jeg kommer ut om morgenen. Har ikke hatt dette en eneste gang før siste oppdatering.
Samme her, men først nå de siste dagene.
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

skyfawn

jeg fikk en bug med regen etter oppdatering til v6.0 da regen ikke går over 40kW og må bruke bremsen mye mer aktivt.. var inne hos tesla for å høre med de hva som gjorde dette, og de prøvekjørte den får å gjenskape problemet. De måtte ta kontakt med Tesla usa for å høre om dette var et kjent problem :/

Kilroy

Venter på versjon 6 jeg også....
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

smurf

Sitat fra: skyfawn på mandag 27. oktober 2014, klokken 09:14
jeg fikk en bug med regen etter oppdatering til v6.0 da regen ikke går over 40kW og må bruke bremsen mye mer aktivt.. var inne hos tesla for å høre med de hva som gjorde dette, og de prøvekjørte den får å gjenskape problemet. De måtte ta kontakt med Tesla usa for å høre om dette var et kjent problem :/

Har lagt merke til det samme. Går til ca 40 og ikke så mye oppbremsing som før. Savner det. Nå må jeg jo ofte bruke bremsepedalen... Sjelden jeg trengte det før.
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

torerikd

Til dere som fortsatt venter på 6.0...

Jeg fikk høre fra en venn at hvis det er noen servicepunkter som "henger" igjen hos Tesla i deres systemer (ting som skal utbedres, fikses e.l.), så kan dette være årsaken til at dere ikke mottar updaten.
P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

krister461

Sitat fra: smurf på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 11:56
Sitat fra: skyfawn på mandag 27. oktober 2014, klokken 09:14
jeg fikk en bug med regen etter oppdatering til v6.0 da regen ikke går over 40kW og må bruke bremsen mye mer aktivt.. var inne hos tesla for å høre med de hva som gjorde dette, og de prøvekjørte den får å gjenskape problemet. De måtte ta kontakt med Tesla usa for å høre om dette var et kjent problem :/

Har lagt merke til det samme. Går til ca 40 og ikke så mye oppbremsing som før. Savner det. Nå må jeg jo ofte bruke bremsepedalen... Sjelden jeg trengte det før.
Rart dette. Min S85 går fortsatt til 60 ved behov med v6...

laumb

Det er tydelig for meg at regen ikke går til 60 før batteriet er skikkelig varmt.
Altså selv etter at gulstreken forsvinner må det noen km eller kraftig regen til før den kommer helt opp i 60.

skyfawn

tror ikke det er på grunn av at batteriet er kaldt, bilen min står i en oppvarmet garasje (15-20 grader) og regenproblemet er helt likt selv etter en times kjøring.

mj

Etter oppdateringen virker det som om mobilen ikke slår inn på anlegget lenger. Må legge den opp under skjermen for at dette skal skje ? Flere som har registrert dette, eller er det helt tilfeldig ?

Ser og ut til at EDGE dekningen overtar i flere områder hvor jeg tidligere hadde ok 3G dekning. Dette irriterer meg fælt da nettradioen fungerer til dels svært dårlig med EDGEdekning, selv med fullt signal. OK med EDGE når 3G ikke er tilgjengelig, men i stedet for er jo bare tull. Andre med samme opplevelser ?

Har fremdeles full regen men den er blitt ''mykere'' Henger nok sammen med endringen på CC
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

skywalker

Har også merket at regen er svakere etter 2 oppdateringer på 6.0. Har også fått problemer med at handsfree ikke virker lenger. Får til å ta samtalen fra min iPhone 5s, men ikke noe lyd. Ser også at Edge ofte slår inn og gir dårlig nettradio der jeg kjører.
2 stk Model 3 reservert 31.3.16
P85D rød P68018 levert 24.2.15
P85 levert 08.11.13(solgt)
Leaf tekna 2013 som #2
BMW 520 dat som nå er historie
Tidligere Think 65000km
Trondheim

mr.rs4

Denne var en kjekt tråd, og må følges med på ;D
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Muffinman

Sitat fra: mj på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:59
Etter oppdateringen virker det som om mobilen ikke slår inn på anlegget lenger. Må legge den opp under skjermen for at dette skal skje ? Flere som har registrert dette, eller er det helt tilfeldig ?
Ingen endring hos meg. Slår inn når den ligger i hylla, i "midtkonsollen", i veska til samboeren min på gulvet på siden av midtkonsollen, liggende langt fram mot midten i passasjersetet.

Er det noen som har fått noe annet enn unnvikende svar fra Tesla angående dette?

Øggen

Ny versjon idag. Håper nå de fleste får 6.0. Dette er iallefall min 3 versjon. Ingen nye release notes, så sikkert bare bug fix.

cairnz

Sitat fra: Muffinman på torsdag 30. oktober 2014, klokken 07:59
Sitat fra: mj på tirsdag 28. oktober 2014, klokken 20:59
Etter oppdateringen virker det som om mobilen ikke slår inn på anlegget lenger. Må legge den opp under skjermen for at dette skal skje ? Flere som har registrert dette, eller er det helt tilfeldig ?
Ingen endring hos meg. Slår inn når den ligger i hylla, i "midtkonsollen", i veska til samboeren min på gulvet på siden av midtkonsollen, liggende langt fram mot midten i passasjersetet.

Er det noen som har fått noe annet enn unnvikende svar fra Tesla angående dette?

Det jeg har hørt er at de ikke har noen fiks fra sentralt hold på dette, men at noen (kunder) har rapportert at det hjelper med å kle "veggen" under skjermen (vipp ned oppbevaringshylla) med aluminiumstape/folie/kombinasjon.
Elbilist

cra

Sitat fra: Øggen på torsdag 30. oktober 2014, klokken 09:00
Ny versjon idag. Håper nå de fleste får 6.0. Dette er iallefall min 3 versjon. Ingen nye release notes, så sikkert bare bug fix.

Installerer den samme nå. Mulig det er en Sunnmørsversjon?  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA