Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SW v.6.0

Startet av Roger (NO), søndag 02. februar 2014, klokken 13:13

« forrige - neste »

Baldrian

Sitat fra: Torpedo Ted på mandag 29. september 2014, klokken 22:44
Sitat fra: Muffinman på søndag 28. september 2014, klokken 21:48
Mitt svar på det problemet var å slå av automatisk låsing. Tør aldri bruke det igjen. Mobilen lå inne i bilen sammen med nøkkelen. Uansett er vel ikke opplåsing via app noe å satse på i disse dager siden 3g visstnok er litt ustabilt.
Min har aldri låst seg hvis det er en nøkkel i bilen.
Det er korrekt at den ikke låser seg med nøkkelen inne i bilen, men da bruker man vel heller ikke mobilen til å starte bilen med.  Hvis man bruker mobilen, er vel de ganger man ikke har nøkkelen tilgjengelig (kona har begge i vesken eller man har gått langt for å flytte bilen, for så å oppdage at man her glemt nøkkelen). I slike tilfeller kan det være praktisk å kunne kjøre bilen med kun mobilen.  Da jeg ble utelåst, hadde jeg 'auto-lock' på, og da låser bilen seg etter 2-3 sekunder hvis man går ut og lukker døren.  Har du derimot 'auto-lock' av, så går det greit, for da må du selv låse bilen manuelt med mobilen.

GBZ

#766
Sitat fra: Philippo10 på tirsdag 30. september 2014, klokken 19:26
Får sette opp en Wifi forsterker
Har tenkt på det også. Kjekt uansett. Men så lenge det også går på 3G, får jeg bare ta frem boksen med tålmodighet og smøre på...

Takk for mange fine innspill!

Hyperstress


Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. september 2014, klokken 22:29
Kan avkrefte at kartoppdatering kun kommer over wifi.  På jobb står bilen på 3g, og når jeg skulle hjem i dag stod det gratulasjonsmelding om at kartene var oppdatert.

Har du wifi hjemme? Kan tenkes at det ble lastet ned via wifi hjemme, men innstallert mens du var på jobb.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Tuxedo

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:32

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. september 2014, klokken 22:29
Kan avkrefte at kartoppdatering kun kommer over wifi.  På jobb står bilen på 3g, og når jeg skulle hjem i dag stod det gratulasjonsmelding om at kartene var oppdatert.

Har du wifi hjemme? Kan tenkes at det ble lastet ned via wifi hjemme, men innstallert mens du var på jobb.
Det er en mulig teori, men vil vel anta at kartene blir installert rimelig umiddelbart etter nedlasting.

Tuxedo

#769
Er det noen som har tungt testet navigasjonen etter 6.0?  Jeg ser på amerikanske fora at de heretter definerer navigasjonen som en del av underholdningspakken, fordi den nå gjerne innebærer sightseeing på nye og ukjente omveier... for de som har tid  :D

Muffinman

Hehe, morsomt....har over 30 mil foran meg i morgen, skal teste på noen punkter jeg vet var feil i gammel versjon.

Sense

Morgenen etter oppdatering 6.0 kom det melding "Car needs service". Så ble meldingen borte og kom tilbake i går. Noen som har opplevd det etter oppdatering?

Forøvrig synes jeg kartene er ofte offline. Sånn har det alltid vært hos oss.

Birger

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:36
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 01. oktober 2014, klokken 11:32

Sitat fra: Tuxedo på tirsdag 30. september 2014, klokken 22:29
Kan avkrefte at kartoppdatering kun kommer over wifi.  På jobb står bilen på 3g, og når jeg skulle hjem i dag stod det gratulasjonsmelding om at kartene var oppdatert.

Har du wifi hjemme? Kan tenkes at det ble lastet ned via wifi hjemme, men innstallert mens du var på jobb.
Det er en mulig teori, men vil vel anta at kartene blir installert rimelig umiddelbart etter nedlasting.
Jeg fikk også mine oppdatert etter å ha vært på 3G en stund, men kan ikke garantere at de ikke var lastet ned tidligere å så ble installert.
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Olatho

Hvis du vil ha en guidet tur på den svenske landsbygda kan du jo be bilen vise deg veien til superladeren i Uddevalla...
Og om du samler på "innkjøring forbudt" og "mot kjøreretningen" - bøter anbefaler jeg å følge navigasjonsdama på en rundtur i Gøteborg...

Oreo

#774
Fikk varsel om oppdatering for en ukes tid siden. Var litt stresset om morgenen og utsatte innstalleringa istedetfor å anngi et bestemt tidspunkt. Tidligere når jeg har gjort dette kommer et nytt varsel etter et par dager og spør om jeg da vil oppdatere. Jeg var også i den tro at jeg kanksje kunne hente frem oppdateringa manuelt, men den gang ei (jeg skjønner ihvertfall ikke hvordan).
Så:
- Er det klin umulig å hente ut oppdateringa og kjøre den manuelt selv?
- Hvor lenge er det rimelig å anta det tar før jeg får neste sjanse?
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

akseln

Du har ikke et klokkesymbol til høyre for tesla-logoen øverst på skjermen? Mulig dette kun kommer hvis man setter opp et tidspunkt frem i tid og ikke utsetter hele oppdateringen.

cra

Sitat fra: Olatho på torsdag 02. oktober 2014, klokken 07:47
Hvis du vil ha en guidet tur på den svenske landsbygda kan du jo be bilen vise deg veien til superladeren i Uddevalla...

Var til Göteborg i helga som var (Helios Anomaly.  ;D), og skulle også innom Uddevalla. På turen ned ble jeg lurt (fulgte ikke med på veier selv), og på veg oppover prøvde den seg snnelig igjen:



I Göteborg ble det parkert i første og beste P-hus.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Kilroy

Jeg gjorde akkurat det samme forrige tirsdag, og tidligere har oppdateringen lagt seg som ei klokke ved Tesla logoen, slik at en kunne ta den opp seinere og velge installasjonstidspunkt. Dette fungerte ikke nå, så jeg er på 9. dagen i ventetid :-(


Sitat fra: Oreo på torsdag 02. oktober 2014, klokken 08:29
Fikk varsel om oppdatering for en ukes tid siden. Var litt stresset om morgenen og utsatte innstalleringa istedetfor å anngi et bestemt tidspunkt. Tidligere når jeg har gjort dette kommer et nytt varsel etter et par dager og spør om jeg da vil oppdatere. Jeg var også i den tro at jeg kanksje kunne hente frem oppdateringa manuelt, men den gang ei (jeg skjønner ihvertfall ikke hvordan).
Så:
- Er det klin umulig å hente ut oppdateringa og kjøre den manuelt selv?
- Hvor lenge er det rimelig å anta det tar før jeg får neste sjanse?
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

Muffinman

#778
Samme hvordan jeg vrir og vender det etter at det forsvant 20tkm fra maks lading, det er ca. 5kwh som enten er flyttet under nullpunktet eller gjort utilgjengelig i tillegg til reservetanken som var fra før. Kjørte fra 100% og ganske langt ned i dag.

Ellers låser den store skjermen seg svært ofte for tiden. Løsner av seg selv etter en stund, men irriterende når man holder på å bla fram et telefonnummer eller hører på noe interessant på radioen.

I tillegg liker jeg ikke pedalfølelsen; alt for lite regen (som øker når man vrir på rattet!) og mer sluggish respons ved pådrag.

I tillegg til dette satt jeg i bilen under superlading i går kveld, og dørhåndtakene gikk ut og inn periodisk under hele ladingen uten at jeg foretok meg noe.

Vil ha tilbake den gamle softwaren, da funket så godt som alt!

Nordtroms

Har og følelsen av at throttlekurven er endret til at man må lengre inn med pedalen for at det skal skje noe. Er det mulig at man bare er blitt vant med bilen og ikke reagerer på at den går godt. Kunne de heller ikke bare lagt inn valg i menyen hvor man kunne styre dette selv. For eks en for vinter og en for sommer?
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA