Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tips verksted bulkreparasjon Oslo og spm. kasko

Startet av Jaronsen, søndag 24. mars 2024, klokken 07:34

« forrige - neste »

Jaronsen

 Hei, kona var uheldig og rygget inn i en stolpe i garasje. Jeg har forsrikring i Enter (Tryg), egenandel 6000,-. To spørsmål:

1) Hvor mye skal repasjonen koste før det lønner seg å bruke kaskoforsikring? Jeg fant en "kalkulator" (se bilde), og kommer ut med en cutoff på 45 000,- for mitt vedkommende. Dvs. en reparasjon skal koste mer enn 45 000,- før det vil lønne seg å bruke kasko. Dette høres veldig mye ut, er det andre som kjenner denne måten å regne ut på og om den er valid?

2) Tips til verksted som kan reparere skaden i Oslo mottas med takk.

Orbit

Det ser ut som den kalkulatoren er basert på det gamle systemet hvor du gikk ned 30%-poeng ved skade, mens de fleste selskap nå bare setter deg ned 10%-poeng, også Enter:
https://www.enter-forsikring.no/odpdf?vilkNr=06PAU14000&vilk=Bilforsikring-Produkt

Uten å vite hvilken bonus du har i dag og hva forsikringen din koster er det vanskelig å si eksakt, men bonustapet er med den nye ordningen på størrelse med hva forsikringnen koster i året. Tryg kan regne ut dette for deg. Om du bruker dem til å få taksert og reparert skaden, kan du spørre om å betale dette av egen lomme dersom det er rimeligere enn å ta bonustapet på forsikringen.

Det ser for meg desverre ut som mer enn en lakksskade, og at også døren er bøyd. Dette er mest sannsynlig aluminium på Tesla, som er noe vanskeligere å rette enn stål. Så det kan være at døren må byttes for at dette skal bli bra.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Jaronsen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA