Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nøkkel låst inne i bilen!

Startet av andyco, lørdag 01. februar 2014, klokken 16:07

« forrige - neste »

andyco

Her om dagen gikk jeg fra bilen med nøkkelen liggende i hylla under dash. Etter 10 min gange fra pplass til jobb kommer jeg på at nøkkelen ligger i bilen. Jeg tenker (litt risky, ser den) at bilen står trygt og fremstår som låst så nøkkelen kan bare ligge der.

Etter ca 8 timer er jeg tilbake ved bilen men da vil den ikke åpne. Vekker bilen med app og får kontakt men dørene lar seg ikke åpne selv om nøkkelen ligger i. Må tilskutt hente sen andre nøkkelen hjemme og åpne med den.

Batteriet er ikke gått på nøkkelen men den har tydeligvis koblet seg ut på et vis etter å ha ligget i bilen.

Moralen er: det er aldri lurt å legge nøkkelen igjen i bilen...!
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

cairnz

kunne du ikke åpne via appen?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Elbilist

turfsurf

Sitat fra: cairnz på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:08
kunne du ikke åpne via appen?

Ja, den skjønte ikke jeg heller, har gjort det samme, er bare å åpne via appen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

kristmara

Verre er det å la nøkkel ligge i veska sammen med mobilen ved siden av baby i baksetet. Da tror jeg den lå så langt unna(og evt sperret av tlf) at bilen ikke kjente nøkkelen. Bilen ble låst og jeg kunne ikke åpne med app og ikke ringe mannen på jobb for å be han åpne. Heldigvis var jeg hjemme med den andre nøkkelen inne, og døra var ikke låst :)
Eier: Tesla model X og Mercedes eqa
Eid: Mizubishi iMiev, Nissan Leaf, Tesla model S, Nissan Leaf

Viking

Fikk bilen 19.12. Verdt å vente på!

turfsurf

Sitat fra: Viking på lørdag 01. februar 2014, klokken 21:52
Merkelig at man ikke kan åpne med App?
Man kan det, men ikke når tlf ligger i bilen sammen med nøkkelen...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

gloom

SitatMan kan det, men ikke når tlf ligger i bilen sammen med nøkkelen...
Ouch, den er lei.
Tesla Model S (85 kWh) med "alt" - levert 28. februar 2014.

rsy

Vet dere om man kan låse og låse opp med Visibletesla?

RSy

asa

#8
Sitat fra: rsy på søndag 02. februar 2014, klokken 14:17
Vet dere om man kan låse og låse opp med Visibletesla?

RSy

Ja, det kan man.

Ellers er jeg glad for at auto-lock funksjonen kan skrus av.... hendt massevis av ganger at jeg glemmer nøkkelen i bilen. Kommer først på det ved at jeg må huske på å låse. Det at auto-lock er disabled når man har åpnet bilen ved dobbeltklikk gjør den også vanskelig å bruke i praksis. Husker jo ikke hvordan jeg åpnet bilen hver gang.

Tuxedo

Sitat fra: asa på søndag 02. februar 2014, klokken 17:20
Sitat fra: rsy på søndag 02. februar 2014, klokken 14:17
Vet dere om man kan låse og låse opp med Visibletesla?

RSy

Ja, det kan man.

Ellers er jeg glad for at auto-lock funksjonen kan skrus av.... hendt massevis av ganger at jeg glemmer nøkkelen i bilen. Kommer først på det ved at jeg må huske på å låse. Det at auto-lock er disabled når man har åpnet bilen ved dobbeltklikk gjør den også vanskelig å bruke i praksis. Husker jo ikke hvordan jeg åpnet bilen hver gang.
Når nøkkelen ligger i bilen, skal auto-lock ikke låse.  Når man disabler auto-lock ved å åpne med dobbeltklikk, så slår den seg på igjen når man setter seg inn i bilen, slik at i praksis er den alltid på ved bruk av bilen.

asa

Sitat fra: Tuxedo på søndag 02. februar 2014, klokken 17:32
Sitat fra: asa på søndag 02. februar 2014, klokken 17:20
Sitat fra: rsy på søndag 02. februar 2014, klokken 14:17
Vet dere om man kan låse og låse opp med Visibletesla?

RSy

Ja, det kan man.

Ellers er jeg glad for at auto-lock funksjonen kan skrus av.... hendt massevis av ganger at jeg glemmer nøkkelen i bilen. Kommer først på det ved at jeg må huske på å låse. Det at auto-lock er disabled når man har åpnet bilen ved dobbeltklikk gjør den også vanskelig å bruke i praksis. Husker jo ikke hvordan jeg åpnet bilen hver gang.
Når nøkkelen ligger i bilen, skal auto-lock ikke låse.  Når man disabler auto-lock ved å åpne med dobbeltklikk, så slår den seg på igjen når man setter seg inn i bilen, slik at i praksis er den alltid på ved bruk av bilen.

Aha, det siste var interessant info. Gjør funksjonen mye mer brukbar.

Da gjenstår det bare å stille inn mitt eget hode til å ta med nøkkelen hver gang selv om jeg ikke trenger å låse bilen, og funksjonen kan brukes...

Kallagtunet

Hvorfor ta nøkkelen ut av lommen og legge den i bilen????

asa

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 02. februar 2014, klokken 19:34
Hvorfor ta nøkkelen ut av lommen og legge den i bilen????

Godt poeng  :-[
Key not detected er vel eneste gode grunn... Da kan man være trygg på å glemme nøkkelen de gangene man får det i hvert fall.

atledreier

På min bil går det ikke an å låse når det ligger en nøkkel i bilen. Syns det virker som en fornuftig løsning. Det er ingen grunn til å ha nøkkel i bilen når den er låst.

turfsurf

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 02. februar 2014, klokken 19:34
Hvorfor ta nøkkelen ut av lommen og legge den i bilen????

Selv pleier jeg å ha nøkkelen i jakkelomma, men tar ofte av jakka når jeg setter meg i bilen for å kjøre litt lengre. Så hvis jeg ikke tar på jakka når jeg går ut igjen...

Nøkkelen i bukselomma vil enten føre til uønsket åpning av trunk/frunk/vinduer når jeg setter meg på huk eller lignende, ellers så vil den før eller senere bli vasket i vaskemaskina (det skjer med alt smått som ligger i bukselomma).

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA