Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Emily GT EV

Startet av eSaab, lørdag 01. februar 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

E_S

Gamle 9-5 var fra 1998 og nye 9-5 var det for mye GM i (samme plattform som Opel Insignia etc.) til at GM tillot videre produksjon når de trakk seg ut av Saab, så den var nok dessverre ikke noe alternativ..
:)

boxer72

Tesla model x, hvit og Renault zoe, hvit perlemor

Gordon Retriever

Ladekontakt uten CCS-mulighet.
Lurer på hva maks ladehastighet blir.



Gordon Retriever

Interessant framgangsmåte for batteriplassering, forresten: 1:Senk gulvet for å gi plass til batterier. 2: Hev fjæringen på bilen for å gi ønsket bakkeklaring.

Ona IX

#49
Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 20. august 2014, klokken 22:21
Ladekontakt uten CCS-mulighet.
Lurer på hva maks ladehastighet blir.
Så på et annet bilde at det stod  "max 250v 16a"på type 2 kontakten i bilen. Kan se om jeg finner bildet.
Edit: fant bildet http://www.saabsunited.com/wp-content/uploads/IMG_0646.jpeg
Ser veldig uferdig ut, så får håpe de lager en annen løsning, fordi 16a lading og 37kwh batteri kan man ikke leve med spør du meg!



Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

eSaab

#53

emil

Sitat fra: eSaab på onsdag 10. september 2014, klokken 17:44
Första offentliga provkörningen:    :D :D :D
http://www.elbilen.org/vi-provkor-saab-9-3-ev-slutsats-det-har-kan-bli-stort/

(30 svenska mil = 300 km)

Når man leser artikkelen ser man at de skal endre hele drivverket med motor, girvelger, batteripakke, instrumenter, regenerering mm.

I prinsippet skal de endre alt som gjør dagens eSaab til en eSaab. Så annet enn at de sikkert har lært mye om hvordan man skal/ikke skal lage en elbil av en gammel Saab 9-3 så er det ikke mye igjen av den første utgaven videre i produksjonen. Ellers er det gøy å følge prosjektet og at noen (andre enn Tesla) satser på å lage elbil med mer enn 15-20mils rekkevidde.

eSaab

#55
SaabUnited har nu också provkört elbilen här är första intrycken, dom kommer också med videos sedan:   :D :D :D

http://www.saabsunited.com/2014/09/test-driving-the-electric-saab-9-3-from-nevs-first-impressions.html


Gizmo

Må innrømme jeg mister troen stadig mer på dette prosjektet. Hvis de skal lansere en 9-3 i 2017 så skjønner jeg ikke hvilke fordeler denne bilen skal ha over konkurrentene, hvilket er synd 9-3 var en flott bil for ti år siden.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

arnejorg1

Spørs om Tesla tar denne når de kommer med modell 3.
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

eSaab


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA