Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avlyst utlevering av bil i dag fra Bavaria Økern...

Startet av jgilberg, fredag 31. januar 2014, klokken 23:03

« forrige - neste »

jaxry

Sitat fra: pberg på mandag 03. februar 2014, klokken 17:17
Hva med å bare sende en mail til Tim Røsand, som er salgsdirektør hos Bavaria Økern, og ta det opp med han?

tim.roesand at bavaria.no

Tips han med det samme om forum som dette, som gjør forbrukermakten sterkere, og informasjonsflyt åpnere. Det er noe å tenke på som service- og leverandørbedrift til privatmarkedet i dagens sosiale medier-samfunn.
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

jgilberg

Da jeg ikke hørte noe fra Bavaria før lunsj i dag sendte jeg følgende mail til selgeren etter lunsj:
xxxxxxxxxxxx
Hei xxxx,
Jeg behøver ikke en «overlevering» av bilen. Kona vil ikke ta ut enda en feriedag, og jeg skal nok klare å sette meg inn funksjonene i bilen.

Kan ikke du bare si fra når nøklene til bilen ligger i resepsjonen, så skal jeg eller en kollega klare å hente bilen.
Mvh

xxxxxxxxxxx

Det er ikke for å være furten jeg skrev mailen (selv om det kan se slik ut), men min kone som skal kjøre bilen ønsker ikke bruke ennå en feriedag for å reise inn til Økern, og jeg selv har begrenset mulighet for å hente bilen denne uken.

Det er helt fint for meg hvis jeg eller en bekjent kan plukke opp bilen så fort den er klar. Hele "gleden" for meg var at kona skulle prøve å få en ny bil (for første gang). Nå ønsker jeg bare at det praktiske med å få utlevert bilen faller på plass. Jeg har flere ganger inngått kontrakter i flere hundre tusen kroners klassen, og kunne ikke drømme om å være i nærheten av, denne for meg opplevde "likegyldighet".

Jeg hadde dog forventet å få svar på mailen i løpet av dagen... (kl er nå 21.07)

Jeg gidder ikke å "sladre" til salgsdirektøren, det får jeg ingenting ut av. Jeg har "sladret" nok i denne tråden. Jeg finner bare en annen forhandler "neste gang". 

ps: Jeg har på intet tidspunkt oppført meg frekt eller sint mot selgeren eller Bavaria.


Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

ferrek

Jeg har bare dårlige erfaringer fra Bavaria Økern. Skulle kjøpe meg ny BMW i høst ogmtok kontakt med blant annet disse. Venter fortsatt på pristilbudet fra de. Nye bilen fikk jeg fra Bavaria Lillestrøm 23 oktober...

jgilberg

Fikk bilen kl 1630 i dag. Hovedskjermen var gul, og de ville kontakte meg for en time. Skjermen må byttes. Bilen er nydelig å kjøre :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

østfolding


Sitat fra: jgilberg på onsdag 05. februar 2014, klokken 00:04
Fikk bilen kl 1630 i dag. Hovedskjermen var gul, og de ville kontakte meg for en time. Skjermen må byttes. Bilen er nydelig å kjøre :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Grattis!

Bilen kom ikke til Drammen først i morges...?

jgilberg

Takk!
Neppe ;-) jeg sendte selger en sms om at Bavaria Gmoen måtte ha lånebilen tilbake kl 17 i dag. Da ringte selger og sa bilen var klar kl 1630. Jeg valgte selv en to min overlevering da konen stod og ventet på Bavaria Gmoen kl 17.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Vind

#51
Nå forklarer muligens feilen på skjermen forsinkelsen, men utydelig og dårlig kommunikasjon til kunde kan ikke bortforklares.

Til selgers forsvar kan det hende han ikke fikk denne informasjonen fra klargjøring, men det som burde vært kommunisert er noe slikt som:
Sitat"Vi har funnet en feil på din bil som vi ønsker å utbedre før du får den, Du kan få bilen nå med feil alternativt kan du få låne en av demobilene våre til neste tirsdag"
hadde vært en mye bedre beskjed å gi en kunde, og jeg vet fra minst 2 andre leveranser at andre forhandlere har gjort det slikt når det har vært problemer (ikke min egen bil der var alt OK med en gang ;-)
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA