Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Avlyst utlevering av bil i dag fra Bavaria Økern...

Startet av jgilberg, fredag 31. januar 2014, klokken 23:03

« forrige - neste »

jgilberg

Er det flere som har fått avlyst utlevering av bil med en lite troverdig forklaring?

Skulle hente i3 kl 14 på Økern, fikk en telefon 10.15: "Beklager, det blir ikke noe bil i dag. 10.000 biler står nedsnødd i Drammen, forstår du er skuffet, men vi rår ikke over logistikkpartneren. Vi får se mandag-tirsdag, gir deg beskjed så fort jeg vet noe, beklager."

Jeg satt i et møte og ble rimelig paff. Kona har hatt langtidsleiebil siden 15 oktober. Den leverte vi tilbake i går, hun hadde tatt en feriedag, og jeg hadde tatt avspasering fra kl 12, slik at vi kunne hente bilen.

Jeg ringte tilbake til selgeren uten å få svar kl 14, sendte så en SMS og bad pent om at han kunne sørge for en "lånebil". Fikk heller ikke noe svar. Da kontaktet jeg Bavaria Gardermoen og spurte (i en pen tone) om de kunne hjelpe til med å løfte mine negative tanker om Bavaria Økern, og låne en bil ut til meg (jeg bor på Jessheim). En svært hyggelig mann svarte da at jeg bare skulle komme innom kl 17 så skulle jeg få en 316 stasjonsvogn med automat.

Jeg sendte etterfølgende en SMS til selgeren på Økern og sa at jeg selv hadde skaffet meg en lånebil hos Bavaria Gardermoen. Da fikk jeg en SMS tilbake hvor han beklaget at jeg ikke hadde fått svar fra ham fordi han hadde delt ut biler hele dagen (bare ikke til meg...) og at det var flott jeg hadde fått en bil.

Hvor mange tror at Drammen havn var nedsnødd??? Hadde vært så mye bedre å sagt at de hadde gjort noe fuck-up, og ikke henlede meg på "force-majeure" tankegangen uten å si det ordet. Bilen ble forøvrig registrert i dag så jeg. Jeg burde i det minste fått varsel i går, ikke 3-4 timer før jeg skulle hente bilen.

Nå håper jeg bare bilen kommer tirsdag eller fredag i neste uke (eneste dagene jeg kan hente bilen).



Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

bromm

Du ser ut til å være sint... Hva har dette og si for oss andre, egentlig - særlig siden du faktisk fikk en lånebil innen BMW-systemet på samme dagen ? Fortjener dette egentlig en post ? På yr.no er det faktisk helt klart at det har snødd i Drammen ! Utelukker snø i Drammen at selgeren faktisk kan ha vært opptatt ? Er det forhandlerens feil at du har avsluttet en langstidsleie på en annen bil dagen før estimert leveringstidspunkt (det er ingen av oss andre som har fått et 100% leveringstidspunkt så langt tilbake som 15de Okt. i fjor)...

Dette blir litt for dumt, desverre  8)

Tinhlevan

Sitat fra: jgilberg på fredag 31. januar 2014, klokken 23:03
Er det flere som har fått avlyst utlevering av bil med en lite troverdig forklaring?

Skulle hente i3 kl 14 på Økern, fikk en telefon 10.15: "Beklager, det blir ikke noe bil i dag. 10.000 biler står nedsnødd i Drammen, forstår du er skuffet, men vi rår ikke over logistikkpartneren. Vi får se mandag-tirsdag, gir deg beskjed så fort jeg vet noe, beklager."

Jeg satt i et møte og ble rimelig paff. Kona har hatt langtidsleiebil siden 15 oktober. Den leverte vi tilbake i går, hun hadde tatt en feriedag, og jeg hadde tatt avspasering fra kl 12, slik at vi kunne hente bilen.

Jeg ringte tilbake til selgeren uten å få svar kl 14, sendte så en SMS og bad pent om at han kunne sørge for en "lånebil". Fikk heller ikke noe svar. Da kontaktet jeg Bavaria Gardermoen og spurte (i en pen tone) om de kunne hjelpe til med å løfte mine negative tanker om Bavaria Økern, og låne en bil ut til meg (jeg bor på Jessheim). En svært hyggelig mann svarte da at jeg bare skulle komme innom kl 17 så skulle jeg få en 316 stasjonsvogn med automat.

Jeg sendte etterfølgende en SMS til selgeren på Økern og sa at jeg selv hadde skaffet meg en lånebil hos Bavaria Gardermoen. Da fikk jeg en SMS tilbake hvor han beklaget at jeg ikke hadde fått svar fra ham fordi han hadde delt ut biler hele dagen (bare ikke til meg...) og at det var flott jeg hadde fått en bil.

Hvor mange tror at Drammen havn var nedsnødd??? Hadde vært så mye bedre å sagt at de hadde gjort noe fuck-up, og ikke henlede meg på "force-majeure" tankegangen uten å si det ordet. Bilen ble forøvrig registrert i dag så jeg. Jeg burde i det minste fått varsel i går, ikke 3-4 timer før jeg skulle hente bilen.

Nå håper jeg bare bilen kommer tirsdag eller fredag i neste uke (eneste dagene jeg kan hente bilen).


Jeg bor i Drammen, og jepp, vi har myeeeee snø her for tiden. Venter på i3 selv:-)

jgilberg

Du må ikke tro at jeg er sint Bromm, kun skuffet. Jeg fikk en telefon for en uke siden om at bilen skulle leveres i dag kl 14. Jeg har ikke "sittet" på denne dagen siden oktober (bestilte 3. juni).

Da jeg fremla for selgeren i telefonen i dag at min kone nå ikke hadde noe bil, og at dette ble vanskelig for oss, fikk jeg kun en beklagelse om at de ikke kunne styre sine underleverandører. Jeg fikk ikke tilbud om lånebil, noe jeg følte jeg burde blitt tilbudt. Som jeg skrev så satt jeg i et møte, og kunne ikke si så mye eller "hisse" meg opp (noe jeg av natur utrolig sjeldent gjør).

At jeg selv kontakter Bavaria Gardermoen etter mitt jobbmøte og spør de på en pen måte om de kan hjelpe meg er vel ikke Økern avd´s "fortjeneste"?

Som sagt, jeg er ikke forbannet eller sint, bare skuffet over å føle at jeg blir "bull-shittet" og ikke blir møtt med noe som helst service fra min selger etter å ha overført 367.300,- kroner for en uke siden.

Min post var litt for frustrasjonen og mest for å høre om andre har fått utsatt bil pga snøkaos i Drammen? Hvis jeg er den eneste som plutselig får utsatt levering kan det jo tyde på at jeg har blitt "bull-shittet". Jeg hadde ikke vært skuffet hvis de f.eks hadde sagt: "Sorry Jørgen, vi har gjort en feil, du kan få en lånebil og så sørger vi for at bilen er klappet og klar i neste uke. Da hadde det vært helt greit.

Jeg vet fra min bror som fikk sin i3 i dag, at hans utlevering som skulle ha vært forrige mandag ble utsatt pga manglende vinterdekk fra fabrikken (Stenshagen). Fair sak, men 10.000 nedsnødde biler i Drammen??
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jgilberg

Jeg tror at Bavaria også har manglet vinterdekk og har måtte forskyve alle leveringer. Jeg får så "snø-historien" fordi de har glemt å informere meg.

Varsel 3-4 timer før levering er bare ikke godt nok. Min kone får ikke tilbake sin feriedag og jeg liker ikke å bli "bull-shittet". Eller er det slik at bilene blir shippet ferdig klargjort med skilter fra Drammen 3-4 timer før utlevering i Oslo.

Helt ærlig, er jeg urimelig i min "kritikk", alle dere andre ville syntes at dette var super service?
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Rismyr

#5
Jeg har forståelse for reaksjonen til trådstarter. Må ærlig innrømme at jeg heller ikke er veldig imponert over BMW i prosessen med kjøp av ny bil.
H

PS i motsetning til en del "frelste" her inne, mener jeg det må være lov å være kritiske til prosessen med kjøp av i3

GelpMan

En ting som er sikkert, du får i3 før de fleste av oss... skjønner frustasjonen, men lucky you ;D

Kan ikke være så mye snø i drammen.... Sikkert bare noen av selgerne som var syk i dag..

Problemet var ikke å selge bilen, men å levere den... ::)

jgilberg

Sitat fra: GelpMan på lørdag 01. februar 2014, klokken 01:24
En ting som er sikkert, du får i3 før de fleste av oss... skjønner frustasjonen, men lucky you ;D

Kan ikke være så mye snø i drammen.... Sikkert bare noen av selgerne som var syk i dag..

Problemet var ikke å selge bilen, men å levere den... ::)

Enig ;-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Sirka

Jeg skjønner også godt at du ble frustrert og skuffet, dette skapte jo masse praktiske problemer for dere. Det burde selger forstå og forsøke å rette opp i, synes jeg.
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

i3_X5_116dA

Sitat fra: jgilberg på fredag 31. januar 2014, klokken 23:03
Er det flere som har fått avlyst utlevering av bil med en lite troverdig forklaring?

Skulle hente i3 kl 14 på Økern, fikk en telefon 10.15: "Beklager, det blir ikke noe bil i dag. 10.000 biler står nedsnødd i Drammen, forstår du er skuffet, men vi rår ikke over logistikkpartneren. Vi får se mandag-tirsdag, gir deg beskjed så fort jeg vet noe, beklager."

Jeg satt i et møte og ble rimelig paff. Kona har hatt langtidsleiebil siden 15 oktober. Den leverte vi tilbake i går, hun hadde tatt en feriedag, og jeg hadde tatt avspasering fra kl 12, slik at vi kunne hente bilen.

Jeg ringte tilbake til selgeren uten å få svar kl 14, sendte så en SMS og bad pent om at han kunne sørge for en "lånebil". Fikk heller ikke noe svar. Da kontaktet jeg Bavaria Gardermoen og spurte (i en pen tone) om de kunne hjelpe til med å løfte mine negative tanker om Bavaria Økern, og låne en bil ut til meg (jeg bor på Jessheim). En svært hyggelig mann svarte da at jeg bare skulle komme innom kl 17 så skulle jeg få en 316 stasjonsvogn med automat.

Jeg sendte etterfølgende en SMS til selgeren på Økern og sa at jeg selv hadde skaffet meg en lånebil hos Bavaria Gardermoen. Da fikk jeg en SMS tilbake hvor han beklaget at jeg ikke hadde fått svar fra ham fordi han hadde delt ut biler hele dagen (bare ikke til meg...) og at det var flott jeg hadde fått en bil.

Hvor mange tror at Drammen havn var nedsnødd??? Hadde vært så mye bedre å sagt at de hadde gjort noe fuck-up, og ikke henlede meg på "force-majeure" tankegangen uten å si det ordet. Bilen ble forøvrig registrert i dag så jeg. Jeg burde i det minste fått varsel i går, ikke 3-4 timer før jeg skulle hente bilen.

Nå håper jeg bare bilen kommer tirsdag eller fredag i neste uke (eneste dagene jeg kan hente bilen).

Var du like skuffet da TMS din ikke ble levert til første avtalt tid?

Jalla

Sitat fra: jgilberg på fredag 31. januar 2014, klokken 23:03

Hvor mange tror at Drammen havn var nedsnødd???

Nå håper jeg bare bilen kommer tirsdag eller fredag i neste uke (eneste dagene jeg kan hente bilen).

Hvis du har vært på Østlandet etter nyttår så er det vel en stor mulighet at snø kan skape forsinkelser. I følge yr så er det ca 1m snø på Konnerud ved Drammen. Som du også kan se på webcam.

http://www.runarweb.com/drammen_e.php

Det er selvsagt hyggelig hvis alt går etter planen, men alle som har levd noen år vet at det av og til skjer ting.

i3_X5_116dA

Sitat fra: bromm på fredag 31. januar 2014, klokken 23:43
Du ser ut til å være sint... Hva har dette og si for oss andre, egentlig - særlig siden du faktisk fikk en lånebil innen BMW-systemet på samme dagen ? Fortjener dette egentlig en post ? På yr.no er det faktisk helt klart at det har snødd i Drammen ! Utelukker snø i Drammen at selgeren faktisk kan ha vært opptatt ? Er det forhandlerens feil at du har avsluttet en langstidsleie på en annen bil dagen før estimert leveringstidspunkt (det er ingen av oss andre som har fått et 100% leveringstidspunkt så langt tilbake som 15de Okt. i fjor)...

Dette blir litt for dumt, desverre  8)

+1

Jeg også fikk revidert leveringspunkt både -/+ på kort tids varsel ... men å lage en egen tråd på det å ta av som en tenåring ... gjorde jeg ikke.

jgilberg

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 01. februar 2014, klokken 15:47
Sitat fra: jgilberg på fredag 31. januar 2014, klokken 23:03
Er det flere som har fått avlyst utlevering av bil med en lite troverdig forklaring?

Skulle hente i3 kl 14 på Økern, fikk en telefon 10.15: "Beklager, det blir ikke noe bil i dag. 10.000 biler står nedsnødd i Drammen, forstår du er skuffet, men vi rår ikke over logistikkpartneren. Vi får se mandag-tirsdag, gir deg beskjed så fort jeg vet noe, beklager."

Jeg satt i et møte og ble rimelig paff. Kona har hatt langtidsleiebil siden 15 oktober. Den leverte vi tilbake i går, hun hadde tatt en feriedag, og jeg hadde tatt avspasering fra kl 12, slik at vi kunne hente bilen.

Jeg ringte tilbake til selgeren uten å få svar kl 14, sendte så en SMS og bad pent om at han kunne sørge for en "lånebil". Fikk heller ikke noe svar. Da kontaktet jeg Bavaria Gardermoen og spurte (i en pen tone) om de kunne hjelpe til med å løfte mine negative tanker om Bavaria Økern, og låne en bil ut til meg (jeg bor på Jessheim). En svært hyggelig mann svarte da at jeg bare skulle komme innom kl 17 så skulle jeg få en 316 stasjonsvogn med automat.

Jeg sendte etterfølgende en SMS til selgeren på Økern og sa at jeg selv hadde skaffet meg en lånebil hos Bavaria Gardermoen. Da fikk jeg en SMS tilbake hvor han beklaget at jeg ikke hadde fått svar fra ham fordi han hadde delt ut biler hele dagen (bare ikke til meg...) og at det var flott jeg hadde fått en bil.

Hvor mange tror at Drammen havn var nedsnødd??? Hadde vært så mye bedre å sagt at de hadde gjort noe fuck-up, og ikke henlede meg på "force-majeure" tankegangen uten å si det ordet. Bilen ble forøvrig registrert i dag så jeg. Jeg burde i det minste fått varsel i går, ikke 3-4 timer før jeg skulle hente bilen.

Nå håper jeg bare bilen kommer tirsdag eller fredag i neste uke (eneste dagene jeg kan hente bilen).

Var du like skuffet da TMS din ikke ble levert til første avtalt tid?

Den fikk jeg utlevert 9 dager før avtalt tid, vanskelig å bli skuffet over det ;-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

jgilberg

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på lørdag 01. februar 2014, klokken 16:56
Sitat fra: bromm på fredag 31. januar 2014, klokken 23:43
Du ser ut til å være sint... Hva har dette og si for oss andre, egentlig - særlig siden du faktisk fikk en lånebil innen BMW-systemet på samme dagen ? Fortjener dette egentlig en post ? På yr.no er det faktisk helt klart at det har snødd i Drammen ! Utelukker snø i Drammen at selgeren faktisk kan ha vært opptatt ? Er det forhandlerens feil at du har avsluttet en langstidsleie på en annen bil dagen før estimert leveringstidspunkt (det er ingen av oss andre som har fått et 100% leveringstidspunkt så langt tilbake som 15de Okt. i fjor)...

Dette blir litt for dumt, desverre  8)

+1

Jeg også fikk revidert leveringspunkt både -/+ på kort tids varsel ... men å lage en egen tråd på det å ta av som en tenåring ... gjorde jeg ikke.

Du opplevde sikkert å få utsatt levering samme dag som du skulle hentet bilen går jeg ut fra? At du "plusser" sitatet over viser bare at du er en oppgulpdigger. Du plusser en person som tror at jeg er virkelig er forbannet over at estimert levering er flyttet. Jeg har betalt for bilen og ble ringt opp for en uke siden og fikk avtalt tidspunkt om utlevering i går.

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om når jeg får bilen. For meg er i3 bare et fremkomstmiddel, og det fikk jeg ordnet selv på Gmoen avdelingen til Bavaria.

Hadde jeg fått beskjed dagen i forveien ville jeg aldri skrevet denne tråden. Rett og slett sløvhet og likegyldighet er følelsen jeg sitter igjen med "snøkaos historien". Jeg er en overpositiv person og kunne aldri tillatt meg å behandle mine egne kunder på denne måten, derfor skuffelsen. At ingen andre, så langt, har fått avlyst utlevering pga snøkaos i Drammen ser litt merkelig ut.

Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

i3_X5_116dA

Sitat fra: jgilberg på lørdag 01. februar 2014, klokken 18:43For meg er i3 bare et fremkomstmiddel

Virker ikke slik, når du presterer å lage egen tråd på dette og samtidig hisse på deg slike som meg ... (!) Og oppgulp er det du selv som serverer, takk!  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA