Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

printbob

Takk for raskt svar! Brukt høytrykkspyler på selvvask, tror ikke det er med turbodyse (ialfall ikke som jeg kan huske) og prøver å ikke bruke den for nært. Vasket bilen i forrige uke med varmt vann for å spyle av et tykt lag is. Er det noen sjanse for å få dette på garanti (2 år gammel bil) eller er det bare å punge ut?

Klykken

#1021
Vanlig vask tåles fint ja. Finnes vel retningslinjer for det i instruksjonsboka til bilen også, vil jeg tro. Men generelt sett bør det ikke være noe problem.

Vedr. feil, det er forhandlers oppgave å vise til at det er selvpåført skade. Hvis du mener det ikke er det, så be de komme med bevis for sin påstand. Med andre ord - stå på krava. Men hold en saklig og rolig tone, og ikke bruk kjeft. Det kommer du garantert lengst med. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Hvis ikke forhandler tar noe garanti kan du jo ta deg en tur til en lokal bilopphugger også?! Er jo mange som har bakluker https://www.nbfbildeler.no/nbf/S%C3%B8k/?q=i3%20bakluke&model_id=0&brand_id=0&member_id=0&models=i3%20I01%202013-&brand=BMW&start=1
Har de fremdeles biler stående er det jo bare å nappe ut en pakning?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

printbob

Det er snakk om pakning til takluka, ikke bakluka. Og den er nok limt fast.

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

jarle BMWI3

Hei

Det er mulig det allerede er nevnt, men jeg har problemer med adaptiv cruise control. Den deaktiverer seg støtt og stadig, og som oftest er det ikke mulig å aktivere den igjen, og ja - ruta er fri for is og skitt.

Noen ganger har jeg opplevd at adaptiv funksjonen ikke virker, men cruise control er aktivert, og da - må man passe på.

Etter min mening er funksjonen ubrukelig.

Har andre tilsvarende erfaringer, og eventuelle tips?

Klykken

Få justert kamera, kanskje?
Ellers reagerer den på motlys (sol) og dårlig belysning (tunneler).
Fettlag på ruta kan også være en årsak, eller om du har lagt beskyttelse på glasset.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

sail4fun

Sitat fra: Frank J. Josefsen på fredag 10. februar 2017, klokken 12:58
Sitat fra: Mr.Zero på fredag 10. februar 2017, klokken 12:27
Sitat fra: Klykken på fredag 10. februar 2017, klokken 12:22
Heeelt normal prosedyre at alt åpner seg slik at du må ut av bilen og stenge alt på morgenen. Bilen gjør det for å sikre at du er våken. ;D
Nei, ingenting av det du beskriver er normalt og er absolutt noe du bør ta med forhandler.

Ved en "inkurie" kan man kanskje klare å trykke inn tre knapper samtidig på fjernkontrollen(nøkkelen) slik at dette skjer.... ::) Lå nøkkelen i lomma?

Ja, den lå i lomma, så kan være du er inne på noe der..
Nøkkel I klem I lomma symptom..

Sent from my G8441 using Tapatalk

e-golf
I3

Pierreax

Siste uken har jeg hatt problemer med Bluetooth i bilen. Den mister kontakten med telefonen og ibland finner den ikke telefonen i det hele tatt. Har testet fjerne tlf å legge den til på nytt, og restarte mobilen etc.
Jeg har ikke hatt problemer med andre BT tilbehør (airpods, høyttaler hjeme etc) så tror det er noe med bilen som må oppdateres.

Noen annen som har opplevd dette?

Klykken

Sitat fra: Pierreax på mandag 11. mars 2019, klokken 10:09
Siste uken har jeg hatt problemer med Bluetooth i bilen. Den mister kontakten med telefonen og ibland finner den ikke telefonen i det hele tatt. Har testet fjerne tlf å legge den til på nytt, og restarte mobilen etc.
Jeg har ikke hatt problemer med andre BT tilbehør (airpods, høyttaler hjeme etc) så tror det er noe med bilen som må oppdateres.

Noen annen som har opplevd dette?
Jepp.
Faller ut ofte på vår 2014-modell og en gang i blant vil den ikke koble til igjen. Mister lyd, men ikke tilkobling.
Når det skjer må jeg inn i menyen på i3en, slå av blåtann og slå det på igjen så kommer den tilbake. En gang i blant vil ikke blåtann slå seg på igjen. Feltet blir "grått" i bilen. Kun i3en som sliter - ikke vår Tesla, og tidligere bil en Mazda CX-3. Har tatt det opp med verksted og skal dit i mai på garantiutløps-service.

Har en Huawei Mate 9 pro mobil med Android.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Pierreax

Takk for input, skal selv in på verksted for å oppdatere software. Håper dette løser problemet.

MFA

Hatt samme problemet i flere år. Har ikke hjulpet med SW upgrade og fikk service verksted til å bytte USB port før garantien gikk ut. Det løste problemet for meg.

Klykken

Det knaker i førerdøra hos meg. Ved akselerasjon og i sving.
Skal ha garantiutløpssørvis i mai, og har varslet om at det er noe rart der.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Diesel

Hei,

Fikk beskjed av bilen at bremseklossene måtte byttes. Hos Jeger fikk jeg beskjed at skivene måtte byttes også til den nette sum av 7500kr (klosser og skiver fremme). Bilen er 2.5 år, 40.000km. Noen som har måttet bytte så tidlig på sine biler? Ganske heftig å måtte bytte skiver og klosser etter 2.5 år. I følge Jeger så bruker jeg bremsen for lite som gjør at overflaterusten sliper på klosser og skiver.
BMW i3

Klykken

Hvis bytte, be om å få de gamle skivene. Og ta de med til noen uavhengige og spør om disse er ubrukelige. Hvis ja så er det jo berettiget. Hvis nei, så har du en case du kan gå videre med. :)
Evt ta med bilen til noen uavhengige før bytte og be om å få en tilstandsvurdering av skivene som de mener er dårlige.

Jeg har ikke byttet skiver på min 2014-modell enda. Kun klosser fremme. Nærmer seg 90.000km.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA