Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

TorS

Det var problemer med lysene i setevarmeknappene og radio (DAB) sluttet å virke når varmetrådene på bakruta ble satt på. Verkstedet regnet med at det var en kortslutning og at det ville rette seg ved å bytte kontrollpanelet med viftestyring, med mer. Nå virker lysene på setevarmeknappene korrekt, men radioen slutter fremdeles å virke når varmetrådene på bakruta settes på.

Er det noen som har 60Ah som kan sjekke om denne feilen er vanlig? Slå på radio, sett på en DAB stasjon, slå på varmetråden på bakruta. Forsvinner radiosignalet? Kommer det tilbake når du slår av varmetrådene igjen?
iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Ferry


02jan

Min 60ah har ingen forstyrrelser på dab, ved av og på bruk varmetråder (eller annet). Dab+ har vært svært stabilt de 100'km jeg har tilbakelagt.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Orbit

DAB-antenne og varmetråder går mest sannsynlig samlet ut i bakluken. Kan du ha et kabelbrudd her? Brukt bakluken mye?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Samco

Glemte å skrive har testa tidlig i dag ,nei radio kommer ikke bort om man setter på trådene på bakluka. Har en 60ampers i3

TorS

iX3 fra 24.03.2021.
i3 fra 29.10.2014. Solgt 20.1.2021.
Ålesund.

Ingeniøren

Bakluka går ikke helt opp om dagen når det er kaldt, så jeg må hjelpe den. Stanget skikkelig her om dagen og er nå obs på det... I andre enden må jeg hold litt i gjen slik at det ikke smeller for mye.

Vanlig ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Det virker som om det kun er varme i ryggen i førersetet, ikke i rumpa. Andre som har hatt problemer med dette?
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

DieselVegard

Sitat fra: Ingeniøren på mandag 24. desember 2018, klokken 13:16
Bakluka går ikke helt opp om dagen når det er kaldt, så jeg må hjelpe den. Stanget skikkelig her om dagen og er nå obs på det... I andre enden må jeg hold litt i gjen slik at det ikke smeller for mye.

Vanlig ?

Jeg har byttet gassdemper på den ene siden av samme grunn. Når det skal sies, har jeg kjørt to år med baklukefestet sykkelstativ. Det gjorde ikke livet til demperne noe bedre.....
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Ingeniøren

Sitat fra: DieselVegard på fredag 11. januar 2019, klokken 02:23
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 24. desember 2018, klokken 13:16
Bakluka går ikke helt opp om dagen når det er kaldt, så jeg må hjelpe den. Stanget skikkelig her om dagen og er nå obs på det... I andre enden må jeg hold litt i gjen slik at det ikke smeller for mye.

Vanlig ?

Jeg har byttet gassdemper på den ene siden av samme grunn. Når det skal sies, har jeg kjørt to år med baklukefestet sykkelstativ. Det gjorde ikke livet til demperne noe bedre.....

OK, da skal jeg ta det opp ved neste service.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

MortenH

#1016
Sitat fra: Ingeniøren på mandag 24. desember 2018, klokken 13:16
Bakluka går ikke helt opp om dagen når det er kaldt, så jeg må hjelpe den. Stanget skikkelig her om dagen og er nå obs på det... I andre enden må jeg hold litt i gjen slik at det ikke smeller for mye.

Vanlig ?
Jeg har hatt samme problem med min nye i3s siden tidlig i høst. Luka trenger hjelp den siste øvre tredjedelen av åpningen.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Orbit

Bremsekloss tar ujevnt på det ene bakhjulet på utsiden av skiven. Så langt jeg kan se, er innsiden jevnt slitt. Er hegnende kaliper noe som går på reklamasjon/garanti (2,5 år gammel bil), eller er smøring av bremser regnet som "slitedel"?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

printbob

Har et problem med at det har gått hull på tettingslisten som ligger inntil takluka. Det ser nesten ut som det har blitt "spist" på den. Bilen har stått ute og det har vært mye is og snø i det siste, kan dette komme av is som har rast av og skrapet hull? Eventuelt bruk av høytrykkspyler?

Fikk pris fra BMW på ca. 2800,- for bytte. Synes det er rimelig stivt for noe så enkelt. Er det mulig å fikse dette uten å bytte lista?

Klykken

Har du brukt turbodysen på høytrykkspyleren? Evt stått helt inntil og spylt?
Jeg vil nok tro at det er en feil på selve listen, med lite "gummi" på et område, og at det har slitt hull pga is som du sier ja.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA