Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Trond.m

Parkeringssensorene foran og bak sluttet å virke. Har hatt bilen i under 24 timer !. Kan det være noe jeg ved et uhell har klart å slå av ? Jeg trykker på knappen for å aktivere de, men det kommer trekant-symboler på displayet som illustrerer at de er inaktive. Håper noen har tips til løsning. Finnes det en "factory reset" funksjon ?

Trond.m

Sitat fra: TM på lørdag 08. august 2015, klokken 18:09
Parkeringssensorene foran og bak sluttet å virke. Har hatt bilen i under 24 timer !. Kan det være noe jeg ved et uhell har klart å slå av ? Jeg trykker på knappen for å aktivere de, men det kommer trekant-symboler på displayet som illustrerer at de er inaktive. Håper noen har tips til løsning. Finnes det en "factory reset" funksjon ?
Det ligger en feilmelding om defekte parkeringssensorer.Fikk oversendt automatisk feilmelding til servicesenteret. Så skal de visst kontakt meg. Virker denne automatiske feilmeldingen greit ? Litt irriterende å måtte dra på verkstedet etter å hatt bilen i en dag. Parkering-sensorene virket da jeg hentet bilen.

Ingeniøren

Hmmm - 38 sider med feil og mangler.

Med BMW i3 signert og levering i andre del av oktober begynner jeg å lure på hva jeg har gjort. Etter 7 år i en Subaru Outback - helt feilfri og aldri på verksted utenom service er dette en helt annen verden...

Klart en ny bil har sine skavanker men dette var i overkant og ser av driftsstans, AC og ACC går igjen i tillegg til en hel del småplukk etter å tråklet de 38 sidene. Noen sier det er verre hos andre men finner fint lite hos de andre merkene, tom Tesla sin avdeling...

Begynner nesten å lure på om jeg har gjort noe dumt  :-\
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Trond.m

Jeg har bare hatt min i3 i 2 dager. Det er en feil på parkerings-sensorene i min bil, så i dag gikk det nesten galt når jeg rygget inn i garasjen. Men bilen er en drøm å kjøre og etter 20 mil med småkjøring har jeg et snittforbruk på 1,2 kwh/mil. Det lover veldig bra med tanke på rekkevidde. Og det viktigste av alt, den er fullstendig fri for ulyder. Dessuten er nok eiere av premium biler veldig raskt ute med å definere det som feil hvis noe ikke er helt perfekt. Dessuten er det mye programvare i disse elbilene, og som kjent er aldri programvare feilfri før den er utdatert  :)  Så du kan bare glede deg  :D

Truls Martin

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 09. august 2015, klokken 11:15
Hmmm - 38 sider med feil og mangler.

Med BMW i3 signert og levering i andre del av oktober begynner jeg å lure på hva jeg har gjort. Etter 7 år i en Subaru Outback - helt feilfri og aldri på verksted utenom service er dette en helt annen verden...

Klart en ny bil har sine skavanker men dette var i overkant og ser av driftsstans, AC og ACC går igjen i tillegg til en hel del småplukk etter å tråklet de 38 sidene. Noen sier det er verre hos andre men finner fint lite hos de andre merkene, tom Tesla sin avdeling...

Begynner nesten å lure på om jeg har gjort noe dumt  :-\

Har ikke vært store greiene. Er for det meste de samme småtingene som har blitt diskutert frem og tilbake i denne tråden. Gjenganger er som du sier AC og ACC.  AC hadde med software på de første bilene å gjøre, og er ikke lenger noe problem.. Når det gjelder ACC må vi nok bare inse at den kamerabaserte løsningen i i3 ikke er like god og stabil som på andre BMW med radar, men den funker stort sett bra, og den blir bedre og bedre etterhvert som du bruker bilen. Virker som om kamera kalibrerer seg selv. Min kone kjører stort sett alltid med ACC på alle veier i all slags trafikk.
Vi har hatt vår bil i litt over et år og har kjørt 22 000km. Har hatt 2 softwareupdate mest for moroskyld. Tror ikke du skal være redd for at i3 har mr feil enn andre biler, og BMW er stort sett veldig flinke til å ordne opp når det er noe..
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

Ferry

Sitat fra: Ingeniøren på søndag 09. august 2015, klokken 11:15
Noen sier det er verre hos andre men finner fint lite hos de andre merkene, tom Tesla sin avdeling...

Feiltråden hos Tesla er 109 sider... http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,10160.0.html
Det har vært mye støy rundt bytte av "drive unit".
Golf og varmepumpe er et annet hett tema.
Det er noe småplukk med i3, men ingen store alvorlige feil. Det blir spennende å se i åra som kommer, om det dukker opp noen brølere.

Leica

Jeg venter min i3 i uke 35, så det er godt å høre at i3 har lite feil, men BMW har jo litt lenger erfaring en Tesla i å bygge biler. Ellers venter jeg i spenning på første ulykke på grunn av interkrystalinsk korrosjon i bakhjulsopphenget til Tesla. Her har de tatt snarveger, bærearmer i ekstrudert aluminiumsprofiler som bare er kappet opp er en ekstremt risky konstruksjon....

lillemarius

Har hatt vår i3 i snart 1,5 år. Kjørt 34 000 km. Er kjempefornøyd! Vi har opplevd en svakhet. ACC kobler ut av og til. Ellers ingen ting! Det er mye positivt med bilen en ikke tenker på til daglig. Totalt rustfri,pålitelig rekkeviddemåler som tar hensyn til hvor på kartet du skal, verdens laveste forbruk av 'drivstoff' som gir kortere ladetid, 7,4kW lader, svært liten svingradius, osv. Personlig setter jeg stor pris på den sterke regenereringen som muliggjør kjøring med én pedal uten noen form for hendler eller annet. Dette er mulig pga kombinasjon av lett vekt og svært sterk motor. For oss som pendler hver dag til Bergen sentrum med 1-3 voksne, er dette en perfekt bil.

Ingeniøren

#563
Godt å høre folkens - at kjerra er bra, stort sett..

50 % av grunnen til å kjøpe bilen er at den er bygget av Carbon og aluminium - fantastisk konstruksjon i bestandige materialer og fascinerende å se på fabrikkvideoen på Youtube, spesielt for en ingeniør...

Men, er og litt betenk som nevnt med all bruk av bestandige materialer i skroget vil oppheng og bremser nesten virke som offeranode og ruste desto verre ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Klykken

Tviler på at det vil være et problem med rust på utsatte steder på denne bilen, men man vet aldri. Uansett ikke noe verre enn på en annen bil.
Er også diskutert her http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,17357.0.html
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

bromm

Sitat fra: TM på lørdag 08. august 2015, klokken 18:09
Parkeringssensorene foran og bak sluttet å virke. Har hatt bilen i under 24 timer !. Kan det være noe jeg ved et uhell har klart å slå av ? Jeg trykker på knappen for å aktivere de, men det kommer trekant-symboler på displayet som illustrerer at de er inaktive. Håper noen har tips til løsning. Finnes det en "factory reset" funksjon ?
Trykker på knappen for å aktivere de ? Og hvorfor gjør du det, når dette er helt automatisk (både frem i lav hastighet og bak ved revers)  ;) Kan jo selvfølgelig være en feil, med mindre du har de-aktivert PDC i menyen som du kommer til med å trykke på knappen ;)

Trond.m

Sitat fra: bromm på torsdag 13. august 2015, klokken 12:22
Sitat fra: TM på lørdag 08. august 2015, klokken 18:09
Parkeringssensorene foran og bak sluttet å virke. Har hatt bilen i under 24 timer !. Kan det være noe jeg ved et uhell har klart å slå av ? Jeg trykker på knappen for å aktivere de, men det kommer trekant-symboler på displayet som illustrerer at de er inaktive. Håper noen har tips til løsning. Finnes det en "factory reset" funksjon ?
Trykker på knappen for å aktivere de ? Og hvorfor gjør du det, når dette er helt automatisk (både frem i lav hastighet og bak ved revers)  ;) Kan jo selvfølgelig være en feil, med mindre du har de-aktivert PDC i menyen som du kommer til med å trykke på knappen ;)
Det var en feil grunnet dårlig kontakt i en av sensorene. Nå fungerer det slik jeg hadde forventet  :)

Amigakongen

Hei, er ny her. Fikk min i3 den 18.august. Bare kjørt i overkant av 70mil. Både jeg og sjefen er veldig fornøyd. Bilen går bra og forbruket kan holdes nede. Spent på hvordan det blir til vinteren. Ikke oppdaget feil enda, men masse uvant teknologi enda. Er vant til e30. :P Eneste som er uvant er ryggesensorene som klager litt for lenge før man eventuelt treffer noe. Men er vel bare en vanesak regner jeg med.
2015 BMW I3 - 11800km

TorAtle

I dag satt ladekabelen fast. Det lyste grønt, men kabelen ville ikke slippe. Prøvde å låse / låse opp flere ganger uten resultat. Et kvarter senere, etter å ha hentet nøkkel til bil. 2, prøvde jeg en siste gang. Da slapp den som den skulle.

Er sjansen stor for at dette kan skje flere ganger? Bør jeg feilmelde til BMW med en gang?
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Klykken

Meld fra til servicested med en gang, så ber du om at bilen hentes hvis det skjer igjen (BMW mobile care). Tjenesten er gratis ved feil på bilen, og du får leiebil mens din er på reperasjon.
http://www.bmw.no/no/no/owners/service/mobileservice2.html
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA