Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

LMOR

Noen andre som ikke får kontakt med nettet fra bilen i dag? (Og dermed heller ikke kontakt med bilen)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

GelpMan

Sitat fra: LMOR på lørdag 17. januar 2015, klokken 15:17
Noen andre som ikke får kontakt med nettet fra bilen i dag? (Og dermed heller ikke kontakt med bilen)

Samme her. Siste oppdatering 12.33 (da jeg satte den til lading)

LMOR

Jeg har 12:20.. Da er det vel lite sannsynlig at det er feil på bilen, men på ConnectedDrive serveren for noen av oss. Har sjekket at 3G virker med mobilen på samme sted, så det kan ikke være det. Bilen sier den har kontakt med 3G nettet, men klarer ikke å hente noe fra Online tjenestene, så den konkluderer med at det er 3G nettet...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Vind

Sitat fra: LMOR på lørdag 17. januar 2015, klokken 15:17
Noen andre som ikke får kontakt med nettet fra bilen i dag? (Og dermed heller ikke kontakt med bilen)
Nei har virket bra for meg i hele dag - både forvarming og opplåsing.  Er faktisk veldig lenge siden jeg har hatt problemer med app, og bruker den sikkert 2-3 ganger hver dag.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Ordnet seg om kvelden. Det var ikke appen som var problemet. Det var bilen som ikke fikk kontakt med "noe". Ingen Online service.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

wesnym

I november fikk vi melding Drive Train Error med beskjed om at bilen måtte kjøres til verksted. Vi fikk time hos Bavaria på Økern (Oslo) den 6. desember, med beskjed om at det bare var å kjøre med bilen. Etter 3 uker så leverte vi bilen hos Bavaria. Lånebil skulle vi få, en Mini Morris! Vi krevde å få elbil. De fikk ordnet en Leaf fra Hertz. Etter en stund fikk vi beskjed om at de måtte få spesialverktøy fra Tyskland. Det skulle ta 2 uker.... Tiden gikk.... Vi ringte så dit og fikk beskjed om at de hadde avdekket en isolasjonsfeil. De våget ikke å prøvekjøre bilen (og den hadde vi kjørt rundt med i 3 uker...)
Julen kom og vi kjørte rundt i Leaf......
Så... Den 15. Januar fikk vi beskjed om at bilen var klar.
Min samboer hentet bilen. Hun måtte krangle for å få ut papirer på hva som var gjort med bilen. Hun fikk det til slutt.... Der står det: "Skiftet kabel mellom HV-batteri og EME".
Alt fungerer nå, så nå håper jeg at det går lang tid før vi igjen må til Bavaria! Har nemlig vært der 6 ganger....
Samboeren min elsker bilen, mens jeg begynner å bli litt lei av alle små og store barnesykdommer....
BMW i3, Oslo

Klykken

Du kan jo se på f.eks Tesla og hvordan noen opplever bilene sine der. Leaf har sine akilleshæler også, samt VW og Renault. Tør påstå at BMW har vært lite plaget med direkte feil og mangler, om man skal ta utganskpunkt i responsen på dette forumet i alle fall.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

i3_X5_116dA

Sitat fra: Klykken på tirsdag 20. januar 2015, klokken 22:12Tør påstå at BMW har vært lite plaget med direkte feil og mangler ...
Helt enig! Jeg følger faktisk mere på TMS sin del enn her inne. For her skjer det liksom ikke noe, forstå meg rett. 8)
Det burde være obligatorisk å lese "Feil og mangler", "Skifte av DU" og "Slakke i transmisjonen" og alle andre tråder som beskriver alle feil og mangler med TMS. Vi må bare innse at vi har vel markedets mest feilfri EL-bil ... og sånn er det. (For bare å nevne det: Tesla trør 300 DU's til Norge for å prøve å holde tritt med DU som skal skiftes. Hadde dette skjedd i3, hadde hele verden visst om det - men siden dette skjer med journalistenes favoritt TMS, blir det liksom ikke den helt store saken siden TMS skulle være verdens frelser)  :-X




Klykken

Sitat fra: i3_X5_730 på onsdag 21. januar 2015, klokken 09:22
Sitat fra: Klykken på tirsdag 20. januar 2015, klokken 22:12Tør påstå at BMW har vært lite plaget med direkte feil og mangler ...
Jeg følger faktisk mere på TMS sin del enn her inne. For her skjer det liksom ikke noe, forstå meg rett. 8)
Samme her. Dog, man bør ta TMS-forumet og deres klager med en klype salt. Er mange med biler som kun har hatt småtterier også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

wesnym

SitatTør påstå at BMW har vært lite plaget med direkte feil og mangler ...

Dere har sikkert helt rett i dette. Følger ikke så mye med på de andre, da jeg er mest opptatt av vår i3 :-)
Var forberedt på barnesykdommer på en helt ny bil.
Men det er ikke noe moro å bli uten i3'en i 1,5 mnd. Selv om jeg nå virkelig har fått testet Leaf skikkelig også.
Veldig glad når vi kunne hente vår i3 igjen, hvis dere forstår meg rett :-)
BMW i3, Oslo

wesnym

På vår bil har vi en "slålyd" som er veldig tydelig når man kjører på litt dårlige veier. Det kommer fra høyre fremme.
Vi har tatt opp dette med Bavaria. Svaret var at de har gått over alt, og finner ikke noe feil.
Bavaria sier også at de da prøvde en splitter ny i3, og det er samme lyd på denne også.
Noen andre som også har denne "slålyden"?
Jeg har vært under der (tok av høyre forhjul), og ser at det er noen rør som ligger litt for tett mot gulvet, og dermed slår når det er en god del ujevnheter i veien.
BMW i3, Oslo

Klykken

Det er noe ramling hos oss også, men på venstre side. Høres ut som det kommer fra et sted rundt rattstammen og høres stort sett på dårlige veier og litt harde slag. Gjerne slike humper som kommer litt overraskende på. Ikke noe sjenerende for vanlig kjøring forøvrig.

Ville lagt noe dempende mellom rør(ene) og gulvet, f.eks skumgummi, hvis du er skråsikker på at dette er problemet. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Siden dere ikke er så presise ift frekvens og volum, så kan det kanskje være samme som jeg slet med lenge. De fant ingen feil, men årsaken var så enkel at den "plastplaten" vi holder vestre fot på, er den del av en stor plate som kan klirre/lage så dunkelyder på dårlig veg. Kunne nok med fordel ha vært dempet mer...
Jeg sparker bare borti "taket" rett over foten, og så er det OK til neste gang den kommer i en spesiell posisjon og det er dårlig vei..
Det er 3-4 andre "klirrelyder" som irriterer litt, men jeg har lært å leve med det. Er ikke så mye verre enn normalt, men en hører det mye bedre i en el-bil. Og dette er en i3 og ikke en i5  ;)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Hehe, vanskelig å beskrive frekvens og volum med ord.. ;D
Skal prøve det du nevner, for det ligner nevneverdig på det jeg opplever.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Og siden platen er ganske stor, kan lyden veksle mellom venstre og nesten høyre side.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA