Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

kmlund

Hei,

i kveld gikk det ikke å lade "EL loco" som vi kaller i3'en her i huset. Antar problemet ligger i klumpen på ladekabelen. (Har den et navn?). Når jeg kobler den til en stikkontakt, lyser power-lampa, mens ground present og charging fault blinker fem ganger, tar en liten pause og blinker fem ganger. Dette skjer også "bil-enden" på kabelen ikke er tilkoblet. Bilen ser ikke ut til å merke at kabelen blir koblet til, den blir ikke låst fast.

Har sendt en epost til Sulland (Trondheim) slik at de vet hva som venter dem i morgen tidlig. Antar de også vet hva det betyr at den blinker fem ganger.

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

olemm

Bilen sier det er lite spylevæske igjen, når jeg akkurat har fylt opp (med en dunk, jeg fikk av forhandler når jeg hentet bilen), er det en sensorfeil?

Og her om dagen, fikk jeg ikke igjen panseret, den ville ikke låse seg. Dette løste seg etter at jeg hadde trykket på "åpne-panser-knappen" mange nok ganger. Hva kan det skyldes? Muligens låsemekanismen hadde fryst? Var 5 blå.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

rth

Det har dukka opp en ny lyd i går. Det høres ut som ei dårlig PC-vifte og kommer bakfra mellom bakhjulene ett sted. Bilen oppfører seg helt normalt, men det høres noe suspekt ut.

Noen som vet hva dette kan være?


Richard

rth

Her er en link til en video med samme lyd som jeg har.

http://1drv.ms/VeD4hH

Finner imidlertid ikke noen konklusjon på spørsmålet som er lagt ut der.

Klykken

Høres ut som ei pumpe av noe slag. Kanskje sirkulering av kjølevann eller noe?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Truls Martin

Hadde samme lyd i går da jeg parkerte.
Synes det hørtes ut som en kompressor.
2014 - BMW i3 Solar Orange Lodge
2015 - BMW X4 2,0d M-tech
Snart 2016 - BMW X5 40e

BOStrand


Vind

Sitat fra: rth på torsdag 25. desember 2014, klokken 10:49
Det har dukka opp en ny lyd i går. Det høres ut som ei dårlig PC-vifte og kommer bakfra mellom bakhjulene ett sted. Bilen oppfører seg helt normalt, men det høres noe suspekt ut.

Noen som vet hva dette kan være?


Richard
Jeg tror dette kompressoren til varmepumpen - har hatt samme lyd hele tiden - spesielt når de er litt kaldt - man hører den bare utenfor når man kjører sakte.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

moonbuggy

Jeg skulle gjerne reklamert på takstolpen foran. Jeg har hatt bilen i knappe 3 uker, men har opplevd overaskelser fra venstre i rundkjøringer flere ganger allerede. Det er mye som skjuler seg bak den giganiske stolpen.

Kanskje neste modifikasjon kunne vært en anordning med kamera på stolpene, med visning på skjerm på stolpene. Da ville man sluppet å vri seg forover/bakover alt ettersom for å se hva som finnes bak "telefonstolpene".

LMOR

Sitat fra: moonbuggy på mandag 05. januar 2015, klokken 16:59
Jeg skulle gjerne reklamert på takstolpen foran. Jeg har hatt bilen i knappe 3 uker, men har opplevd overaskelser fra venstre i rundkjøringer flere ganger allerede. Det er mye som skjuler seg bak den giganiske stolpen.

Kanskje neste modifikasjon kunne vært en anordning med kamera på stolpene, med visning på skjerm på stolpene. Da ville man sluppet å vri seg forover/bakover alt ettersom for å se hva som finnes bak "telefonstolpene".
Du venner deg nok til det. Stolpen står mye lengre fremme (eller setet lengre bak i forhold) enn på en del andre biler, så det føles anderledes, men så er det åpnere til venstre, der mange andre biler har stolper som sperrer utsikten. Totalt sett er jeg mer fornøyd med denne løsningen, da det som er rett foran burde vært sjekket ut på vei inn i et kryss, mens det som kommer rett fra venstre normalt kommer som en større overraskelse.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA

Snart 16.000km og er fornøyd med absolutt alt i/på i3'en ... untatt: ACC! I direkte sammenligning til den jeg har i LCi E70'en, er ACC'en i i3 det største pisset BMW har gitt ut! >:( Den slår ut i hytt og pine, uten noen som helst grunn; med beskjed om "å holde avstand til nermeste bil". Hvilke bil? Den slår jo ut selv om man er alene på veien, uten at det regner, uten lav sol ... uten noen som helst grunn. Og når man har prøvd seg på "OK" ett par ganger på iDrive'n, ja, da da slår likegodt hele ACC seg ut, slik at du ikke får satt på ACC/CC igjen før du stopper bilen!

Her har dere i BMW en oppgave å gjøre: Gi ut en fix til dette jævla irriterende punktet. ACC'en er laget og gitt ut, for å kunne stoles på ... det er den ikke pr. i dag!




LMOR

Sitat fra: i3_X5_730 på mandag 05. januar 2015, klokken 18:48
uten noen som helst grunn.
Har du sjekket dugg foran kamera?
Jeg har tilgode å oppleve at den slår ut uten grunn, og nå om vinteren er slår den nesten aldri ut for meg, bortsett fra 2 ganger pga dugg. Dugg som jeg har hatt forsvinner etter ca 5 min med defrost.
Ellers er det nesten alltid lav sol som slår min ut, og da ser jeg nesten ingenting selv heller, så en kamerasensor fungerer naturlig nok ikke. Det er da radaren skulle vært der også...
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA