Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

snakkis

Sitat fra: Fjellsboe på mandag 04. august 2014, klokken 12:26
Jeg har prøvd å slette telefonen for å pare den på nytt, uten at det hjalp. Noen som har opplevd lignende ?
Jeg har opplevd det samme, men det har alltid hjulpet å slette telefonen(iPhone) og pare på nytt .

Gunny

Eneste feil til nå er en AC som ikke virker. Er dog en irriterende feil når vi har en enestående sommer i Stavanger. Ikke akkurat prioritert hos Bavaria Stavanger som ga meg time for fiks 5/9. Men, men da har jeg vel AC til neste sommersesong.

bromm

Sitat fra: Fjellsboe på mandag 04. august 2014, klokken 12:26
Hei.

Jeg har hatt i3 siden April. Ikke hatt noen problemer før nå. Jeg satt i bilen og ventet en dag. Bilen stod i standby, men etter en stund med inaktivitet slår den jo seg helt av slik at skjermene blir svarte. Etter at jeg slo den på igjen, fikk jeg ikke koblet til bluetooth. Telefoni fungerer greit, men audio-streaming droppes nå hver gang bilen er slått av og jeg kommer tilbake senere. Jeg må da restarte telefonen min for at den skal klare å koble opp både telefoni og audio på bluetooth. Jeg har prøvd å slette telefonen for å pare den på nytt, uten at det hjalp. Noen som har opplevd lignende ? Jeg har en samsung galaxy note 3.
Denne posten hører ikke hjemme her i feil/reklamasjoner for i3. Dette er nesten garantert et problem med Blåtann-software på telefonen din, og er noe som alle med Android-telefoner kjenner til. Desverre så er BT-funksjonaliteten så komplisert, at ikke utviklerne selv har oversikt - så når det kommer ny SW for telefonene så kan man desverre kun håpe på at alt fungerer. Som regel fikses det som ikke fungerer, men så oppstår desverre andre feil :( Dette har ingenting med i3 og gjøre, det skjer med alle Android-telefoner, og det skjer med alle andre biler også...

smfuru

Jeg har nå hatt bilen i snart 5 måneder, og kan ikke si annet enn at jeg er superfornøyd! Noen turer innom Bilia på Skøyen har det allikevel blitt, tenkte å gjengi feilene her.

1.
Første gang innom: lading sluttet å virke. Viser seg at ladekladden er veldig sensitiv for regn, jeg fikk et lite smekk på fingeren av mekanikeren og en ny ladeboks uten å betale for den. Takk! Gjør ikke den feilen igjen.
2.
Superhurtigladeren i Sandvika har fungert 2 av 4 ganger jeg har prøvd den. BMW kontaktet Fortum, men de har ikke funnet ut hva som kan ha skjedd. Problem not solved, litt synd at man ikke kan stole på at hurtiglading faktisk funker når man trenger det sårt...
3.
Etter å ha stått parkert i parkeringshuset på Trekanten senter, ville bilen knapt nok snegle seg fremover i 5 km/t. Jeg kom ikke en gang opp bakken fra huset, hadde ikke nok kraft! Så det ble tauing av Vikingbilen og taxi videre dit jeg skulle. BMWs mobilitetsgaranti betalte. Etter å ha vært på service over natten gjorde de en softwareoppdatering, og så virka den igjen.
4.
I går sluttet AC plutselig å funke, og pumpet bare varm luft inn i kabinen. Verkstedet sier at dette er en feil de er kjent med, og at BMW jobber med å lage en softwarefiks i løpet av neste uke.

Totalt sett som sagt veldig fornøyd med det jeg rent objektivt mener er verdens feteste elbil, men irriterende med alle softwarefeilene. Skulle gjerne hatt den funksjonen Tesla har med at serviceteknikerne kan logge seg på bilen og fikse programvare uten at bilen trenger å komme inn til verkstedet...

Klykken

#259
Oppdateringer bør kunne serves over nettet/mobilnettet ja, helt enig. Er for min del ca 14 mil til nærmeste serviceavdeling, så det går med en arbeidsdag å måtte ta turen dit. Dette kunne altså vært gjort OTA, så hadde den oppdatert seg mens jeg var på jobb f.eks, eller stod hjemme og ladet..

Angående AC-fiks, så har den oppdateringen kommet (Den kom på tirsdag). Ta kontakt med verkstedet og be de sjekke e-posten sin. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

pberg

Nå fikk jeg akkurat beskjed om at SW-oppgraderingen ikke var helt 100% allikevel, og at BMW jobbet med en oppgradering av oppgraderingen...
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

marskar

Der daua visst Clipper Creek laderen som fulgte med bilen.. Heldigvis har jeg en Mennekes 16A :)
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Jorgensen

Sitat fra: smfuru på torsdag 07. august 2014, klokken 11:20
Jeg har nå hatt bilen i snart 5 måneder, og kan ikke si annet enn at jeg er superfornøyd! Noen turer innom Bilia på Skøyen har det allikevel blitt, tenkte å gjengi feilene her.

1.
Første gang innom: lading sluttet å virke. Viser seg at ladekladden er veldig sensitiv for regn, jeg fikk et lite smekk på fingeren av mekanikeren og en ny ladeboks uten å betale for den. Takk! Gjør ikke den feilen igjen.
2.
Superhurtigladeren i Sandvika har fungert 2 av 4 ganger jeg har prøvd den. BMW kontaktet Fortum, men de har ikke funnet ut hva som kan ha skjedd. Problem not solved, litt synd at man ikke kan stole på at hurtiglading faktisk funker når man trenger det sårt...
3.
Etter å ha stått parkert i parkeringshuset på Trekanten senter, ville bilen knapt nok snegle seg fremover i 5 km/t. Jeg kom ikke en gang opp bakken fra huset, hadde ikke nok kraft! Så det ble tauing av Vikingbilen og taxi videre dit jeg skulle. BMWs mobilitetsgaranti betalte. Etter å ha vært på service over natten gjorde de en softwareoppdatering, og så virka den igjen.
4.
I går sluttet AC plutselig å funke, og pumpet bare varm luft inn i kabinen. Verkstedet sier at dette er en feil de er kjent med, og at BMW jobber med å lage en softwarefiks i løpet av neste uke.

Totalt sett som sagt veldig fornøyd med det jeg rent objektivt mener er verdens feteste elbil, men irriterende med alle softwarefeilene. Skulle gjerne hatt den funksjonen Tesla har med at serviceteknikerne kan logge seg på bilen og fikse programvare uten at bilen trenger å komme inn til verkstedet...

Jeg har også prøvd å superlade i Sandvika, men får feil, og lading blir avbrutt. Jeg har opplevd det samme på Marienlys stadion, og der kom det en i3 til og den klarte å superlade (mulig jeg har gammel software i bilen). Disse ladestasjonene er begge fra GARO, og de sliter jeg med.
Ladestasjoner fra ABB har jeg aldri hatt noe problem med.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Sirka

Har "gammel" software (dvs. ikke oppdatert siden levering - men har heller ikke hatt AC-problemer eller noe annet krøll) og har ladet på Marienlyst to ganger uten problemer ila. siste uke.

*datapunkt*
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Olemann


Hva jeg opplever på min bil?   Jeg opplever at at virker, har muligens ikke tastet meg gjennom alle valgene i menyene, men siden jeg fikk bilen i slutten av mai har alt virket som det skal.  Også AC, så kanskje jeg bør holde meg unna oppgraderinger av software....om slik er på trappene da.

En veldig morsom, rask og annerledes bil dette, eneste jeg ikke liker helt er styre-følelsen som ikke minner om noe annet jeg har kjørt.  Men en vanesak og neppe noe galt.

bromm

Fint at du opplever så godt som ingen feil, Olemann - mangler bare at du tar en realitycheck på hvilke tråder du poster slike meldinger på ;)

Klykken

Helt klart bare min egen feil dette, men jeg har prestert å kjøre med ladeluken åpen et par ganger nå, og det er like pinlig/irriterende at jeg har glemt å lukke den hver gang! Hvorfor er det ingen varsel på at denne er åpen?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

GelpMan

Sitat fra: Klykken på tirsdag 19. august 2014, klokken 10:46
Helt klart bare min egen feil dette, men jeg har prestert å kjøre med ladeluken åpen et par ganger nå, og det er like pinlig/irriterende at jeg har glemt å lukke den hver gang! Hvorfor er det ingen varsel på at denne er åpen?

Du er ikke alene om den... Kommer sjelden lengre en noen hundre meter fra huset da :-[ :-[

Sirka

Hehe ... Kjørte en gang hele veien fra jobb og hjem med luken åpen og plastdekselet flagrende i vinden. Så det først da jeg skulle parkere og så i høyre sidespeil. Lett rødmende, kan man si ... :P

Har (enda ikke) glemt det siden - men er enig i at det burde være varsling på det lokket! Setebeltevarsler som slår ut på en liten veske stående i høyre forsete har de jo klart å lage ... ::)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

ali_ben

Sitat fra: Sirka på tirsdag 19. august 2014, klokken 16:04
Hehe ... Kjørte en gang hele veien fra jobb og hjem med luken åpen og plastdekselet flagrende i vinden. Så det først da jeg skulle parkere og så i høyre sidespeil. Lett rødmende, kan man si ... :P

Har (enda ikke) glemt det siden - men er enig i at det burde være varsling på det lokket! Setebeltevarsler som slår ut på en liten veske stående i høyre forsete har de jo klart å lage ... ::)

Jeg har også kjørt nesten hele veien til jobb med åpen ladeluke. Ble blinket på av en bil ved Skullerud i Oslo og da jeg kikket meg i speilet så jeg det dumme lokket. Og så skjedde det en gang på vei fra jobb. Men da så jeg det etter noen hundre meter. Har også merket meg at hvis man ikke trykker midt på så låser det seg ikke...
BMW i3 levert 2. mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA