Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

atkhobby

Hei,

Hentet bilen min igår og på vei hjem fikk jeg "Boot open" på skjermen når jeg kjørte pluss at jeg kunne høre at det kom lyder fra bakdøren.

Når jeg tar i bakdøren kan jeg bevege den litt ut og inn selv om den er lukket så kraftig jeg syns er forsvarlig.
Jeg har også sammenlignet med tre andre i3 og de har ikke tilsvarende slark i bakdøren.

Jeg har kontaktet BMW og venter på tilbakemelding.

Thomas81

Hva med å åpne og lukke ordentlig? Høres jo ut som den er nesten igjen bare.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Klykken

Han sier jo at den er "lukket så kraftig jeg syns er forsvarlig". Spørs om det er en liten glipp i produksjonen..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Coachen

Jeg fikk samme beskjed om bakre dør på førersiden igår.
Samme fikk jeg idag på vei til jobb så tydelig det er noe tull med sensorene på noen av bilene.
Håper dette er noe som enkelt kan rettes
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

LMOR

Sitat fra: Coachen på fredag 14. mars 2014, klokken 10:06
Jeg fikk samme beskjed om bakre dør på førersiden igår.
Samme fikk jeg idag på vei til jobb så tydelig det er noe tull med sensorene på noen av bilene.
Håper dette er noe som enkelt kan rettes
Dette er rapportert av flere i utlandet også. Har ikke lest hvordan det ble utbedret, eller om de bare måtte lukke døren hardere.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

atkhobby

Sitat fra: Thomas81 på torsdag 13. mars 2014, klokken 15:10
Hva med å åpne og lukke ordentlig? Høres jo ut som den er nesten igjen bare.
¨

Kan hende du har rett. Jeg tok i så hardt jeg turte og den gikk ikke i lås.

Men, idag låste den og det var ikke noen varsler frem til jeg kom på jobben. Jeg mistenker nå at det er en kombinasjon av nye stive gummilister og at bilen er veldig tett og får overtykk ved lukking. Jeg testet igjen nå i lunchen og fikk lukket bakluka på første forsøk. Prøvde også med en fordør åpen for å slippe ut trykket og syns den lukket seg enda lettere da.

Jeg har snakket med BMW og sagt at jeg ser an dette nå og heller tar kontakt senere hvis det kommer tilbake.

Thomas81

Er hele bakluka av glass utvendig? Tenker da på delen under vinduer hvor lysene er.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

Jeg får ikke ACC til å virke... Det står at den skrus på, og farten jeg kjørte i kommer i rødt.

Men den holder ikke farten, og når jeg prøver resume,set eller opp/ned, sier den "ACC cannot be activated"...

Jeg bruker den slik som på andre BMWer, så kanskje er det noe jeg glemmer, eller tar det en stund før ACC virker første gangen?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

lillemarius

#53
Ja, samme med meg. Måtte kjøre et par mil før kameraet ble kallibrert da bilen var ny. Dette er etter manualen.

snakkis

Min virket heller ikke i begynnelsen. Det hjalp å stoppe bilen og restarte.
Etter de to første dagene har jeg ikke hatt problemet.

LMOR

Sitat fra: snakkis på fredag 21. mars 2014, klokken 18:08
Min virket heller ikke i begynnelsen. Det hjalp å stoppe bilen og restarte.
Etter de to første dagene har jeg ikke hatt problemet.
Takk, standardfeilfixeren fungerte. Sikkert en kombinasjon av de over. Kalibrering, restart og fix.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Twindad

Oppsummering etter 1 mnd med kjøring av i3.
1: Bytte hjemmelader 13A - feilet stadig - fikk beskjed om at dette var en produksjonsfeil.
2: Feil på "drivetrain" - fikk beskjed om å kjøre rett til forhandler - etter å ha skrudd av tenkningen vill bilen ikke starte igjen. Den startet den - og feil meldingen forsvant.
3: Feil på cruise kontroll, ville ikke slå seg på. Var OK etter en restaurant av bilen.
4: Oppdateribg av SW på motorstyring.
5 : Ny "Drivetrain melding" denne gangen full stopp... Har vært uten bilen i 8 dager, ganske så misfornøyd.

Holder ikke - vil fraråde kjøp av denne bilen inntil de har fått programvaren på plass......

bromm

Sitat fra: Twindad på søndag 23. mars 2014, klokken 10:38
Oppsummering etter 1 mnd med kjøring av i3.
1: Bytte hjemmelader 13A - feilet stadig - fikk beskjed om at dette var en produksjonsfeil.
2: Feil på "drivetrain" - fikk beskjed om å kjøre rett til forhandler - etter å ha skrudd av tenkningen vill bilen ikke starte igjen. Den startet den - og feil meldingen forsvant.
3: Feil på cruise kontroll, ville ikke slå seg på. Var OK etter en restaurant av bilen.
4: Oppdateribg av SW på motorstyring.
5 : Ny "Drivetrain melding" denne gangen full stopp... Har vært uten bilen i 8 dager, ganske så misfornøyd.

Holder ikke - vil fraråde kjøp av denne bilen inntil de har fått programvaren på plass......
Veldig synd at du har vært så uheldig med bilen - selv har jeg ikke opplevd noe som helst feil... (PS! Du bør kanskje de-aktivere "auto-korrekt" på det du skriver med - slitsomt (eller morsomt) å lese at du slår av tenkningen, og at bilen fungerer OK etter "en restaurant" ;)

Twindad

Hmm..... Jeg jobber til daglig med problemer relatert til IT og da hovedsakelig Microsoft produkter. For meg virker det komplett ulogisk at BMW må ha en uke på seg for å oppdatere SW (SoftWare) på bilen. Forhandleren i Kristiansand har en ikke registrert i3 med samme symptomer som min. De valgte å "prøve oppdatere" den først med den nye SW.... Om det går bra står min som nestemann i køen....
At gutta i Bayern sender oppdateringer pr DVD sammen med andre deler som eksospotter og bremseklosser, er nesten bare trist... Forhandleren burde kunne lastet ned oppdateringen slik vi alle gjør til våre egne datamaskiner.

Så at du ikke har hatt noen problemer er for meg utrolig. Hvordan en bil, med det samme elektronikk oppsettet kan oppføre seg så forskjellig er spennende. . . MEN jeg er ganske trygg på at de må oppdatere samtlige leverte i3 med ny programvare.


LMOR

Med den lange leveringstiden som det er, er det ikke noe problem å bestille bilen. Mange flere DVDer er kommet frem før en får bilen :-)
Ellers ligger den langt bak Tesla i forhold til problemer så langt :-)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA