Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: bromm på torsdag 27. februar 2014, klokken 19:46
Skjerp dere - den derre Radar-diskusjonen deres er helt bak mål i denne tråden... Lmor har vel diskutert dette nok fra før, og dette hører ikke hjemme i en tråd om feil. PS! Et radarbasert system kan umulig fungere helt alene uten assistanse av kamera og visuell sikt, så dette er egentlig en diskusjon som hører hjemme under Flåklypabilen (som hadde så bra radar at ikke engang "dirty tricks" kunne slå den ut...) ;)
Kanskje du skulle lest postene først bromm. Det er faktisk en feil på ACC oppdaget pga. dugg, som ikke ville satt ut et radarbasert system. Det var mitt poeng, og det hadde ikke blitt flere poster om det hvis ikke du hadde hisset deg opp. Det er bare tull at en ACC kun basert på radar ikke kan fungere. Det er det som er levert helt frem til i dag på MANGE biler rundt i verden. Det har fungert bra, og er kun sårbar når den blir dekket av snø! Men vi bør legge denne diskusjonen død, og sørge for at BMW luker ut problemer med kamera løsningen før for mange får problemer.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

i3_X5_116dA

Det er vel egentlig ikke feil på ACC, nei ... men utenforliggende årsaker, takk.  ::)

østfolding

iRemote-funksjonene ser ut til å fungere fint igjen nå. I alle fall her. Nedetid på drøye 24 timer tåler vi, så sant dette ikke skjer så veldig ofte ;-)

østfolding

Når det gjelder problemet med at skjermen restarter av seg selv i blant:

Etter noen timer på servive fikk jeg følgende beskjed om hva de hadde gjort:

"Bilen din er klar. BMW sa vi skulle programmere og kode skjermen på nytt. Det har vi nå gjort. Hvis feilen fortsatt er til stede skal skjermen byttes."

Og etter en tur på 6 mil / 50 minutter nå i morges så restartet skjermen seg faktisk to ganger :(

Så da blir det skjermbytte. Når jeg gidder.

ELLP

Fint vær i dag, så jeg vippet opp soltaket, men fikk problemer når det skulle lukkes, det bare vippet opp igjen. Måtte forsøke en god stund med flere omstarter og forsøk før det lukket seg. Var ikke så keen på å reprodusere feilen når det først var lukket. Andre som har opplevd det samme?

Snart-i3

Har vært borte i dette på en annen bil. Soltaket ville ikke lukke seg på vinteren, men snudde rett før det var lukket. Har alltid virket på sommeren.
Soltaket her innebygd kvelningssikring slik at det snur ved motstand. Går sikkert tyngre på vinteren. Rutene tvangslukker seg på 3. forsøk. Soltaket gjorde ikke det. Lukket det ved å stoppe bilen og bruke komfortlukking. Da gikk det igjen.
Vet ikke om i3 har samme løsning.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

bromm

Sitat fra: ELLP på mandag 03. mars 2014, klokken 21:42
Fint vær i dag, så jeg vippet opp soltaket, men fikk problemer når det skulle lukkes, det bare vippet opp igjen. Måtte forsøke en god stund med flere omstarter og forsøk før det lukket seg. Var ikke så keen på å reprodusere feilen når det først var lukket. Andre som har opplevd det samme?

Dette er mest sannsynlig relatert til "klem-deteksjon" - altså sikkertsmekanismen som skal unngå at man klemmer fingrene idet soltak/vindu lukkes. Hvis du drar innom verkstedet så fikses dette enkelt med en kalibrering av systemet...

Kin2k3

Viking er på vei for å hente bilen.
Drivetrain error står det så fint i displayet.
jaja, jeg fikk da bikket 1000 kilometer før den måtte på verksted.

- Paul

Klykken

Auda! Dette er jo garantisak, så forhåpentligvis blir den reparert free of charge.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MortenH

Jeg har hatt drive train error.en gang. Hjalp å restarte bilen.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Jorgensen

Sitat fra: MortenH på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:31
Jeg har hatt drive train error.en gang. Hjalp å restarte bilen.
Takk for informasjon. Jeg har ikke fått bil ennå, men lurer på hvordan en "resetter" bilen, i tilfelle slikt skulle oppstå i fremtiden.
-------------------------------------------------------
BMW iX 50 – nov.2023
Solgt ***Hyndai KONA Electric - aug 2018***
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Vind

Sitat fra: Jorgensen på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:34
Takk for informasjon. Jeg har ikke fått bil ennå, men lurer på hvordan en "resetter" bilen, i tilfelle slikt skulle oppstå i fremtiden.
Slå av og slå på - (Det er ikke Ctrl+Alt+DEL knapp), men start stopp. 

Jeg fikk en feil på bremsene, og snakket med Service, de mente de var en sensorfeil, og fikk beksjed om å "restarte" og se om feilen kommer igjen.  Har fått bestilt en time så de får sjekket ordentlig.  Det som er bra med service er at de får feilloggen på bilen mens man snakker med dem.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Som en datamaskin, skru av og på strømmen (on/off).

Flere har fått denne type feilmelding bare ved å trykke på "feil knapper" eller pumpebremset når en står i ro osv. Kan sikkert være mer alvorlig også, men vi driver "apekatt testing" for BMW, som ikke har klart å luke ut denne feilmeldingen i tilfeller der det er helt andre grunner til at motoren ikke går og bilen ruller fremover.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Kin2k3

Sitat fra: MortenH på torsdag 06. mars 2014, klokken 14:31
Jeg har hatt drive train error.en gang. Hjalp å restarte bilen.

Det var ikke første gangen jeg har fått drive train error, men denne gangen hjalp det ikke å starte bilen på nytt.
Når jeg fikk feilmeldingen på tredje forsøket så ringte jeg bare Viking og fikk dem til å få bilen til forhandleren.
Der regnet de med at det var noe software, så vi får se.
Får hvertfall dekket leiebil frem til tirsdag neste uke.

-Paul

Silkemyk

Jeg hadde 53% batteri igjen viste på skjerm i bil og på app tlf. Da jeg koblet til lader gikk den rett ned på 5 % batteri igjen. Dette virket ikke logisk da bil ble kun kjørt 61km etter 100% batteri top ladet. Er der noen som har hvert borti noe lignende !  :-\
BMW i3  /E60XDrive/Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA