Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

MortenH

Vi har visst alle fått samme feilen. Jeg tror det ligger en bug i BMW sin sentrale server. Uansett kunne jeg fikse det ved å gå inn i Connected Drive i bilens meny og velge å sende data på nytt. Det heter ' Transfer BMW Service data ' eller noe i den duren. Da kom ladestatus opp som normalt på appen, under et minutt senere.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Vind

Sitat fra: MortenH på torsdag 27. februar 2014, klokken 08:31
Vi har visst alle fått samme feilen. Jeg tror det ligger en bug i BMW sin sentrale server. Uansett kunne jeg fikse det ved å gå inn i Connected Drive i bilens meny og velge å sende data på nytt. Det heter ' Transfer BMW Service data ' eller noe i den duren. Da kom ladestatus opp som normalt på appen, under et minutt senere.
Ja - fikk samme problemet, prøvde først å slette app, og installere igjen, men hjalp ikke.  Feilen var både på app og på Connecteddrive web side.  Resetting av tjenesten som beskrevet over fungerte fint - med en gang.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

MortenH

På tyske Electroauto Forum er det en egen tråd for appen fra 26. feb (i går) med nøyaktig samme feil rapportert i hopetall. Dette er altså ikke en feil med bilen.

Vi skulle kanskje heller hatt en egen tråd: "Feil og mangler med BMW i Remote App". Noen som vil starte?
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Vind

Sitat fra: MortenH på torsdag 27. februar 2014, klokken 09:12
Vi skulle kanskje heller hatt en egen tråd: "Feil og mangler med BMW i Remote App". Noen som vil starte?
Det er vel nok tråder - så denne er det jo en enkel løsning på.  Har ikke sjekket om det faktisk er dokumentert i manualen

Det virket i 10 minutter og stoppet igjen.  Snakket med forhandler - og det er ett problem på BMW sine servere.  De beklager veldig - og vil komme med informasjon om dette.  Det er vistnok en oppdatering som ikke fungerer helt som forventet  :'(
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Jone

Var akkurat ute i bilen og prøvde, og fikk feilmelding at oppdatering av remote data ikke kunne fullføres. Så det harmonerer godt med rapportene om server-feil ja.

Jone

Opplevde en annen bug eller noe i morges: ACC nektet å slå seg på, maste veldig om at det var noe som gjorde at den ikke kunne brukes. Har sett den en gang før også, men trodd det var trafikk-situasjonen som var årsaken. Slo meg til ro med det da trafikken dro seg til, tenkte jeg skulle teste etter jeg hadde sluppet av guttungen. Plutselig får jeg feilmelding på "forgjengervarslingen", gul varseltrekant og to oppføringer i check-control.

Etter et kjapt stopp i ishallen for å slippe av poden, er alt ved det normale igjen. Ingen oppføringer i check control lenger. Turen videre til jobb gikk uten noe som helst feilmeldinger.

MortenH

#21
ACC kan slutte å virke i dårlig vær, i motlys fra sola, glatt/våt vei (når stabilitetsfunksjonen aktiveres) eller ved skitt/salt foran kameraet i frontruta. Bruksanviningen viser også at ACC kan svikte i perioder når bilen er ny, på grunn av at kameraets funksjoner kalibreres. Jeg har opplevd det siste med blinkende lys og det hele, da bilen var 3-4 dager gammel.

2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Jone

Det første som slo meg var skitt på sensorer/kamera, dugg høres logisk ut. Og veldig BMW-aktig...  :P

LMOR

Sitat fra: Jone på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:03
Det første som slo meg var skitt på sensorer/kamera, dugg høres logisk ut. Og veldig BMW-aktig...  :P
Skitt kan de ikke være, fordi vindusviskerne skal ordne det. Dugg her skal ikke forekomme, så det fixer de nok. Tror det er andre elbilmerker i Norge som sliter enda mer med klimaet, uten å nevne navn :-)
Ellers er bildet hentet fra den ene bilen som så langt har rapportert problemer med dette. Hadde det over lang tid, før han oppdaget årsaken. (fra Nederland)
Flere her inne har påpekt at et kamerabasert system er bedre enn radar. Jeg er fremdeles skeptisk, men håper at jeg blir overbevist... Et system som ikke takler motlys, tåke og regn høres ikke betryggende ut på Vestlandet. Hvor er radaren... I tåke og regn er det vi trenger sikkerhetssystemene som mest..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Vind

Sitat fra: LMOR på torsdag 27. februar 2014, klokken 12:15
Flere her inne har påpekt at et kamerabasert system er bedre enn radar. Jeg er fremdeles skeptisk, men håper at jeg blir overbevist... Et system som ikke takler motlys, tåke og regn høres ikke betryggende ut på Vestlandet. Hvor er radaren... I tåke og regn er det vi trenger sikkerhetssystemene som mest..
Jeg har en annen bil med radar basert Cruise Control- og den sliter veldig i tung sludd.  i3 fungerer mye bedre i de forholdene - sålenge vindusviskere går (eventuelt med full fart).  Der i3 ikke er så god er i tykk tåke, der er nok radaren bedre.  Styrken på lysene på bilen forann har mye å si.  Polsk trailer og tåke fungerer dårligere enn en å ligge bak en ny Volvo.   Motlys har jeg ikke hatt problem med.  Ellers må jeg si at systemet sier tydelig fra når det ikke fungerer, og det slapper da av på gassen, har ikke opplevd at den har gasset på eller gjort noe dumt.

En kombinasjon av radar og kamera hadde nok vært perfekt - for da hadde man taklet begge forhold.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

LMOR

Sitat fra: Vind på torsdag 27. februar 2014, klokken 14:04
1.Jeg har en annen bil med radar basert Cruise Control- og den sliter veldig i tung sludd. 
2.Ellers må jeg si at systemet sier tydelig fra når det ikke fungerer, og det slapper da av på gassen, har ikke opplevd at den har gasset på eller gjort noe dumt.
3.En kombinasjon av radar og kamera hadde nok vært perfekt - for da hadde man taklet begge forhold.
Helt feil tråd å diskutere dette, men i dag har det blitt mange andre unødvendige posteringer også. ACC er likevel viktig å sikre at fungerer, og en feil er funnet, se bildet over. Ellers:
1. Enig. Det er den eneste gangen radaren har slått ut på meg på 7 år. (ca 4-5 ganger)
2. Fremdeles bekymret hvis dette allerede har skjedd deg.
3. Uten tvil, som toppmodellen har.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Terondo

Det er for så vidt logisk hvorfor ACC av og til ikke fungerer. Når man selv har problemer med å se ut frontruten, har også ACC det. Våt vei i kombinasjon med sollys rett i mot, gjør at den stort sett slås av. Den slås av, med en gang det er rom for at den kan ta feil. Ikke et stort problem.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

LMOR

Sitat fra: Terondo på torsdag 27. februar 2014, klokken 19:05
Det er for så vidt logisk hvorfor ACC av og til ikke fungerer. Når man selv har problemer med å se ut frontruten, har også ACC det. Våt vei i kombinasjon med sollys rett i mot, gjør at den stort sett slås av. Den slås av, med en gang det er rom for at den kan ta feil. Ikke et stort problem.
Enig, men det er derfor vi trenger IR og Radar. Disse systemene ser når vi ikke kan se.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

bromm

Skjerp dere - den derre Radar-diskusjonen deres er helt bak mål i denne tråden... Lmor har vel diskutert dette nok fra før, og dette hører ikke hjemme i en tråd om feil. PS! Et radarbasert system kan umulig fungere helt alene uten assistanse av kamera og visuell sikt, så dette er egentlig en diskusjon som hører hjemme under Flåklypabilen (som hadde så bra radar at ikke engang "dirty tricks" kunne slå den ut...) ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA