Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

i3_X5_116dA

Som alle andre merker her på forumet ... bør vel vi også ha en slik. I tilfelle det er noe med i3'en ...  8)

TAS

BMW i3 Capparis/suite
Range Rover 4.4 V8 Vogue Arden
Porsche 944
mfl.

jgilberg

#2
Min bil ble levert med defekt hovedskjerm, den er helt "gul".

De skulle kontakte meg for time på et eller annet tidspunkt.

Edit: fjernet OT 
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

MortenH

Min bil ble levert med for høyt trykk i det ene bakhjulet (3,2). Rettet dette selv ved å slippe ut litt luft. 8)
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Terondo

Nesten så jeg håper bilen blir levert med feil dekktrykk, så jeg får testet at dekktrykkmålerene fungerer.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

østfolding

Fant ikke en annen tråd dette passet i, og så heller ikke vitsen med å starte en ny, men i alle fall:

Siden jeg fikk bilen for en ukes tid siden har den store skjermen med radio og navigasjon restartet av seg selg helt plutselig. Skjermen blir da svart i 8-10 sekunder, før BMWi-logo ruller på skjermen og radio og navigasjon starter på nytt igjen. Ingenting annet påvirkes.

På et par 45-60 minutters turer har dette skjedd to-tre ganger iløpet av en liten time.

Sikkert en liten bug som det går kjapt å fikse.

Har fått servicetime til uka.

Rabiat22

Sitat fra: østfolding på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:57
Fant ikke en annen tråd dette passet i, og så heller ikke vitsen med å starte en ny, men i alle fall:

Siden jeg fikk bilen for en ukes tid siden har den store skjermen med radio og navigasjon restartet av seg selg helt plutselig. Skjermen blir da svart i 8-10 sekunder, før BMWi-logo ruller på skjermen og radio og navigasjon starter på nytt igjen. Ingenting annet påvirkes.

På et par 45-60 minutters turer har dette skjedd to-tre ganger iløpet av en liten time.

Sikkert en liten bug som det går kjapt å fikse.

Har fått servicetime til uka.

Har hent en gang hos meg, tror det var dag 2. Men nå fungerer den helt fint.

Plumbofantomet

Sitat fra: østfolding på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:57
Fant ikke en annen tråd dette passet i, og så heller ikke vitsen med å starte en ny, men i alle fall:

Siden jeg fikk bilen for en ukes tid siden har den store skjermen med radio og navigasjon restartet av seg selg helt plutselig. Skjermen blir da svart i 8-10 sekunder, før BMWi-logo ruller på skjermen og radio og navigasjon starter på nytt igjen. Ingenting annet påvirkes.

På et par 45-60 minutters turer har dette skjedd to-tre ganger iløpet av en liten time.

Sikkert en liten bug som det går kjapt å fikse.

Har fått servicetime til uka.



Har skjedd med meg et par ganger, samme med at interiør belysningen skifter farge uten at jeg gjør noe..

Spent på hva de sier på service.. Regner med du holder oss oppdatert :)
2014 BMW I3
2006 Opel Combo

østfolding

#8
Sitat fra: Plumbofantomet på mandag 24. februar 2014, klokken 13:10
Sitat fra: østfolding på lørdag 22. februar 2014, klokken 12:57
Fant ikke en annen tråd dette passet i, og så heller ikke vitsen med å starte en ny, men i alle fall:

Siden jeg fikk bilen for en ukes tid siden har den store skjermen med radio og navigasjon restartet av seg selg helt plutselig. Skjermen blir da svart i 8-10 sekunder, før BMWi-logo ruller på skjermen og radio og navigasjon starter på nytt igjen. Ingenting annet påvirkes.

På et par 45-60 minutters turer har dette skjedd to-tre ganger iløpet av en liten time.

Sikkert en liten bug som det går kjapt å fikse.

Har fått servicetime til uka.



Har skjedd med meg et par ganger, samme med at interiør belysningen skifter farge uten at jeg gjør noe..

Spent på hva de sier på service.. Regner med du holder oss oppdatert :)

Selvfølgelig :)

Fikk for øvrig lov til å låne en i3-demobil så lenge min blir fiksa på :)

Også jeg spent på om dem uansett oppgraderer programvaren - hvis det har kommet en bugfix-oppdatering som verksteder kan kjøre (for oss kunder er det ingen oppdatering enda, så vidt jeg vet).

Jone

Da jeg kom ut i bilen nå i morges, hadde ikke pre-conditioning startet. Bilen startet fint, men DAB-radio kom ikke på og ingen luft fra varmeapparatet. Ellers alt OK, og jeg triller avgårde. Så gikk den store skjermen i svart, med oransje tekst "NO SIGNAL", deretter restartet tydeligvis skjermen/navi etc (mens jeg kjørte). Etter denne restarten ble det liv i varmeapparatet, radio, navi etc og alt virket eksemplarisk på kjøreturen på ca 20 min.

Vurderte å svinge innom Bavaria, men avventer og ser om det gjentar seg. Høres ut som det samme om østfolding opplever, en software-bug av typen "Have you tried turning it off and on again?

Plumbofantomet

I remote sluttet å virke. Noen som har opplevd det samme?

Sent from my C6903 using Tapatalk
2014 BMW I3
2006 Opel Combo

eirikjac

#11
Sitat fra: Plumbofantomet på torsdag 27. februar 2014, klokken 07:09
I remote sluttet å virke. Noen som har opplevd det samme?

Ja, min sluttet å virke i går.
Litt betryggende at det er flere som har samme feilen, for da er det trolig serverne til BMW det er noe feil med og ikke bilen min.
BMW i3 60ah
Polestar 2

Plumbofantomet

Sitat fra: eirikjac på torsdag 27. februar 2014, klokken 07:31
Sitat fra: Plumbofantomet på torsdag 27. februar 2014, klokken 07:09
I remote sluttet å virke. Noen som har opplevd det samme?

Ja, min sluttet å virke i går.
Litt betryggende at det er flere som har samme feilen, for da er det trolig ikke bilen min det er noe i veien med men serverne til BMW.


Da regner jeg med det er fikset snart. Håper jeg :-)

Sent from my C6903 using Tapatalk

2014 BMW I3
2006 Opel Combo

Anders Eide

Samme her, tull med Iremote, så det er nok serveren som lå nede eller noe i den dur.

Jone


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA