Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

Orbit

Aktuatoren (#6 på bildet) selges som egen del (delenummer 27217645837), dersom det er den som er defekt. Dersom det er noe inni girkassa, tror jeg ikke det selges som løse deler. Ser det ligger brukt aktuator til salgs, men til samme utropspris som ny del..... Og så er det alltid spørsmål om slike delebytter må kodes inn i bilen eller ikke.

Tilsvarende tråd hos SpeakEV, inkl "reperasjon" ved å dunke litt på aktuatoren: https://www.speakev.com/threads/bmw-i3-drivetrain-error-wont-go-into-park-fix-for-free.143865/

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Det er ikke så mange feil som meldes om dagen.

Er det noen som har vært borte i at alle remote funksjonene fungerer, bortsett fra klimatisering nå?
Ser at kommandoen kommer frem til bilen, men det ender med feilmeldingen i appen om at bilen enten er klar til drift eller ikke har nok % lading. Men det kan ikke være årsaken her.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

Kun båt,aldri bil. Høres litt rart ut dette.
Er vel ikke mye væske i bilen under normale forhold vil jeg tro. Har bilen stått ute og vann samlet seg? Jeg har egentlig lite tro på noe slikt,men vanskelig å ta feil av skvalpelyder...så en eller annen væske må det vel være..

Orbit

Tett drenering fra AC? Ser du noe vann dryppe ut under bilen (det bør det) dersom du kjører AC på fullt og står parkert på et tørt sted?
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Det er vått på teppet, så det er nok vann. Får levere den inn.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Det var dreneringen i sidekanalen som var tett. Lå der og skvulpet over og inn i kupeen på den ene siden. Er kanskje en konstruksjonsfeil, da de måtte borre nytt hull. Dette er den første i3en jeg kjøpte i 2014. De tror kanskje det er vann fra dreneringen i ladeluken. Så andre som har bilen ute alltid her på Vestlandet bør nok følge med før det blir en dyr reparasjon, da alt inni måtte ut..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Orbit

Ser andre har fått vann inn på samme plass på grunn av dårlig montert frontrute etter ruteskift, eller via en utett kabelgjennomføring i C-stolpen:
https://www.reddit.com/r/BMWi3/comments/bwdksh/2015_rex_water_sloshing_sound_in_door_sill/

Har du hatt ruteskift på din bil noen gang?

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Nei, ikke på denne bilen. De hadde en sjekkliste ift andre kjente årsaker, men nå når de har boret et nytt dreneringshull så bør det ikke skje igjen uansett årsak.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Borrejobben kostet ikke så mye, maks 1000.- tenker jeg, men det som kostet noen tusen var å ta ut seter, tepper og isolasjon og så tørke dette før montering tilbake. Hadde jeg dratt med en gang jeg hørte svulping, hadde sikkert kostet mellom 1-2000.- totalt. Da hadde det ikke kommet vann inn i kupeen.

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Fastlane83

Flere som har problemer med at GPS lokasjon skrur seg av sånn ca en gang i mnd? I tillegg skrur også automatisk justering av klokke seg av, slik at klokka viser feil tid med noen minutter. Softwarefeil som er rettet, feil på bare min bil eller noe flere har?
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

Ansjosfilet

#1197
Jeg har disse problemene. + at radiostasjoner lagt inn på nummerknappene forsvinner og må lagres på nytt.

Jeg har forøvrig 2016 60Ah.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

CowboyMike

Hei
Har fått sprekker i begge støvmansjettene framme på støtfangerne. Er litt skuffende at en slik del ikke holder lengre. Service på sulland ville skifte disse, men da jeg hørte med et annet verksted anbefalte de å vente da støtdempere like gjerne kunne byttes da dette var en ganske stor jobb.

moonbuggy

Enig i at de burde holdt lengre. Mine sprakk foran etter et par år. Skal de ryke kan de like gjerne sprekke tidlig, i garantitiden. Er det utenfor garantitiden ville jeg funnet andre passende mansjetter laget for motorsykkel. De er langt mer holdbare og er slett ikke kostbare.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA