Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av i3_X5_116dA, fredag 31. januar 2014, klokken 20:46

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: JorgenM på fredag 11. juni 2021, klokken 21:08
Sitat fra: Klykken på fredag 11. juni 2021, klokken 20:31
Edit:
En feil hos meg er at setevarmen på førersiden fungerer i 2min før den dør frem til bilen blir restartet. Så nye 2min. Rekker å bli en grei lunk bare.

Hos meg funker setevarme på sjåførsetet ikke i det hele tatt. Lampa lyser i noen få sekunder før den går i svart, tror det betyr ledningsbrudd og jeg tipper det ligger i kablen mellom setepute og rygg. Skal visst være relativt greit å reparere selv.
Vi fikk også dette på den første i3-en. Det er visstnok en svakhet som gjør at hvis du f.eks. setter kneet i forsetet for å bøye deg bak til unger i baksetet el.l. så er det nok til å ødelegge varmetrådene. Oppdaget det ikke før garantien var gått ut..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

LMOR

Sitat fra: JorgenM på fredag 11. juni 2021, klokken 21:41
Da bytta du hele puta eller?
Det kostet noen tusen, så jeg trodde mer ble byttet, men det var all innmaten under setetrekket. Varmetrådene ligger visstnok inne i «skummet» eller hva det nå enn er.
Så puta er nok dekkende.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: LMOR på fredag 11. juni 2021, klokken 20:37
Sitat fra: Klykken på fredag 11. juni 2021, klokken 20:31
Er ikke det automatisk justering? Kan ikke huske at jeg har justert dette noen gang. 🤔 Sensor/lysføler som er gåen kanskje? Slår nærlys seg på automatisk i mørket da?

Edit:
En feil hos meg er at setevarmen på førersiden fungerer i 2min før den dør frem til bilen blir restartet. Så nye 2min. Rekker å bli en grei lunk bare.
Ikke jeg heller, men det er nå et hjul til høyre for lyset, og det står at det skal justere noe. Du kan jo sjekke om noe skjer hos deg. Det er ikke feil med styrken, bare sjekket fordi garantien på denne går ut snart.
Det der som pkt 7 indikerer altså? Aldri lagt merke til denne... 😅 Men ja, den skal visstnok justere lysstyrken på instrumentbelysningen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Stemmer. Jeg har ingen effekt av å skru den opp eller ned.
Men en mulig forklaring er at det bare er en innstilling om dagen, og justering kan bare skje når det er mørkt. Men det burde da stått i manualen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Det var faktisk slik. Du kan bare stille styrken når det er mørkt ute.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Klykken

Sitat fra: LMOR på lørdag 12. juni 2021, klokken 13:49
Det var faktisk slik. Du kan bare stille styrken når det er mørkt ute.
😄😄 sært at man ikke får beskjed på noe vis. Men også forståelig at det er slik på et vis.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

PionerThink

Sitat fra: LMOR på fredag 11. juni 2021, klokken 22:12
Sitat fra: JorgenM på fredag 11. juni 2021, klokken 21:41
Da bytta du hele puta eller?
Det kostet noen tusen, så jeg trodde mer ble byttet, men det var all innmaten under setetrekket. Varmetrådene ligger visstnok inne i  :'(«skummet» eller hva det nå enn er.
Så puta er nok dekkende.
Jeg var heldig og fant helt likt sete hos huggeren, og når dette kostet 1500kr byttet jeg likegodt hele setet. Fire skruer og en hurtigkobling, så tok ikke veldig lang tid å bytte :+1:
Litt surere at AC plutselig sluttet å virke forrige uke. Etter litt feilsøking fikk jeg beskjed om at kompressor måtte byttes :(
Heldigvis hadde huggeren rett ved en brukt inne, så da kostet den 2500kr i stedet for 15'kr. Reparasjonen kom allikevel på 8700,- så der forsvant litt av feriepengene før de kom :'(
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

Bungk

Skulle reise fra jobb for en halvtime siden, og setter meg inn i bilen som normalt. Blir møtt av feilmeldingen "drivverk feil - stopp bilen", og en bil som ikke vil starte. Forsøker å skru den av og på, da alarmen plutselig hyler. Går ut av bilen for å låse den, men alarmen gir seg ikke før etter et drøyt minutt. Når jeg låser opp bilen nå, ser jeg enda en feilmelding i displayet - håndbrekket feiler. Nå er det heller ikke mulig å åpne dør uten at alarmen hyler. Bilen leveres verksted i morgen, jeg er mildt sagt veldig spent på årsak. Noen som har vært borti noe lignende? 

EDIT: 2019 modell

pberg

BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Ingeniøren

2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bungk

Ja, jeg setter også mine penger på 12v-batteriet, og håper naturligvis det er årsaken. Bilen er under garanti, så valgte uansett å få den sendt på verkstedet, selv om jeg definitivt kunne forsøkt med batteriladeren - det har jeg liggende både på jobb og hjemme. Jeg frykter forsøk på egenhånd i elbilsammenheng, og ønsker helt ærlig å gjøre så lite som mulig på slike biler selv. Eldre biler er en annen sak, de kjenner man forholdsvis godt og "vet" hva man kan og ikke kan gjøre. Mulig jeg er unødvendig nervøs, men jeg er veldig klar over at jeg har null peiling på hvordan en elbil er skrudd sammen, og hva som er greit og ikke greit.

Davor

Fikk nettopp feil på min 2014 modell at den vil ikke gå i P når jeg trykker på start/stop eller P knappen.
Noen som har opplevd dette og hva kan det koste ny park brems utløser?

Orbit

#1183
Er det parkeringsbremsen på skivene som ikke virker, eller sperren i girkassa som ikke legges inn? Dersom ikke bremsene ikke kobler inn, kan bilen rulle noen centimeter før girkassesperren går i hakk (se bilde nedenfor). Første steg blir å finne ut hvilket av disse to systemene som ikke fungerer - det er flere mulige feilkilder for hver av dem.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Er det bremsen på skivene som ikke virker, så finnes det en egen reperasjonskabel (nr 5 på tegningen i delekataloglinken, en på hver side) for tilkobling. Det at dette finnes som egen del kan jo være et hint om at det er en "vanlig" feil.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Davor

Sitat fra: Orbit på lørdag 11. september 2021, klokken 20:10
Er det parkeringsbremsen på skivene som ikke virker, eller sperren i girkassa som ikke legges inn? Dersom ikke bremsene ikke kobler inn, kan bilen rulle noen centimeter før girkassesperren går i hakk (se bilde nedenfor). Første steg blir å finne ut hvilket av disse to systemene som ikke fungerer - det er flere mulige feilkilder for hver av dem.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Er det bremsen på skivene som ikke virker, så finnes det en egen reperasjonskabel (nr 5 på tegningen i delekataloglinken, en på hver side) for tilkobling. Det at dette finnes som egen del kan jo være et hint om at det er en "vanlig" feil.
Det er sperren i girkassa som vil ikke låse når P knappen er trykket, låser kanskje en gang av 10 . Selve håndbremsen/P brems virker helt fint.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA