Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Karbon og Alluminium er ikke særlig magnetisk

Startet av Vind, fredag 31. januar 2014, klokken 09:02

« forrige - neste »

Vind

Har to ganger nå opplevd at garasjeporter eller bommer ikke åpner opp for en i3 når jeg kjører ut.  Den ene gangen ga jeg plass til en "fosil bil" og han fikk åpnet bommen, og jeg lå rett etter.  Den andre gangen måtte jeg åpne garasjeporten i ett parkeringsanlegg manuelt.

Flere bommer og garasjer er jo styrt av en sløyfe i bakken som registrerer en mengde metall.  Jeg tenkte at batteriene og aluminiumen ville veie opp for dette.  Har også en Audi A2 (kun alluminium) som dette ikke har vært ett problem med.

Men etter to hendelser så lurer jeg på om andre har opplevd dette - og om noen som kjenner teknologien til slike sensorer kan forklare om dette er ett reelt problem.

Vil jo nødig måtte stjele kummlokk og superlime dem under bilen  ;D
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

02Henning

Jeg ville ventet med det kumlokket; målesløyfene til fotoboksene er vel også induktive? :-)

Sirka

Hvordan er det med sånne sløyfesensorer i lyskryss?
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

Vind

Sitat fra: Sirka på fredag 31. januar 2014, klokken 23:39
Hvordan er det med sånne sløyfesensorer i lyskryss?
Jeg tror de fleste lyskryss benytter kamera, da sløyfer er ett problem for motorsykler også.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Terondo

Lyskryss er et problem for skutere i alle fall. Kjenner flere som kjører skuter, som sier de har blitt gjort om til lovløse kjeltringer etter at de byttet til å kjøre skuter. De må enten vente til det kommer en bil som skal samme vei, eller følge etter en bil som skal samme vei, for å være sikker på å komme seg gjennom enkelte kryss. Dette gjelder de som ikke er tidsstyrt.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA