Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rengjøring, vask og stell

Startet av Tore Wold, fredag 31. januar 2014, klokken 00:22

« forrige - neste »

Klykken

Good stuff! Vær litt forsiktig med bruk av clay, da det kan gi litt merker. Men ser du polerte litt før voks, så da fikk du vel bort de merkene greit nok. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Resistes

Sitat fra: Klykken på lørdag 19. juli 2014, klokken 23:27
Prickbort trengs ikke så ofte på sommeren. Surfex blandes (svakt) ut i vann for best virkning. Autofoam fra bilt hamber har surfex i seg, og den er ment for skumkanonen.

Bilen leveres ferdig klargjort, forøvrig. Med forsegling. :)
Hvilken forsegling er det da ? det pleier å være Meguiars #26 de fleste bilforhandlerene bruker i beste fall? som er syntetisk voks vel og merke. Meg bekjent er det kun et fåtall bilmerker som i det hele tatt har i perioder forsøkt seg på beskyttelse men gått bort fra det. Koster peng må vite. Og nybilklargøringa vel vel vel . Har sett noen etterhvert :)
Få en detailer til å gjøre jobben først som sist , men en coating/keramisk forsegling som holder . Det er så mye letttere :) Vi har Opti Coat pro , og jo færre ganger en må polere bilen gjennom sin levetid jo bedre , spesiellt med lakkert plast som er ikke det letteste å polere bort riper på.
Kjør lakkbeskyttelsesfilm på utsatte områder og elllers full OptiCoat pro , det er ikke den store investeringen når man kjøper bil , men gir tilbake masse fordeler. Sammenligne med en tectylbehandling det , det er når bilen har 5 år pluss fordelene kommer , både i vedlikehold og salgsverdi. http://opticoat.no når du først skal beskytte.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Klykken

Aner ikke hvilken forsegling de brukte, men det er sikkert noe enkelt og kjapt. Det holdt likevel en stund på min bil så det ut til. Klargjøringen var helt OK, men noe holos var det. Akkurat som forventet.

Skjønner at du vil markedsføre deg over alt på forumet, og det ser ut som du gjør en god jobb ref. bilder på Facebook. Som jeg har nevnt til deg tidligere, å rakke ned på andres jobber og produkter enn de du selv fører er ikke særlig heldig strategi i mine øyne. Og nettsiden din er forøvrig uferdig og med skrivefeil.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Resistes

Ser ikke helt att eg rakker ned på noen , og du vet like godt som meg at standarden er under par de fleste plasser . Siden du bastant sa att det var en forsegling på BMW så var det interessant å vite hvilken.
Om eg ikke bør nevne produkter eg har og vet hva de gjør , så tror eg att å lovprise konkurrentene ikke er den beste fremgangsmåten heller. Godt å vite att du er norsklærer og webdesigner da , og ja websiden er ikke 100 % ferdig men nok for å presentere produktet og info.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Klykken

Jo, ikke misforstå. Dine produkter kan du godt skryte av, men ikke påstå at andre produkter er dårlig.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

roso

Jeg ba egentlig om å få min i3 levert uten noen form for lakkbehandling, men Bavaria klarte ikke å holde fingrene av fatet. Likevel må jeg si at klargjøringen fra forhandler var mye bedre enn forventet. Fant ikke noe å utsette på den, og forseglingen (som jeg ikke har noen ide om hva var) som var lagt holdt fint til over sommeren (fikk bilen levert i mars).

Før vinteren tok jeg likevel en runde med CarPro Cquartz UK på bilen på egen hånd :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA